Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva lehti: Millä sinä herkuttelit synnytyksessä?

Vierailija
16.02.2013 |

Voi ziisus, ei kyllä tullut ruoka mieleenkään.

terveisin synnytykset 4h ja 1,5h

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:03"]

[/quote]

Istukalla herkuttelin!

Vierailija
2/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kesti synnytykset 10h ja 8h. Kyllä siinä ajassa ehti nälkä tulemaan :)
Joten sain ruoan saliin ja herkuttelin, nam nam :)

Synnytykset kun eivät olleet niin kipeitä, että olisi voinut vain vaikertaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun aina pitää herkutella. Ei ole ihme, että kansa lihoo kun ilman suklaalevyä ei voi edes synnyttää.

Vierailija
4/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunia mullakin meni, mutta en kyllä syönyt mitään. Hyi, siinä olossa on kyllä ruoka viimeisenä mielessä! Puoli kannua mehuakin jäi.

Vierailija
5/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyajan ihmset pärjää ilman ruokaa edes synnytyssalissa? :D Koko ajan pitää olla mussuttamassa jotakin!

Vierailija
6/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tullut edes ruoka/herkut mieleen eli en syönyt tai juonut mitään.

Vierailija
7/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eka synnytys 15 tuntia, eikä todella käynyt ruoka mielessäkään. Toisessa ei mennyt kuin nelisen tuntia ja yöaikaan, joten ei silloinkaan mikään ruoka-aika ollut.

Vierailija
8/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:14"]

On se kumma kun aina pitää herkutella. Ei ole ihme, että kansa lihoo kun ilman suklaalevyä ei voi edes synnyttää.

[/quote]

No minä söin ihan oikeaa ruokaa, enkä mitään suklaata tai muutakaan makeaa :)

t.3

Vierailija
9/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synnytys kesti pelkästään sairaalassa 27 tuntia, enkä tuona aika tainnut juoda kuin marjakeittoa. Ehkä jonkun myslipatukan söin. Kun yllä alkoi väijyä sektiomahdollisuus, minua kiellettiin syömästä.  Menin sairaalaan sunnuntaiaamuna, eli koko su ja ma leikkauksesta toipuessa menivät lähes ruuatta. Tiistaiaamuna olikin sitten aika valtava nälkä. 

Vierailija
10/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi supistukset yöllä ja lapsi syntyi sitten iltakahdeksalta. En ehtinyt syödä kotona aamupalaa, kun luulin että on jo kovakin kiire (esikoista synnyttämässä), ja sitten olin synnytyssalissa piuhoissa koko päivän. Onneksi otin kotoa mukaan mehua ja omenan, mutta ei yhdellä omenalla meikäläinen kauaa elä. Pyysin kätilöltä päivän mittaan välipalaa, mutta jostain syystä kätilöiden mukaan ei sitä nyt ollut hyvä ottaa, enkä mitään syötävää saanutkaan koko päivänä. Vasta, kun suutuin ja sanoin, että mä pyörryn kohta tähän heikotukseen ja pitäiskö tässä jaksaa vielä synnyttääkin, niin sitten sain välipalaa.

V*tuttaa koko kysymys, millä herkuttelit... Kun yrittivät näännyttää nälkään, prkl!

Vierailija
11/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasulla.

Vierailija
12/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ruoka tullut mieleenkään. Nopea viiden tunnin synnytys. Ilokaasu oksetti. 

Vierailija
13/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan aikana join vain pillimehua, ei ollut nälkä.  Toisen aikana saliin mentäessä olisi ollut lounasaika ja minulla valmiiksi kova nälkä.  Synnytys ei edennyt mutta kivut olivat helvetilliset ja kun vihdoin ja viimein sain epiduraalin, niin mies haki minulle kaksi suklaapatukkaa, jotka ehdin syödä ennen ponnistusvaihetta.  Alkoi jo vähän heikottaa, kun kovat kivut vei niin voimat.  Synnytyksen jälkeen söinkin sitten yksin melkein kaiken mitä kätilö toi minulle ja miehelleni :)[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:03"]

[/quote]

Vierailija
14/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salissa aamuviidestä iltakasiin, muutaman vesi- ja ehkä mehuhuikan taisin saada. Ruokaa en ois niissä kivuissa pystynyt syömäänkään, ja lopussa laitettiin nesteetkin pannaan, kun sektio oli yksi vaihtoehto. Jo edellinen yö oli mennyt kivuissa, saliajasta vika kuus tuntia stnallisissa kivuissa. Kaikki mahdolliset epiduraaliannokset ja sit spinaali, josta riittävä apu.

Ihan totta, kuinka helppoja synnytykset noin keskimäärin on, jos siellä ruokaillaan ja oikein herkutellaankin? En ole katkera, mutta kuitenkin :) Helevettiä koko homma. Hieman huvittaa kaikki voimaantumistarinat, joillakin on kipua niin paljon, että huutaa puoli tuntia kuin teurassika. Juu, voimaannuin tosi paljon. Ja löysin lopultakin itseni naisena, ah.

Vaikka totta puhuen musta on ihan mukava kuulla aina kun ystävillä ja tutuilla on mennyt helpommin. Ei se multa oo pois :)

Vierailija
15/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun synnytykset ovat olleet helppoja. Kivut eivät ole olleet pahoja, kuin vasta ihan viimeisen puolen tunnin aikana.

Siihen asti onkin mennyt ns. menkkakipujen voimalla eteenpäin :) Niinhän tuo kätilökin sanoi, että harvoin näkee noin pienillä kivuilla selviäviä synnyttäjiä.

t.3

Vierailija
16/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan sairaalan ryokia söin synnytyssalissa (jossa nukuin kaksi yötä)

Vierailija
17/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelin ilokaasulla ja spinaalilla.

Vierailija
18/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Ekaa synnytin 47 tuntia. Koko aikana en voinut syödä mitään, kun tuska sai oksentamaan melkein joka supparilla. Kaiken yrjösin, mitä yritin niellä, vedenkin. Oli kyllä herkuttelut kaukana mielestä!!! 

Vierailija
19/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Istukalla herkuttelin!

[/quote]

Ihanko kuiviltaan popsit vai tarjoiltiinko sinulle soossin kera?

Söin sairaalassa neljän maissa, kun synnytystä käynnisteltiin. Lapsi syntyi aamuyöllä kolmelta. Minulla on sellainen muistikuva, että olisin pillillä juonut mehua. Jäi koko touhu vähän hämäräksi siinä kipujen kanssa taistellessa.

Vierailija
20/33 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä synnyttänyt, mutta olen varannut synnärikassiin kookosvettä, luomuenergiamehun sekä pari nopeasti syötävää välipalaa (proteiini"pallo" ja energiapatukka).