Kiteelle muutto edessä. Onko kukaan ollut sielläpäin? Minkälainen paikka?
Löysin sieltä töitä ja pk-seudulta muutan kuun lopussa. Onko kukaan käynyt siellä ja haluaisi kertoa kokemuksiaan?
Kommentit (449)
Hieno uimahalli ja urheilukeskus Hutsissa. Hyvät ulkoilumaastot. Jos et muuta keksi, ala harrastaa vaikka mäkihyppyä. :D
Ehkä ap ei tykkää asua pääkaupungissa? Ihmisiä on erilaisia.
Helsinkiläinen nuori nainen kittteelle muuttamassa. Huvittaa lähinnä koko ajatus. Ja tämä tulee ihmiseltä joka on kotoisin itä-suomesta ja tuntee kittteen :)
En tiedä, karu arki sinulle iskee siellä vielä. Passaisin itse, mutta hei kuka tietää vaikka tapaat elämäsi rakkauden siellä.
Pidän maaseudusta ja vihaan asua isossa kaupungissa. Ehkä se Kitee menettelee.
Ap
Yllättävän paljon kiteeläisiä av:lla!
Kitteellä on hyvä uimahalli ja paljon reippaita hiihtäjiä talvella. Lisäksi siellä juodaan kiteen kirkasta ja kuunnellaan nightwishia.
Yritin olla siellä töiden takia mutta pakko oli muuttaa pois. Helsingissä asuneelle sinkulle oli vaan liian ahdistavaa, ettei oikein mitään tekemistä, samat naamat päivästä toiseen, ravintolatarjonta huono. Perheelliselle joiden elämä keskittyy perheeseen voi varmasti olla ihan ok:kin, mutta sinkulle joka kaipaisi sosiaalisuutta kodin ulkopuolelta aika surullinen paikka olla, ellei sitten ole joku eräihminen tai erakkoluonne muuten.
Ehkä koski vain mun työpaikkaa mutta siellä missä olin oli myös ihan uskomattoman saamattomia ja veteliä ihmisiä töissä. Ei viitsitty usein vastata mitään, ja jos vastattiin, sana ei pitänyt. Aivan hälläväliä meiningiltä tuntui, sellaiselta usein eteläisempiin maihin yhdistetyltä "mañana" tai "saattaappa ollakin tai saattaapa olla ettei ole" touhulta. Hermo siellä meni kun yritti yksin ja uutena vetää kivirekeä perässään työssään. Samalla kun tietysti hesalaista yleisesti naureskeltiin ja v*ttuiltiin.
Hyvänen aika, jos Kitee kelpaa Holopaisen kaltaiselle maailmantähdelle, niin eiköhän se kelpaa normihesalaisellekin. Viitaten siis näihin "oivoi et pärjää" -kommentteihin. Junallahan sieltä pääsee Hesaan useamman kerran päivässä, jos ikävä tulee.
Odotan innola tapaamistasi.
Gyne
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, jos Kitee kelpaa Holopaisen kaltaiselle maailmantähdelle, niin eiköhän se kelpaa normihesalaisellekin. Viitaten siis näihin "oivoi et pärjää" -kommentteihin. Junallahan sieltä pääsee Hesaan useamman kerran päivässä, jos ikävä tulee.
Mielestäni näitä ei oikein voi keskenään verrata, "normihesalainen" kun ei ole syntyjään kiteeläinen. Ja vaikka ap kovasti tykkäisikin Kiteellä asua, niin varmasti on aluksi jonkinlainen kulttuurishokki luvassa.
Onko Kiteellä m a a h a n m u u t t a j i a?
Ja se tuli mieleen, että jos ap:lla on auto käytössä, niin ei olisi mahdoton ajatus ottaakin asuntoa esim. Joensuusta. Toki työmatka on sitten sen tunti/suunta, ja riippuu ihmisestä miten suurena rasitteena tuon kokee (ajankäyttö ja/tai ympäristökysymykset vs. kaupungissa asuminen)
Asunnot ovat todella halpoja Kiteellä.
Rivitalokaksion saunalla saa n. 30000 eurolla.
Kannattaa asua Kiteellä ja käydä usein Joensuussa.
Sinne vaan avoimin mielin! Itse olin ainakin onnessani kun 8 vuotta sitten pääsin pääkaupunkiseudulta pois. Leppoisaa elämää vaikka Kiteellä en olekaan.
Vai onpi tänne tulossa hesalaene sinkkunaene :D annappas numeros ja tavattaanko krouvissa
M37
Vierailija kirjoitti:
Onko Kiteellä m a a h a n m u u t t a j i a?
Juu, ainakin venäläisiä.
No onhan siellä evankelinen opisto jossa maahanmuuttajalinjoja ainakin ollut, on varmaan vieläkin. Ja SPR:n vokkki oli, suljettu. Ja ihan varmasti löytyy myös karvakäsipizzeria, niin kuin varmaan joka kaupungista ja keskikokoisesta kunnasta.
Vain peruspersujuntti kysyy moista tai pitää asiaa ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon kiteeläisiä av:lla!
Ei tarvinnut olla kiteeläinen vaan ihan riitti, että on seudulla käynyt. Olen itse pienestä kunnasta Pohjois-Savosta kotoisin ja olen asunut myös Helsingissä. Täytyy kyllä tunnustaa etten tuonne perämetsiin enää lähtisi asumaan. Luontoa ja maaseutua on myös ihmisten ilmoilla jos nyt niitä välttämättä kaipaa.
Kyllä minä olen nauranut aplle. Nuori sinkkuna unen ääkaupunkiseudulta Kiteelle. Aikamoinen elämänmuutos. LOL