Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko päiväkodissa lapset tappelevat (fyysisesti)?

Vierailija
14.02.2013 |

Lapseni on aloittanut osa-aikaisena hoidossa, ja minulle kaikki on uutta. Lapsen ryhmässä on paljon tönimistä ja lyömistä, ja lapsi on itsekin oppinut lyömään ja tönimään (on jo melkein 5 eikä tällaista ole aiemmin ollut). Tänään, kun menin hakemaan lasta, lapset nujakoivat ensin pihalla, ja eteisessä oli toinen hässäkkä, jossa toinen lapsi oli ensin potkaissut toista ja toinen sitten kuristanut tätä toista ja sitä selvieltiin.

Tällaistako mun lapsi siis siellä päivät pitkät katselee? Joo, lapset ovat primitiivisiä eikä pieniltä tönimisiltä voi välttyä, mutta minulle tämä tuli yllätyksenä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Kuulostaa aika levottomalta. Meidän lapsemme päiväkodissa on jotain satunnaista tönimistä, johon puututaan heti. Sanotaan, että niin ei saa tehdä, tulee paha mieli ja pyydetään anteeksi. Joku potkiminen ja kuristaminen kuulostaa tosi hurjalta.

Vierailija
2/4 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on aiemmin ollut kerhossa kolme kertaa viikossa kaksivuotiaasta lähtien, eikä siellä ole sallittu tönimistä eikä muunkaanlaista tappelemista. Nyt tässä ryhmässä siihen ei ehkä niin kiinnitetä huomiota mitä lapset keskenään tekevät. Ehkäpä tämä on vaan jotenkin levoton jakso päiväkodissa. Jotenkin en vaan osannut edes ajatella, että siellä voi olla tällaistakin.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meillä koskaan nähnyt fyysistä tappelua. Kerran puutuin eteisessä, kun sisaruksille tuli pientä kinaa, jossa isompi vähän huitasi pienempää. Mutta johtui selvästi sisaruudesta tämä tappelu.

Vierailija
4/4 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kanssa törmännyt. Meillä esikoista kerran purtiin päiväkodissa, purijana alle 2 v lapsi, joten voi ajatella, että vielä ole kaikki taidot hallussa. Meillä kolme lasta ja päiväkotivuosia on siis plakkarissa paljon.

Mun mielestä päiväkodissa on lähes poikkeuksetta hyvin rauhallinen ilmapiiri.

Ottaisin kyllä tuon puheeksi.