Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva lehti: Millä sinä herkuttelit synnytyksessä?

Vierailija
16.02.2013 |

Voi ziisus, ei kyllä tullut ruoka mieleenkään.

terveisin synnytykset 4h ja 1,5h

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16h tuntia synnytin eikä tullut ruoka mieleenkään. Se synnytyksen jälkeen saatu onnittelukattaus oli ihana mutta ei olisi sekään maistunut. Pakko oli kuitenkin jotain syödä.

Vierailija
22/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys 32 tuntia, toinen 14 tuntia. Ensimmäisen aikana "herkuttelin" laskimoon tippuvalla suola-sokeriliuoksella :) Olin niin kipeä, ettei koko aikana edes tullut nälkä. Sitten pari synnytystä seuraavaa päivää hotkin sudennälällä valtavia määriä ruokaa, sellaistakin, jota yleensä en edes saa alas pahan maun takia, kuten kaurapuuroa.

Toisen synnytyksen aikana söin iltapalan ja aamupalan, olin käynnistyksessä osastolla ja ruoka maistui. Kun pääsin vihdoin saliin, ei ehtinyt tulla edes nälkä, olin siellä vain runsaan tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekan synnytys kesti sen melkein kaksi päivää, enkä edes tajunnut synnytyksen lähteneen käyntiin, joten joo, kyllä tuli syötyä :D Supistukset oli koko ajan niin kivuttomia, että kyllä siinä tuli leipää välillä haukattua ja mietityttä tyhmänä, että onkohan nää nyt niitä kipuja, että pää kiinnittyy lantioon, kun vähän jomottaa ja särkee...

Sairaalaan kun mentiin, niin silloin mulle sanottiin, ettei saa edes juoda. Sairaalassa oltiin kyllä vaan se n. 5 tuntia ennen kuin lapsi oli maailmassa, siihen asti oltiin ihan kotona pärjätty ja oltais pärjätty vielä pidemmällekin kotona.

Vierailija
24/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys 9 h, ruoka ei käynyt mielessäkään, olin todella todella kipeä. Toinen kesti joku 7 tuntia ja vaikka kivut tuntuivat paljon hallitummilta niin ei ollut nälästä tietoakaan.... En oo kyllä kuullut juuri keneltäkään että olis herkutellut salissa. No juu, synnytysten jälkeen oli kyllä aivan karmea nälkä ja se kahvi ja voileipä maistui taivaalliselta :)

Vierailija
25/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:03"]

Voi ziisus, ei kyllä tullut ruoka mieleenkään.

terveisin synnytykset 4h ja 1,5h

[/quote] samma här, synnytykset 4,5h ja 2,5h, molemmissa ehdin olla puoli tuntia synnytyssalissa. Jälkeenpäin oli kyllä nälkä, oli ihanaa kun kätilöt toivat aamiaisen synnytyssaliin!

Vierailija
26/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saanut mitään suuhuni, paitsi vettä ja ilokaasua. Oli sen verran hikistä ja raskasta puuhaa, että valitinkin jossain vaiheessa ääneen nälkääni ja mehukeittoa kätilö lupasi tuoda, mutta ei sitä koskaan kuitenkaan tullut. Omasta mielestäni olisin saanut lisävoimia, kun olisin jotain saanut suuhuni, mutta ehkä se mehukeitto evättiin, kun olin kerran jo laatannut salissa.

Kassissa olisi muistaakseni ollut pähkinöitä ja jotain suklaata, mutta en niitä siinä tiimellyksessä muistanut yhtään.

"Herkutella" on kyllä mielestäni outo sanavalinta tässä yhteydessä.

Synnytyssalissa olin noin iltayhdeksästä aamuneljään.

Vierailija
27/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehtinyt, eka kesti sen 5h, toinen 4h ja kolmas reilu tunnin. Eipä edes tullut mieleen, että tarvis jotain syödä... Kahessa ekassa en ehtinyt saamaan kipulääkitystä, mutta kolmannessa ehdin, ja ehkä siitä sitten johtu myös tuo nopeus kun pystyin olemaan rentona. Ja kolmannessa synnytyksessä olisin voinut syödäkkin, mutta en oikeen ehtinyt. Niin, no join kyllä sitä sairaalan mehua ja vettä aika paljon...

Vierailija
28/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14h synnytys eikä todellakaan tehnyt mieli syödä! Mukana oli vaikka mitä, mutta pelkkä ajatuskin ruuasta ällötti.

Vierailija
29/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme lasta 80- ja 90-luvulla. Silloin ei saanut syödä mitään, juoda sai mehua. Eka synnytys kesti 24 tuntia ja päättyi hätäsektioon illalla. Yöllä en saanut mitään ruokaa, seuraavana päivänä toivat velliä. Siinä vaiheessa oli ollut ravinnotta kaksi vuorokautta, joten nälkä on karmea. Pahinta synnytyssairaalassa olossa olikin nälkä. 

Vierailija
30/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kesti synnytys kesti neljä tuntia. Olisin jotain voinut mussuttaakin muttei ruokaa tuotu.

Toisessa synnytyksessa en saanut ruokaa ja vesirajoituskin oli, 75 ml, tunnissa.

Vierailija
31/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka: 22h ja suuren osan ajasta oksensin. Join mä vissiin jotain välillä... 

Toka: ehdin olla sairaalassa tunnin. Juu, ei kerenny tulla nälkä.

Kolmas: Olin vaan ihan helvetin kipee sen 12h. herkuttelin kyllä ilokaasulla. Lasketaanko se? 

Vierailija
32/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka: 22h ja suuren osan ajasta oksensin. Join mä vissiin jotain välillä... 

Toka: ehdin olla sairaalassa tunnin. Juu, ei kerenny tulla nälkä.

Kolmas: Olin vaan ihan helvetin kipee sen 12h. herkuttelin kyllä ilokaasulla. Lasketaanko se? 

Vierailija
33/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensin olin lähes vuorokauden syömättä, niin synnytyksen jälkeen "herkuttelin" sairaalan tarjoamilla leivillä ja jugurtilla. Ihan jees. Mua kans ärsyttää ja ällöttääkin, että joka paikassa pitää mussuttaa jotain. Ja muuten inhoan yhdessä syömistä. Tai ainakin kaikki siihen liittyvä seremoniallisuus on vastenmielistä; tehdään yhdessä ruokaa/kokkiohjelmat/ruokablogit/ravintola-arvostelut/ravintolapäivä...

Itse syön vain nälkääni Ja joka kerta olen iloinen, että olen niin helvetin onnekas, että mulla oli taas mahdollisuus täyttää vatsani.