Eläinlääkäriä paikalla? Koirasta kyse...
10kk.:n ikäinen koira ei yhtä-äkkiä pysty ottamaan herkkuja tai pieniä leluja maasta. Kädestä maistuu tai korokkeelta otettuna. Koettaa ottaa maasta, mutta jonnekin ilmeisesti sattuu kun ei pysty kurottautumaan lempiherkuille. Muutoinkin koira on vaisu ja liikkuu hitaammin, ei resua kuten normaalisti, syönyt vähän huonommin. Ei kuumetta tai oksentelua, ulostanut ja pissinyt normaalisti. Tunnustellen ei aristele mitään kohtaa kehossaan.
Osaisiko joku sanoa missä olisi vika. Arkena vien lääkärille jos oireet jatkuvat.
Kommentit (9)
Minä antaisin lopetuspiikin välittömästi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:11"]
10kk.:n ikäinen koira ei yhtä-äkkiä pysty ottamaan herkkuja tai pieniä leluja maasta. Kädestä maistuu tai korokkeelta otettuna. Koettaa ottaa maasta, mutta jonnekin ilmeisesti sattuu kun ei pysty kurottautumaan lempiherkuille. Muutoinkin koira on vaisu ja liikkuu hitaammin, ei resua kuten normaalisti, syönyt vähän huonommin. Ei kuumetta tai oksentelua, ulostanut ja pissinyt normaalisti. Tunnustellen ei aristele mitään kohtaa kehossaan.
Osaisiko joku sanoa missä olisi vika. Arkena vien lääkärille jos oireet jatkuvat.
[/quote]
Oliko riehunut ennen oireiden ilmestymistä (tunteja/muutamaa päivää ennen)? Voisiko mielestäsi olla lihasperäistä (revähdys)? Onko koira rokotettu Suomen rokotusohjelman mukaisesti?
Internetin kautta ei kyllä kukaan eläinlääkäri ala tekemään diagnoosia tai kertomaan mitä pitäisi tai kannattaisi tehdä. Ammattietiikkaa sotii sitä vastaan.
Soita päivystävälle eläinlääkärille niin saat oikeita ohjeita
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:31"]
[/quote]
Hei,
Olen soittanut päivystävälle eläinlääkärille, joka antoi ohjeeksi laittaa koira lepoon. Liikettä vain sen verran, että saa pissat ja kakat tehtyä. Kehoitti viemään arkena lääkäriin jos oireet eivät helpotu. muutoin ei arvuutellut mitään. Tämän mukaan toki toimin, mutta mielenkiinnolla kyselen myös täältä, olisiko jollakin kokemusta tai selkeää näkemystä jo näiden oireiden perusteella.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 04:31"]
[/quote]
Hei,
Olen soittanut päivystävälle eläinlääkärille, joka antoi ohjeeksi laittaa koira lepoon. Liikettä vain sen verran, että saa pissat ja kakat tehtyä. Kehoitti viemään arkena lääkäriin jos oireet eivät helpotu. muutoin ei arvuutellut mitään. Tämän mukaan toki toimin, mutta mielenkiinnolla kyselen myös täältä, olisiko jollakin kokemusta tai selkeää näkemystä jo näiden oireiden perusteella.
Ap.
[/quote]
Minulta olisit varmaan saanut samanlaisen vastauksen jos olisit soittanut päivystykseeni. Oireiden syy voi olla ainakin tuhat eri asiaa, mutta omalle kohdalle sattuneet vastaavanoloiset tapaukset ovat lähes kaikki olleet lihasperäisiä, revähdyksiä jne. Varsinkin pennuilla meno on usein niin riehakasta, että vahinkoja sattuu ja kroppa joutuu koville.
t. ELK
Oletko katsonut kjoiran suuhun/kurkkuun? Jos siellä on jotain jumissa (kepin pala tms.)? Tai sitten kyseessä on revähdys. Itse en odottaisi arkipäivään vaan veisin koiran heti lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:55"]
Oletko katsonut kjoiran suuhun/kurkkuun? Jos siellä on jotain jumissa (kepin pala tms.)? Tai sitten kyseessä on revähdys. Itse en odottaisi arkipäivään vaan veisin koiran heti lääkäriin.
[/quote]
Meidän kaupungissa ei ole kuin tämä yksi päivystävä eläilääkäri ja jos hän on sanonut, että odottaa arkipäivään niin minkäs teen? Ei ole yhtään yksityistä lääkäriä, joka päivystäisi.
ap.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 06:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:55"]
[/quote]
Jatkan vielä sen verran, että koira ei suostunut nyt iltapäivällä syömään edes kädestä syötettynä saatika itse ruokaansa. Vettä on juonut ja pissaa tulee normaalisti. Olen kyllä huolissani normaalisti niin aktiivisesta koirasta, joka nyt on kovin vaisu.
ap.
Meidän kaupungissa ei ole kuin tämä yksi päivystävä eläilääkäri ja jos hän on sanonut, että odottaa arkipäivään niin minkäs teen? Ei ole yhtään yksityistä lääkäriä, joka päivystäisi.
ap.
[/quote]
Minä veisin heti päivystykseen, sen verran oudolta vaikuttaa nuo oireet