Kiteelle muutto edessä. Onko kukaan ollut sielläpäin? Minkälainen paikka?
Löysin sieltä töitä ja pk-seudulta muutan kuun lopussa. Onko kukaan käynyt siellä ja haluaisi kertoa kokemuksiaan?
Kommentit (449)
Lupsakka= juoruilee selän takana itse keksimiään juttuja
Aito ja rento= ei osaa yhtään käyttäytyä ja on kuin sika
Luonnonläheinen ja jalat maassa= sivistymätön ja kateellinen
Mene vaan Kittteelle asumaan, missään et tapaa niin lupsakoita, aitoja, rentoja ja luonnonläheisen ihania jalat maassa tyyppejä =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, jos Kitee kelpaa Holopaisen kaltaiselle maailmantähdelle, niin eiköhän se kelpaa normihesalaisellekin. Viitaten siis näihin "oivoi et pärjää" -kommentteihin. Junallahan sieltä pääsee Hesaan useamman kerran päivässä, jos ikävä tulee.
Mielestäni näitä ei oikein voi keskenään verrata, "normihesalainen" kun ei ole syntyjään kiteeläinen. Ja vaikka ap kovasti tykkäisikin Kiteellä asua, niin varmasti on aluksi jonkinlainen kulttuurishokki luvassa.
Hesalaisista muistaakseni vain noin 40% on syntynyt Hesassa, joten ei se niin ihmeellinen metropoli ole, vaan niin on muualta muuttaneiden kaupunki. Ap:kin voi olla syntyisin vaikka Kiuruvedeltä. Jos ap olisi muuttamassa Kiteeltä Hesaan, niin ei täällä kauhisteltaisi tulevaa kulttuurisokkia. Mutta pointti oli, että Holopainen on varmaan nähnyt vähän isompaa ja parempaa kuin joku pieni Helsinki, ja siitä huolimatta haluaa elää Kiteellä. Että siinä perspektiiviä.
Villi veikkaus, että elämänlaatu paranee. Palkasta jää asumismenojen jälkeenkin jotain käteen, eikä tarvi jumittaa ruuhkissa. Onnea!
Tervetuloa :-) tutustu ihmisiin eri harrasteporukoitten kautta ja joutoaikoina käy Joensuussa ja miksei vaikka siellä kotipuolessakin. On tää ihan elinkelpoinen paikka, vaikka osa rakastaakin haukkua.
Mitä sinä ap muuten tykkäät harrastaa?
Menetkö töihin Kiteen yliopistolle? Se on maailmanluokan huippuoppilaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos kiteellä yökerhoja? Olen siis 25v sinkkunainen
Ap
Kyllä siellä Karhu on. Mitään fiinejä miehejä stadilaiselle sinkkunaisille tuskin.
Miksi luulet että ap etsii fiinejä miehiä? Taas kummia ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen nuori nainen kittteelle muuttamassa. Huvittaa lähinnä koko ajatus. Ja tämä tulee ihmiseltä joka on kotoisin itä-suomesta ja tuntee kittteen :)
En tiedä, karu arki sinulle iskee siellä vielä. Passaisin itse, mutta hei kuka tietää vaikka tapaat elämäsi rakkauden siellä.
Mistä oikeasti nuo kummat luulot tulee? Helsinkiläisyys ei tee ihmisestä tietynlaista, eikä tarkoita, ettei pärjäisi muissa ympäristöissä. Eikä nuoruuskaan tee ihmisestä tietynlaista...
Minä olin nuorena kaupunkilaisnaisena kovasti kiinnostunut eräharrastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Yritin olla siellä töiden takia mutta pakko oli muuttaa pois. Helsingissä asuneelle sinkulle oli vaan liian ahdistavaa, ettei oikein mitään tekemistä, samat naamat päivästä toiseen, ravintolatarjonta huono. Perheelliselle joiden elämä keskittyy perheeseen voi varmasti olla ihan ok:kin, mutta sinkulle joka kaipaisi sosiaalisuutta kodin ulkopuolelta aika surullinen paikka olla, ellei sitten ole joku eräihminen tai erakkoluonne muuten.
Ehkä koski vain mun työpaikkaa mutta siellä missä olin oli myös ihan uskomattoman saamattomia ja veteliä ihmisiä töissä. Ei viitsitty usein vastata mitään, ja jos vastattiin, sana ei pitänyt. Aivan hälläväliä meiningiltä tuntui, sellaiselta usein eteläisempiin maihin yhdistetyltä "mañana" tai "saattaappa ollakin tai saattaapa olla ettei ole" touhulta. Hermo siellä meni kun yritti yksin ja uutena vetää kivirekeä perässään työssään. Samalla kun tietysti hesalaista yleisesti naureskeltiin ja v*ttuiltiin.
Varmaan sukulaissuhteila saatu työpaikat, ja palkka juoksee ilman työntekoa.
Ja hesalaisia vihataan kaikkialla, ikään kuin he olisivat jokin yhtenäinen massa...surullista.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kiteellä m a a h a n m u u t t a j i a?
Aina sinne yksi maallemuuttaja lisää mahtuu.
Tänne vaan. Me muutettiin Vantaalta tänne 1,5v sitten. Kaikki tarvittavat palvelut löytyy. Junalla Joensuuhun 30min ja Helsinkiin noin 4h.
Paikalliset on vähän huonoja mainostamaan tapahtumia, kannaa liittyä fb puskaradioon ja aktiivisesti kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onpi tänne tulossa hesalaene sinkkunaene :D annappas numeros ja tavattaanko krouvissa
M37
Tämähän se on siellä ongelma. Kiteellä on 147 naimatonta alle nelikymppistä miestä 100 naista kohti. Voi vaan kuvitella millaisia metsästäjää-kalastajia ym turvenuijia ne on.
Metsästys ja kalastus ok, muttei liika alkoholin kanssa läträäminen...joka kokemukseni mukaan on aika yleistä pikkupaikoissa(kin).
Kiteellä on leipomokahvila, sinne vaan kermakakulle viikonloppuisin 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä mollataan pieniä paikkakuntia ja niillä asuvia ihmisiä? Kaikkien onni ei riipu siitä, että ratikalla pääsee lattelle.
Joo ei munkaan onni riipu siitä pääsenkö ratikalla lattelle. En juo lattea ja ratikoita ei täällä ole. Pikkupaikoissa on ihanaa se, kun luonto on lähellä. Ikävää on ihmisten pohjaton uteliaisuus ja heikko ymmärrys erilaisuudelle (hiukan kärjistäen sanottuna).
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä mollataan pieniä paikkakuntia ja niillä asuvia ihmisiä? Kaikkien onni ei riipu siitä, että ratikalla pääsee lattelle.
Kuuluu naisen luonteenpiirteeseen tietyssä vaiheessa elämää.
Mitä helvettiä!? Mitä töitä muka olet Kiteeltä saanut?? Mutta kuihtuva kylähän se on, joka jostain ihmeen syystä on kaupungiksi nimetty.
Up