Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastaat työhaastattelussa kun kysytään missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

Vierailija
27.02.2019 |

Mitä vastaat työhaastattelussa kysymykseen missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. Oma koti. Perhe. Harrastukset. Ja jos hyvin käy matkustelua.

Vierailija
2/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin ihan rehellisesti että mahdoton on ihmisen nähdä sinne asti. Tiedä oonko hengissäkään enää silloin. Jatkaisin sanomalla että jos tarkoitetaan missä HALUAISIN olla viiden vuoden kuluttua, niin sitten kertoisin toiveeni ja pyrkimykseni tähdätä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä...?

Vierailija
4/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennustaja! Uskooko herra haastattelija horoskooppeihin?

Ai et?

No miksi kysyt noin tyhmän kysymyksen?

Noin sain viimeisen esimiestehtäväni.

Vierailija
5/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pitänee vastata niin, että töissä ko. paikassa, edennyt seuraavalle tasolle.

Vierailija
6/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennustaja, olen kirjanpitäjä.

Vierailija
7/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että olen edelleen töissä samassa työpaikassa, mutta että olen kokeneempana saanut hoitaakseni monipuolisempia tehtäviä ja uusia vastuualueita, jotta mielenkiintoni työtä kohtaan säilyy ja pystyn edelleen antamaan parastani työnantajalle. 

Vierailija
8/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitänee vastata niin, että töissä ko. paikassa, edennyt seuraavalle tasolle.

Tääkin vastaus riippuu. Jos esim. naisesimies hakee tiimiinsä assaria, hän ei todellakaan halua kunnianhimoista ja omaa asemaansa uhkaavaa naista tiimiinsä.

Olen vastannut väärin työhaastatteluissani. En ole saanut ikinä yhtäkään paikkaa hakemalla. Mun on sen sijaan bongattu työpaikalta kilpailijalle jne. Nykyiseen ammattiini johti se, että naapuri etsi firmaansa potentiaalista henkilöä ja kysyi hommiin. Olen edellen samalla alalla mutta perustanut oman yrityksen.

Eivät mua ehdokkaana pitäneet yritykset ikinä tienneet, mitä mussa menettivät. Toisaalta hyvä näin. Olisin töihin päästessäni nopeasti näyttänyt kynteni ja kivunnut yrityksessä niiden surkeiden, vässykkäesinaisten yläpuolelle.

Vierailija
9/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin tuo kysymys, mutta aikajänteenä oli 10 vuotta. Asuin silloin ulkomailla jossa on paljon kaikkia liikuteltavia peräkärry tai pakettiauto pohjaisia kahvi- ja jäätelökioskeja. Sanoin että haluaisin olla semmoisessa myymässä kahvia ja jäätelöitä rannalla ihmisille. Koko haastattelu kesti kokonaisuutenaan lähes 2 tuntia.

Seuraavana päivänä paikasta soitettiin ja tarjottiin työpaikkaa. Ja haettu työ ei vähäisimmässäkään määrin sivunnut tuota visiota jota sanoin haluavani tehdä 10 vuoden päästä. Luulen että muut haastateltavat höpisivät jotain pääjohtajaksi ylenemistä tai korkeampi tasoista asiantuntijatehtävistä tms.

Vierailija
10/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin riippuu pitkälti työpaikan ilmapiiristä ja kuinka monet yt:t aiotte järjestää tässä välissä.

Vierailija
11/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Amerikassa.

Vierailija
12/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kysymys on tarkoitettu työelämään liittyen, ts. millainen urakehitystoive sinulla on?  Aina, kun ihmiset alkaa höpisemään "remontoitu omakotitalo", "matkustelen", "Onnellinen arki", nakkaan saman tien ei-merkin paperille.

Haluatko esimerkiksi olla samassa työssä? Haluatko lisää vastuuta? Yleensä kehitystoiveisiin suhtaudutaan positiivisesti, mutta jos vaikkapa assistentti selittää, miten hän on ylentynyt tutkijaksi, ei hän välttämättä sovi työhön, jos kuvittelee liikoja.

Vierailija
13/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kysymys on tarkoitettu työelämään liittyen, ts. millainen urakehitystoive sinulla on?  Aina, kun ihmiset alkaa höpisemään "remontoitu omakotitalo", "matkustelen", "Onnellinen arki", nakkaan saman tien ei-merkin paperille.

Haluatko esimerkiksi olla samassa työssä? Haluatko lisää vastuuta? Yleensä kehitystoiveisiin suhtaudutaan positiivisesti, mutta jos vaikkapa assistentti selittää, miten hän on ylentynyt tutkijaksi, ei hän välttämättä sovi työhön, jos kuvittelee liikoja.

Ja pahin vastaus on tuo "en tiedä" tai "mahdotonta nähdä sinne asti". Se kertoo vaan siitä, että et halua työtä, etkä kehittyä.

Vierailija
14/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen somaliiassa hierojana.

Vierailija
15/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pahin vastaus on tuo "en tiedä" tai "mahdotonta nähdä sinne asti". Se kertoo vaan siitä, että et halua työtä, etkä kehittyä.

Usein tätä kysytään työpaikoissa joissa ei ole juurikaan etenemismahdollisuuksia.

Vierailija
16/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että olen edelleen töissä samassa työpaikassa, mutta että olen kokeneempana saanut hoitaakseni monipuolisempia tehtäviä ja uusia vastuualueita, jotta mielenkiintoni työtä kohtaan säilyy ja pystyn edelleen antamaan parastani työnantajalle. 

Tämä jonka päälle pinkautetaan maaninen silmät ulospullistava pepsodenthymy.

Vierailija
17/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelen 2-3 ihmistä viikossa, joiden palkkaamisesta päätän. Sama tilanne eli viisastelijat eivät pääse jatkoon (heitä tosin tapaa vain tietyissä kulttuureissa) eli nämä, ketkä esittävät etteivät ymmärrä kysymystä työhaastattelun kontekstissa ja selittävät, kuinka eivät voi tietää, haluavat omakotitalon jne. Menevät suoraan jokainen Ei-nippuun. 

Muutoin kysymykseen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Siinä kuitenkin haetaan, että ihmisellä on jokin ajatus tulevaisuudesta ja sitoutuneisuutta kyseiseen yritykseen. Kehitys ei ole myöskään aika ylenemistä vaan ammattitaidon kehittämistä roolin sisällä. Riippuu paljon roolista myös. 

Vierailija
18/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisinta on kyllä se, jos tätä kysytään määräaikaisen työn haastattelussa.

Vierailija
19/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisin riippuu pitkälti työpaikan ilmapiiristä ja kuinka monet yt:t aiotte järjestää tässä välissä.

Varma vastaus kun ei halua paikkaa.

Vierailija
20/44 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rekrytoijat käyttävät näin kliseisiä kysymyksiä ja miksi niihin ei saisi antaa yhtä kliseisiä vastauksia?