Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2145)

Vierailija
101/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmaksi Pistäjä. Jos on menossa viikoksi Espanjaan, hän kertoo menevänsä kuukaudeksi Kiinaan. Jos kertoo veljentyttönsä päässeen ammattikorkeaan, hänen sisarenpoikansa onkin päässyt lääketieteelliseen parhailla arvosanoilla. Jos kertoo nähneensä teatterissa kivan näytelmän, hän kertoo nähneensä siitä paljon, PALJON paremman version Broadwaylla jo pari vuotta sitten...

Laitapas muuten merkille, niin tämä kehuskelija kertoo sinun kertomasi asiat muutaman päivän sisällä omina kokemuksinaan...

Vierailija
102/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmaksi Pistäjä. Jos on menossa viikoksi Espanjaan, hän kertoo menevänsä kuukaudeksi Kiinaan. Jos kertoo veljentyttönsä päässeen ammattikorkeaan, hänen sisarenpoikansa onkin päässyt lääketieteelliseen parhailla arvosanoilla. Jos kertoo nähneensä teatterissa kivan näytelmän, hän kertoo nähneensä siitä paljon, PALJON paremman version Broadwaylla jo pari vuotta sitten...

Minun termistössäni: Ylittäjä. Ihan mistä tahansa onkin kyse, hän kyllä pistää paremmaksi, tai ainakin hänen kaverinsa, isänsä, siskonsa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negis. 

Istuu naama väärinpäin aamusta iltaan, valittaa kaikesta ja kaikista. On tosi hyvä reklamoimaan.

Ammentaa voimaa muista negiksistä, joiden kanssa läyhätään ja haukutaan muita yhdessä, jolloin olo saa tuntumaan tosi voimakkaalta. Tämän jälkeen on kiva palata omalle työpisteelle vihaamaan.

Vierailija
104/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielensä pahoittaja

Ottaa kaiken henkilökohtaisesti. Loukkaantuu päivittäin milloin mistäkin. Yleensä myös näyttää tunteensa.

Juurikin tämä: Tästä jatkumona persoona, joka pahoittaa mielensä -> mykkäkoulu. Ei puhu, ei vastaa, kääntää päätä jne. Joskus joku, joka ei ollut tottunut tällaiseen käytökseen halusikin puhua suoraan ja kysyi että "mikä tässä nyt on ongelmana" niin Mykkäkoulun pitäjä vastaa että "MINÄ en sitä sinulle kerro, sinun pitää se itse ymmärtää".Että miten ja millä tavalla häntä on loukattu ja miksi on näin mielensä pahoittanut. Stana. Että tämmöinen , en pysty ajattelemaan millainen kotielämä ja mahdollinen parisuhde tällaisella voi olla....

Vierailija
105/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana miten hyviä analyyseja. Harmi ettei pokka riitä siihen, että nimeäisin entisiä

työ"kavereita" tähän. Löytyy aika lailla koko kattaus.

Sopii miettiä mihin kategoriaan sitä itse kuuluukaan...

Vierailija
106/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superhauska ketju :D

Ihan kaikkia en lukenut eli voi olla vanhaa tämä: 

Työstään nauttija (ainakin esittää), tanssahtelee käytävillä, hänellä on ollut uskomattoman fantasisia kohtaamisia jo koirapolulla aamulla. Joku jamppa oli sanonut kauniiksi työpaikan ovella... Pertillä oli aivan ihana uusi kravatti tänään. 

Melko harmiton, kunhan vain hymyilee näille jutuille. Tämä prototyyppi ei juurkaan tee töitä, mutta kohtentaa työpaikan ilmapiiriä ja siksi ei koskaan ole irtisanottujen listalla. 

Vierailija
107/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistin itseni aika monesta. En uskalla tehdä ja puhua töissä enää mitään. Istun kopperossani, teen työni ja kun työaika loppuu, hipsin kotiin.

Anteeksi työkaverit, anteeksi!

Älä suotta pyytele anteeksi, taitaa aika moni meistä solahtaa johonkin näistä kategorioista. Itseni tunnistin selvästi ainakin hahmoista Pasi-Anssi, Ikuisuusopiskelija, Kyyhkyläiset sekä Ei-ymmärrä-paikkaansa -harjoittelija :D Ja jos minulla olisi koira, niin olisin kyllä aivan varmasti maailman rasittavin Koiraihminen, lol.

Vierailija
108/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinäiti, superäidin alalaji, jolle jälkikasvu soittelee yleensä iltapäivisin noin vartin välein. Toimistolaiset osaavat jo puhelinäidin perheen jääkaapin sisällön sekä lasten harrastusaikataulut ulkoa.

Vierailija
109/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuden Puolustaja ja Ammattiyhdistyksen Vankka Jäsen. Osaa työsopimksen, ainakin puheidensa perusteella, ulkoa, sekä myös TES:n. Mikäli kyseessä vähän enemmän koulutettu henkilö, osaa myös puhua Oikeuden Ennakkopäätöksistä.

On aina valmiina Taisteluun. Mikäli joku asia voitaisiin tehdä helpommin ja ehkä nopemammin, mutta niitä vastuita ei ole pilkulleen määritelty TES:ssä,niin niitä ei kuulu tehdä eikä tehdä ja argumenttina on aina viimeisenä että "jos jotain tapahtuu niin mikään vakuutus ei korvaa". Pahanilmanlintu ja hannaaja joka asiassa. 

Ei tietenkään ikinä suostu luottamusmieheksi taikka suoraan puuttumaan epäkohtiin, ei koskaan puhu eikä pukahda suoraan esimiehelle. Mutta marmattaa kyllä muuten .

Sairaslomat ja ylityöt kuitataan aina viimeisen päälle. Joustoa sitten toiseen suuntaan häneltä nolla. 

Vierailija
110/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija, taiteellinen henkilö , joka jostain kumman syystä on päätynyt tavalliseen päivätyöhön tai puurtamaan muuten vaan perusduunia. Hän on niin taiteellinen, ettei häntä oikein kosketa tämmöiset maalliset asiat kuin aamulla aikaisin ajoissa töihin tuleminen. Kun se NIIN vaikeaa, eikä hän ymmärrä. "Mulla menee joka ilta yli puolenyön, kun on joku taiteellinen projekti menossa" . Liimaa jotain mosaiikinpalasia kylppärin seiniin. Sitten tullaan huolettomasti reilusti myöhässä koska "ei kait se nyt voi niin tarkkaa olla". 

Mitkään tilastoinnit tai dokumentoinnit ei tietenkään onnistu, sillä "miksi se pitää niin justiinsa olla"

Pukeutuu johonkin hamppu-pellava halaatteihin, ja auta armias jos työhön kuuluu joku työvaate: koristelee sen huovutetuilla pallosilla ja korvissa roikkuu aina jotkut pellinpaloista liimaa-koristele-ja maalaa erikoiset viritelmät.

Tästä pahin versio on se, joka laitattanut itselleen dredlocksit. Onneksi ei ole tarvinnut vielä näitä nähdä eikä haistella työpaikalla .

Vierailija
111/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

109 ja 110 olleet mulla työpaikalla, esimiehet ei korvaansa lotkautteneet kumpaakaan.

Vierailija
112/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainen. Tupsahtaa paikalle hiukan pöllähtäneen näköisenä, sillä hänet on hälytetty paikalle 25 minuuttia ennen työajan alkua ja hän on polkenut koko matkan fillarilla tukka hulmuten ehtiäkseen varmasti ajoissa. Ensimmäinen kysymys työpaikalle saavuttua: "Missähän täällä mahtaa olla wc?" Vaihtelee kahvitauolla paikkaa pöydästä toiseen, koska sattuu istumaan milloin kenenkin vakipaikalle. Onnistuu kopioidessaan jotenkin jumittamaan kopiokoneen, sillä kone on juuri uusittu eikä kukaan vakkareista ole älynnyt perehdyttää häntä sen käyttöön. Asiakkaat joko testaavat hänestä huumorintajun pihalle tai sitten saattavat osoittaa yllättävääkin arvostusta, riippuen siitä, kuinka vakuuttavasti Sijainen on saannut koottua itsensä kaiken härdellin keskellä. Päivän päätyttyä pomo kysyy häntä uudelleen sijaistamaan samaan paikkaan ja koska Sijainen tarvitsee rahaa, ei hän oikein kehtaa kieltäytyä tarjouksesta, vaikka haluaisikin.

Vierailija
113/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikissa. Horii kitusiinsa kaikki taukotilan sumpit eikä voi kuitenkaan keittää uutta tilalle. Kun joku toinen on käynyt laittamassa uudet kahvit, on heti ekana kaatamassa kuppiinsa.

Vierailija
114/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva foorumilla roikkuja = Työpisteeltä kuuluu jatkuva armoton näpytys kuin siellä muka jotain tehtäisiin. Jos sattuu joku lähistölle kuuluu hiiren klikkaus kun näkymä laitetaan piiloon.

Vierailija
115/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien asioidensa kailottaja. Pitää ruokailu/kahvitilassa omaa showtaan ja hoviaan päivät pitkät, kertoo kaikille paikallaolijoille omat ja lastensa asiat, halusivat nämä kuulla tai eivät. Jos joku yrittää aloittaa keskustelun jostakin muusta asiasta, hän joko kääntää asian äkkiä itseensä tai puhuu suoraan päälle. On olevinaan todella hauska ja nokkela, mutta tosiasiassa on väsyttänyt kaikki jo aikaa sitten omiin juttuihinsa.

Tämä olen minä :)

Luulin pitkään olevani se hauska pelle ja viihdyttäjä, joka ylläpitää iloista ilmapiiriä. Mutta asialla on tosiaan tuo toinenkin puoli. Yhä enemmän nauran itse omille jutuilleni, muut eivät niinkään.

Kyllä, minulla on diagnosoitu asperger.

Vierailija
116/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin palvelualoilla oon huomannut, että joka puljussa on vähintään yksi Rivo-Riitta. Siis sellainen 40+ tupakkaa imevä naishenkilö, jonka mielestä omat vitsit on hillittömiä ja liittyvät yleensä navanalushuumoriin. Saattaa käydä aika-ajoin vähän raskaaksi, mutta on silti pidetty henkilö työyhteisössään.

Tämä on meillä, tuli heti oikein naama mieleen kun luin tämän :D

Vierailija
117/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi, joka kahmii krediitit muiden tekemisistä. Muistaa mainostaa kuinka on "hoitanut homman", vaikka tosiasiassa on teettänyt sen esimerkiksi assarilla.

Varokaa noita tyyppejä, he ovat todennäköisesti niitä aivan oikeita psykopaatteja.

Hyvä neuvo. Itse opin sen vähän liian myöhään. Tunnistin tapauksen liian myöhään ja ensin menetin bonukseni, sitten maineeni ja - kuten arvata saattaa - työpaikkani. Toivottavasti on onnellinen työpaikassa, jonka minulta vei.

Vierailija
118/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien Kaveri. Tutustuu isossakin talossa joka ikiseen vanhaan ja uuteen tyyppiin ja heittää läppää kaikkien kanssa. Hirveä tarve olla esillä ja kaikkien pitämä. Firman bussimatkalla tarttuu mikrofoniin ja heittää mielestään hauskoja juttuja taas. On monesti ihan oikeastikin sympaattinen tyyppi, ei siinä mitään.

Vierailija
119/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinäiti, superäidin alalaji, jolle jälkikasvu soittelee yleensä iltapäivisin noin vartin välein. Toimistolaiset osaavat jo puhelinäidin perheen jääkaapin sisällön sekä lasten harrastusaikataulut ulkoa.

Ja hoitelee Wilmat sun muut TYÖAJALLA. Ja me muut podetaan huonoa omaatuntoa, kun ei ehditä Wilmaan juuri koskaan. Hullua.

Vierailija
120/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitaukokaveri. Olette olleet jo vuosia samassa organisaatiossa, mutta vielä tänäkään päivänä et tiedä mitä kyseisen henkilön toimenkuvaan kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan