Kiusataanko harvinaisesta nimestä?
Aina kauhistellaan ettei vanhemmat ajatelleet nyt lapsensa parasta ja kouluaikaa, mutta joutuuko siitä oikeasti kärsimään?
Kommentit (29)
Kiusata nyt voi mistä vain... Nimestäkin. Ja ziljoonasta muusta ominaisuudesta...
No jos on joku Kalevi tai Paavo niin kyllä siitä aika julmat mielleyhtymät tulee.
Mulla on ihan perus nimi, mutta yhdistelmänä harvinainen. Aina saa korjata ja selittää mikä kirjain tulee minnekin. Ei ole koskaan kiusattu, lähinnä itse naljailen kun monen vuoden työkaveritkaan ei osaa nimetä oikein ;)
Ei kiusattu ainakaan minun kouluaikanani. Monet ihailivat sitä ja toivoivat, että heilläkin olisi joku muu harvinaisempi nimi, kuin se tavallinen nimi, joita oli useampia luokalla.
Kiusata voidaan mistä vaan. Olen kyllä töissä lasten parissa huomannut, että erikoisimpiinkin nimiin tottuu. Sitten se tuntuu ihan yhtä tavalliselta kuin Laura tai Antti. Ei se aiheuta lastenkaan parissa kummastusta. Pahimpia haukkujia ovat aikuiset tällä palstalla.
Nimeen tosiaan tottuu, vaikka se olisi mikä tahansa .
Vierailija kirjoitti:
No jos on joku Kalevi tai Paavo niin kyllä siitä aika julmat mielleyhtymät tulee.
Mulle tulee hyvät! Hurjan mukava naapurinsetä oli Paavo ja lapsuuden paras ystävä ja poika jolta sain ekan pusun oli Kalevi.
Enemmänkin vanhoista nimistä, esim yhden oppilaani nimi oli Pirjo ja kyllä häntä siitä kiusaattiin mutta sitten taas yksi tyttö Pearl omisti tosi paljon kavereita ja kaikki pitivät hänestä.
Joo Pearl ei ole harvinainen amerikassa mutta kyllä se suomessa on
Ihan mistä vain nimestä voidaan kiusata jos halutaan! Minä olen Laura ja siitäkin kiusattiin ja sitä väänneltiin