Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pettämisen unohtaa ja jättää tunnustamatta, jos

Vierailija
15.02.2013 |

on itse käsitellyt asian eikä se pyöri míelessä? Kannattaako haudata asia ja säästää puolison tunteita ja pitää suhde entisellään? Mitä mieltä olet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se nyt muka mielessäsi pyöri? Kauanko meni panojen välissä? Hyppäsitkö suoraan toisen miehen sängystä oman puolison sänkyyn takaisin, vai oliko pidempi tauko?

Vierailija
2/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Silloin vie puolisolta mahdollisuuden päättää, haluaako viettää loppuelämänsä (?) petturin kanssa. Jos ei kestä olla rehellinen, olisi kannattanut olla hankkiutumatta siihen tilanteeseen, jossa tuli petettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti EI kannata kertoa. Miksi rikkoa se mikä nyt on hyvää ja toimii.

Vierailija
4/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää unohtaa ja jättää tunnustamatta. Sillä puolisolla on oikeus tietää totuus ja tehdä sen jälkeen päätös haluaako tapauksen jälkeen jatkaa suhdetta. 

Ja muka puolison tunteiden säästämistä, pyh ja pah, ihan itsensä säästämistä se vaan on että ei haluta joutua käsittelemään suhteessa sitä kriisiä joka pettämisestä seuraa. 

Itse kertoisin jos pettäisin ja haluaisin myös kuulla jos toinen on pettänyt. Näin on kerran vuosia sitten käynyt että mies juovuksissa petti, ja hän onneksi kertoi sen saman tien ja asiasta päästiin yli. Sen sijaan jos ei olisi kertonut, ja sattumalta myöhemmin olisi paljastunut asia niin exäksi olisi muuttunut. Epärehellisyys ja salailu paljon pahempaa kuin se itse pettäminen.

Vierailija
5/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:49"]

[/quote]

Niin, ei se mitään että se toimiminen perustuu valheelle, vai? Voiko sitä tehdä sitten puolison selän takana enemmänkin asioita joita tämä ei hyväksy, periaatteella että mitä sillä väliä, kun se mitä toinen ei tiedä ei häntä satuta? 

Vierailija
6/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhde loppuu jos mies kuulee

Vierailija
7/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:47"]

No eikö se nyt muka mielessäsi pyöri? Kauanko meni panojen välissä? Hyppäsitkö suoraan toisen miehen sängystä oman puolison sänkyyn takaisin, vai oliko pidempi tauko?

[/quote]

Käy se mielessä mutta arki jatkuu ihan normaalisti. Tottakai tunnen silti syyllisyyttä. Se tapahtui yhtenä viikonloppuna työpaikan koulutusmatkalla. Ei siis sen isompaa taukoa.

AP

Vierailija
8/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:45"]

on itse käsitellyt asian eikä se pyöri míelessä?

[/quote]

Missä vaiheessa olet ehtinyt sen käsitellä? Eilen illalla vai tänä aamuna?

Vierailija
9/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi petit?

Vierailija
10/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vuoroin miehes ja toisen kans panemassa, sehän vasta tuo maustetta elämään!!! :P Tiedät itsekin miten tulisi oikeasti toimia...

Vierailija
11/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimaan vaan miehet ja naiset!

Vierailija
12/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu monesta asiasta..

Jos oikeasti oppi, että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen, on turhaa kertoa.

jos taas suhde kaipaa ravistelua toimiakseen, kannattaa kertoa.

Ja jos pettäminen vahvisti eropäätöksen, niin miksi ihmeessä loukata toista ja toisaalta antaa ns väärä syy erolle ja viedä toiselta mahdollisuus kasvaa ihmisenä eli se, että joutuisi miettimään miksi suhde kariutui.

ja sitten tietenkin kaikki muut syyt ja mahdoliset seuraukset =D

Vierailija
13/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

Ei se eilen tapahtunut. Ajan myötä kaikki asiat haalistuvat. Saatan nyt kuulostaa ihan kauhealta, mutta tiedän, että pystyn elämään sen tiedon kanssa, että olen pettänyt aviomiestäni. Minulla ei ole ollut suhdetta vaan yksi satunnainen kerta.

AP

Vierailija
14/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:49"]

[/quote]

Näin minäkin mietin. Mietin kuitenkin myös sitä, voiko asia nousta myöhemmin esiin, jolloin kaikki aika tästä siihen kyseenalaistuisi. Siksi tässä kyselen mielipiteitä ja mielellään kokemuksia, jos niitä löytyy.

AP

Vierailija
15/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

Ei se eilen tapahtunut. Ajan myötä kaikki asiat haalistuvat. Saatan nyt kuulostaa ihan kauhealta, mutta tiedän, että pystyn elämään sen tiedon kanssa, että olen pettänyt aviomiestäni. Minulla ei ole ollut suhdetta vaan yksi satunnainen kerta.

AP

[/quote]

Vai niin. Miten voi samanaikasesti tuntea syyllisyyttä ja "elää sen tiedon kanssa"? Kyllä syyllisyys kertoo ihan jostain muusta.

Millaisen neuvon antaisit itse, jos joku ystäväsi olisi toiminut samoin?

Vierailija
16/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

AP

[/quote]

Vai niin. Miten voi samanaikasesti tuntea syyllisyyttä ja "elää sen tiedon kanssa"? Kyllä syyllisyys kertoo ihan jostain muusta.

Millaisen neuvon antaisit itse, jos joku ystäväsi olisi toiminut samoin?

[/quote]

Kehottaisin miettimään mikä on arvokasta ja tekemään valinnat sen mukaan.

AP

Vierailija
17/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:36"]

AP

[/quote]

Minulle ainakin tärkeää olisi rehellisyys. Tärkeämpää jopa kuin suhteen vaikka valheen varjolla säilyttäminen. Uskollisuus on kuitenkin hyvin keskeinen juttu parisuhteessa, ei ole mikään pikkujuttu rikkoa sitä ja pitää toinen tietämättömänä teostaan. Sen toisen on OIKEUS tietää ja tehdä ratkaisunsa.

Vierailija
18/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:16"]

Sehän riippuu monesta asiasta..

Jos oikeasti oppi, että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen, on turhaa kertoa.

jos taas suhde kaipaa ravistelua toimiakseen, kannattaa kertoa.

Ja jos pettäminen vahvisti eropäätöksen, niin miksi ihmeessä loukata toista ja toisaalta antaa ns väärä syy erolle ja viedä toiselta mahdollisuus kasvaa ihmisenä eli se, että joutuisi miettimään miksi suhde kariutui.

ja sitten tietenkin kaikki muut syyt ja mahdoliset seuraukset =D

[/quote]

Eroa ei ole koskaan mietitty ja avioliitto toimii hyvin. Ei se ravistelua kaipaa. Eikä uskottomuus houkuttele mitenkään. 

AP

Vierailija
19/25 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsis olla sovittuna että tollainen on sallittua, niin kuin meillä. Muuten pitää kertoa.

Vierailija
20/25 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:36"]

AP

[/quote]

Tuo on aika halpa tapa ajatella. Ikäänkuin voisit tehdä ihan mitä tahansa miehen selän takana niin kauan kuin vain ajattelet, että suhteesi häneen on kuitenkin arvokas.

Saako miehesi toimia samoin kuin sinä?