Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tähän ketjuun TYÖPAIKKOJEN STEREOTYYPPISIÄ HAHMOJA! Minä aloitan:

Vierailija
27.02.2019 |

Juorukello - laulaa kaikkien kuulumiset ja tietää työpaikan sosiaalisen elämän kaikki käänteet Työmatkapyöräilijä - jauhaa kahvitauot pyöräilyn hienouksista ja jakaa neuvojaan muille Eväslehteilijä - linnoittautuu taukohuoneen nurkkaan eväsboksinsa ja sanomalehden taakse, jottei kukaan vain ottaisi kontaktia

Kommentit (2145)

Vierailija
81/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhanainen. Yleensä energinen ja aktiivinen täti-ihminen, joka järjestää Pirkon eläkejuhlat, toimiston syysretken ja pikkujoulut samaan aikaan. Lisäksi harrastaa kuorolaulua, vapaaehtoistyötä ja käy vesijumpassa.

Vierailija
82/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelija. Opiskelija, johon suhtaudutaan kuin lapseen tai lapsenlapseen.

Tästä on olemassa myös alalaji, jota voisi kutsua nimityksellä Ei-ymmärrä-paikkaansa -harjoittelija. Toisin sanoen opiskelija, joka jo kahden ensimmäisen viikon jälkeen hanskaa talon tehtävät melkeinpä paremmin kuin puljussa 25 vuotta olleet. Herättää täten närkästystä ja suuttumusta hierarkkisemmissa yhteisöissä eivätkä yhteisön "vahvat persoonat" epäröi näyttää tälle paikkaansa. Ekstramiinuspisteitä on luvassa silloin, mikäli EYPH saa kiitosta asiakkailta, muut työpaikan opiskelijat kääntyvät hänen puoleensa pulmatilanteissa tai joku työyhteisön jäsenistä iskee silmänsä häneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöjätär. Iskee jatkuvasti kaikkia työpaikan miespuolisia kollegoitaan.

Auta armias, kun tämä pääsee pikkujoulumoodiin. HUI

Vierailija
84/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askartelija. Loihtii joka joulu, pääsiäinen ja vappu toimistotavarakaapin uumenista toinen toistaan "upeampia" koristeita luomaan viihtyvyyttä työyhteisöön.

Tälle sukua on käsityöläinen, jolla puikot heiluvat joka kahvitauolla ja välillä töiden välissäkin. Tuo myös töihin näytille kutomiaan ja virkkaamiaan lapasia, pipoja, kaulahuiveja ja säärystimiä ja muistaa aina mainita, että "jos olette kiinnostuneita, niin normaalisti mä velottaisin näistä x summan rahaa mutta te mun työkavereinani maksatte ainoastaan y euroa näistä ;) ".

Meilläkin on tällainen, kutimet roikkuu mukana mutta hoitaa kyllä työnsäkin. Monet ihanat villaluomukset olen ostanut pilkkahinnalla, itsellä ei kudin pysy kädessä niin toi on oikeesti mahtavaa.

Vierailija
85/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja Pentti tai Pertti.

Ihan suoraan Konttorista.

Vierailija
86/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin palvelualoilla oon huomannut, että joka puljussa on vähintään yksi Rivo-Riitta. Siis sellainen 40+ tupakkaa imevä naishenkilö, jonka mielestä omat vitsit on hillittömiä ja liittyvät yleensä navanalushuumoriin. Saattaa käydä aika-ajoin vähän raskaaksi, mutta on silti pidetty henkilö työyhteisössään.

Vierailija
87/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailija. Aloittaa kesäloman perään haikailun ja lomasuunnitelmiensa esittelyn jo ennen joulua. Elokuussa kertoo perheensä Muumimaailma-reissun joka käänteen ja tuntee suurta haikeutta.

Vierailija
88/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaokemestari. Itsekustannettuja cd:itä ja esiintyy aina juhlissa, halusi muut tai ei.

Vierailija
89/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muinaisjäänne. "Mulla en 10 kuukautta eläkkeelle, en opettele enää mitään uutta". "Kyllä 80-luvulla oli niin eri meno täälläkin"

:D Nämä muinaisjäänteet työntävät kaikki tehtävänsä kierrätettäville 9 €/pvässä työharjoittelijoille, koska eivät todellisuudessa osaa vieläkään Officen ohjelmistoja.

”Voisitko kirjoittaa tuon Wordillä? Kun minä en ehdi.”

On juuri ja juuri oppinut printtaamaan uudemmalla printterillä. Ohje kirjallisesti post it -lapulla työpöydän yllä.

Vierailija
90/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteri. Hamstraa työpaikalta suojakäsineitä, lamppuja, vessapaperia, työkaluja ja ihan kaikkea mitä vain "voi kotona tai mökilla tarvita". Eväskassinsa on töihin tullessa tyhjä ja lähtiessä pullistelee saumat ratkeamispisteessä.

Vierailija
91/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri. Ei tuo ainoastaan nimi- ja synttäripäivinään itse leipomiaan tarjottavia vaan ne kuuluvat kahvihuoneen vakikalustoon joka perjantai. On marjapiirakkaa, korvapuusteja, focacciaa, mokkapaloja ja pyöräyttää sujuvasti myös voileipäkakun tärkeimpiä merkkipäiviä juhlistamaan. Yleensä leipoo vain leipomisen ilosta mutta saa kyllä tyydytystä siitä, kun huomaa, kuinka leipomuksensa tekevät työpaikalla aina kauppansa.

Vierailija
92/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera puurtaja. Tulee aina töihin vähintään puoli tuntia ennen muita aamulla ja muistaa huikata kaikille lähtiessään, että päivähän olikin jo tässä. 

Vierailija
93/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitoimitusjohtaja

Pikkuyrittäjä, joka kulkee vauhdikkaasti farkuissa ja pikkutakissa kännykkä poskella. Pomottelee polleana pienen yrityksensä paria työntekijää, joista toinen pätkätyöloukkuun jäänyt nöyrempi keski-ikäinen sihteeri palkkatuella ja toinen välivuottaan pitävä ylioppilas. Teettää heillä kaiken messujärjestelyistä markkinointiin, myyntiin, palkanmaksuun, tilausten hoitamiseen ja siivoukseen. Itse ramppaa lähinnä ABC:llä syömässä. Onhan hän sentään Toimitusjohtaja.

Vierailija
94/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittailija. Sanoi kuka tahansa mitä tahansa, niin aina tulee jokin nenäkäs kommentti perään.

Vierailija
95/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien asioidensa kailottaja. Pitää ruokailu/kahvitilassa omaa showtaan ja hoviaan päivät pitkät, kertoo kaikille paikallaolijoille omat ja lastensa asiat, halusivat nämä kuulla tai eivät. Jos joku yrittää aloittaa keskustelun jostakin muusta asiasta, hän joko kääntää asian äkkiä itseensä tai puhuu suoraan päälle. On olevinaan todella hauska ja nokkela, mutta tosiasiassa on väsyttänyt kaikki jo aikaa sitten omiin juttuihinsa.

Istutko sinä(kin) Eikkuli P:n kanssa samassa kahvipöydässä...?

Ilmeisesti istun. 🤫

Vierailija
96/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänpalvoja. Käy esittelemässä pomolle pienimmätkin aikaansaannokset.

Vierailija
97/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailija: istuu aina kahvitauolla muiden kanssa, muttei sano ikinä itse mitään vaan seuraa keskustelua ja hymisee mukana.

Vierailija
98/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuja. On aina jossain johdon soveltavan työnohjauksen tai osallistavan PowerPoint-esitystekniikan koulutuspäivillä toisella puolella Suomea. Häntä ei toimistolla usein näe. 

Vierailija
99/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin itseni aika monesta. En uskalla tehdä ja puhua töissä enää mitään. Istun kopperossani, teen työni ja kun työaika loppuu, hipsin kotiin.

Anteeksi työkaverit, anteeksi!

Vierailija
100/2145 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmaksi Pistäjä. Jos on menossa viikoksi Espanjaan, hän kertoo menevänsä kuukaudeksi Kiinaan. Jos kertoo veljentyttönsä päässeen ammattikorkeaan, hänen sisarenpoikansa onkin päässyt lääketieteelliseen parhailla arvosanoilla. Jos kertoo nähneensä teatterissa kivan näytelmän, hän kertoo nähneensä siitä paljon, PALJON paremman version Broadwaylla jo pari vuotta sitten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan