Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä on minun kirjoittama ja toisesta ketjusta huomasin, että työpaikalle leipojat katsotaan joksikin "äitityypiksi"?!

Vierailija
27.02.2019 |

Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!

Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.

Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin hiersi. Harmitti, kun koin, että en voi itse tehdä osuuttani, koska en nauti leipomisesta. Mielestäni olisi hyvä kerätä vapaaehtoista kassaa leipomuksista ja niillä rahoilla hankkia jotain yhteistä tai lahjoja muuttuvissa elämäntilanteissa työkavereille. Tai vaikka kahvia tai muuta. Voitaisiin äänestääkin.

Pidän itse tehtyjen syömisestä noin yleensä. Yksi leipoja oli kyllä nolo, kun teki kaiken väärin ja odotti vielä kehujakin. Anteeksi vain, mutta jopa minä osaan leipoa pullat oikein, vaikka en siitä erityisemmin nautikaan! Olen jo vähän vanhempi. Voin joskus jopa leipoa työpaikalle, mutta en siksi, että olisin äitityyppiä tai pitäisin siitä, vaan koska pidän itsekin herkkujen syömisestä! Katson karsaasti heitä, jotka eivät korvaa leipojalle ja ovat itse vain saamapuolella! Kaikista piheimmät työkaverit ovat noloja!

Vierailija
2/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti kirjoittanut tänne ennenkin, valittanut ja yrittänyt kerätä sympatiapisteitä? Leivo jos haluat, mutta kanna silloin selkä suorassa ne oletukset jotka sinuun kohdistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa, eli jos joka viikko ja joka palaverissa on sinun leipomuksia niin kyllä se alkaa hiertää suurinta osaa. Tulee tunne että haet huomiota ja kehuja, vaikka et niitä suoraan lypsäkään. Laita kotona pakkaseen tai vie vaikka läheiseen päiväkotiin. 

Vierailija
4/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi tsiisus taas... On teillä huolet.

Vierailija
5/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole piilovittuilua. Ihan vain small talkia. Osassa noista kommenteista niiden sanoja selvästi sättii itseään, kun ei jaksa samalla tavalla leipoa, vaikka haluaisi. Sinuun ei kohdistu mitään henkilökohtaista negatiivista arvostelua, joten voit olla huoletta. Koska asia kuitenkin jostain syystä on mennyt sinulle ihon alle, voit sanoa työkavereille, että leipominen on sinun harrastus. Toiset käyvät illalla salilla, toiset lukevat kirjaa, sinä leivot. 

Vierailija
6/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika on liikaa, eli jos joka viikko ja joka palaverissa on sinun leipomuksia niin kyllä se alkaa hiertää suurinta osaa. Tulee tunne että haet huomiota ja kehuja, vaikka et niitä suoraan lypsäkään. Laita kotona pakkaseen tai vie vaikka läheiseen päiväkotiin. 

Näin se on. Liika on liikaa todellakin, mutta jos siitä joku yrittäisi ap:lle sanoa, niin hän saisi huutoraivarit niskaansa ja ikuisen märinä ja syyttelyn ilon pilaamisesta.

Vierailija
7/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitpä ap oikean palkkatyösi yhtä hyvin ja huolellisesti.

Kukaan ei jaksa ikuisuuksia kiitellä ja kumarrella ap:lle tämän leipomuksia. Työkavereita tympii, mutta yhtäkään tyyppiä ei takuulla harmita "kun ei itse osaa leipoa samanlaisia", se väite on lapsellinen ja nolo.

Vierailija
8/14 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää työkaverit, jotka joka viikko joko leipovat tai kantavat munkkipusseja työkavereilleen. Itse en voi joka päivä herkutella, koska lihon helposti muutenkin, joten jatkuva herkkujen kantaminen nenän eteen on törkeää. Eikä tämä ole pelkästään minun ongelmani, samaa puhuvat muutkin työkaverit. Jos jätän syömättä, niin siitä seuraa järjetöntä tyrkyttämistä ja syvä loukkaantuminen leipojan taholta. Kotona vedänkin illalla tämän seurauksena vain vihersalaattia, että saisin energiamäärät tasapainotettua.

Vierailija
9/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mukamas jonnekin päiväkotiin viepäustä omia leipomiksuasn lapdosilke, että ottajaansa tuista kun mä tein?? Tuskin.

Alkaa hirvee huuto jostain laktooseista ja onko taloudessa kissaa ja onko kunnan vallesmannilta lupaa tällaiseen.

Ihan varmana eivät ota tarjoomuksiasi sinne!

Vierailija
10/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaista tuollainen, että ihan muuten vain kotona vähän leipaisen ja vien töihin. Mukava, kun "meidän miehet" töissä tykkäävät, mutta siis mitään kehuja ja ylistyksiä en ole hakemassa, eheiii.

Siis kyllähän tuollaiseen jatkuvaan töihin leipomiseen on jokin syy. Ei kai kellään ole niin tylsää vapaa ajalla, että ihan muuten vain telkun katselun lomassa leipoo turhaan kaikkea, jota ei saa itse tai perheen kesken syödyksi ja siten päätyy dumppaamaan ne tekeleet työpaikalle.

Eli ap:lle vinkki. Hanki vaikka jokin uusi harrastus, niin ei tarvitse täyttää henkistä tyhjyyttä "ilahduttamalla" pyytämättä työkavereita.

Vierailija
11/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mukamas jonnekin päiväkotiin viepäustä omia leipomiksuasn lapdosilke, että ottajaansa tuista kun mä tein?? Tuskin.

Alkaa hirvee huuto jostain laktooseista ja onko taloudessa kissaa ja onko kunnan vallesmannilta lupaa tällaiseen.

Ihan varmana eivät ota tarjoomuksiasi sinne!

No ei todellakaan voi viedä omia leipomuksia päiväkoteihin. Siis eihän siellä edes syötetä lapsille sellaista ruokaa, johon olisi suoraan laitettu sellaisenaan esim. tuoretta kanamunaa. Plus miljoona muuta juttua, mitkä pitää ruoan valmistusprosessissa huomioida.

Vierailija
12/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos leipominen on mun harrastus ja meitä on taloudessa kaksi ja se mies vieläpä paljon työmatkoilla.

Joten luen blogeja, reseptejä, uutisia ja ideoita on.

Pakastin on jo täynnä.

Joten miksi , ihan oikeesti miksi en toisi ilmaiseksi ilahduttakseni kahvihuoneessa ( monta osastoa käy siellä) tuomalla jotain!?! En vaan tajua suomalaisten negatiivisuutta.

Vierailija
13/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos leipominen on mun harrastus ja meitä on taloudessa kaksi ja se mies vieläpä paljon työmatkoilla.

Pakastin on jo täynnä.

Joten miksi , ihan oikeesti miksi en toisi ilmaiseksi ilahduttakseni kahvihuoneessa ( monta osastoa käy siellä) tuomalla jotain!?! En vaan tajua suomalaisten negatiivisuutta.

Aloituksen perusteella ainostaan ap on negatiivinen.

Vierailija
14/14 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastin on jo täynnä.

Et vieläkään ymmärtänyt ettei tuo ilahdutua muita kuin sinua itseäsi.