Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero -> yhteishuoltajuus. Voiko isä viedä lapset ilman lupaani reissulle?

Vierailija
18.05.2006 |

Lasten isän vanhemmilla on mökki 300 km:n päässä. Mökki on jyrkällä kalliotontilla ja n. 15 metrin päässä mökistä on iso, syvä suolampi, jonka vesi on ihan tummaa. (Tähän lampeen lasten serkku meinasi hukkua pari kesää sitten, veden alle vajonnutta lasta on vaikea havaita tumman veden vuoksi.) Laiturissakaan ei ole mitään kaiteita. Mökillä on käärmeitä, susia ja karhuja, koska mökki sijaitsee itärajan tuntumassa.

Isovanhemmat ovat vähän " höppänöitä" , useampaan kertaan ovat lähteneet esim. ulos lapsen kanssa, mutta hetkenpäästä eivät olekkaan enää muistaneet katsoa lapsen perään.

Minua hirvittää päästää lapsia tänne mökille ja tiedän, että kesällä isovanhemmat suorastaan vaativat saada lapsia mukaansa sinne. Isänkään arvostelukykyyn tässä asiassa en luota, varmasti on sitä mieltä, että lapset voivat reissuun lähteä.

Onko siis minun sanalla painoa tähän asiaan, vai voiko mies viedä lapset ilman lupaani kun meillä tulee olemaan yhteishuoltajuus?

Lapset ovat 3,5 v ja 1 v.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka kuulostaa vaaralliselta, oletko keskustellut asiasta ?

Vierailija
2/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyseessä sitten lasten turvallisuus tai mikä tahansa. Pitääkö minun nyt sitten tämän asian takia alkaa vaatimaan yksinhuoltajuutta. En todellakaan uskalla päästää lapsia tuonne mökille.

Ahdistavaa... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vilkkaat lapset juoksevat saarimökillä pelastusliivit päällä.

Sitten on sellaisia laitteita, jotka hälyttävät kastuessaan.

Vierailija
4/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankin isä saa tapaamisoikeuden ja taas ollaan alkupisteessä.

Vierailija
5/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarvitaan esim. väkivaltaisuus, alkoholismi, isän suostumus.

Vierailija
6/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi " ei ne lapset mitään liivejä tarvitse, hyvin ovat meidänkin pojat selvinneet silloin muutama kymmentä vuotta sitten" ....

Kamalaa, etten voi päättää omien lasteni puolesta! Ja vielä kun tuo mökkeily on joku pakkomielle tälle porukalle, muuten ei lastenhoito tai muutenkaan auttaminen lapsiin liittyvissä asioissa kiinnosta, mutta sitten kun lähtevät kylään tai mökille niin kyllä alkaa lapset kiinnostamaan...

-ap

Vierailija
7/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastaa kyllä lapsia ja viettää niiden kanssa aikaa, mutta hän ei osaa ottaa täyttä vastuuta lapsista ja keskittyä heihin täysillä. Aina olen saanut vahtia, ettei pienempi laita mitään suuhun ym. Isomman kanssa pärjää paremmin. Mutta pelko on topdellinen siitä, että mökillä saattaisi käydä jotain! Isovanhemmilla on poikaansa vielä niin suuri vaikutus, ettei mies osaa " avata suutaan" , jos on eri mieltä vaan käy myötäilemään.

-ap, jolla taitaa olla keinot vähissä :' (

Vierailija
8/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi mies ymmärsi mun kannan tähän asiaan. Hän oli lähössä viikon reissuun ja aikoi ottaa 10kk, 2v ja 3 vuotiaat lapset mukaan. Mä olin ensinnäkin sitämieltä, että viikko on liian pitkä aika, ja matka liian pitkä ja mökkimaasto liian vaarallinen pienille lapsille, jos hetiä ei kokoajan vahdita. Kaikenlisäksi isä ei ole koskaan huolehtinut lapsista hyvin. joka kerta kun ovat tulleet isältään, on tikkejä tai haavoja. Isä ei kato yhtään lasten perään. Karkaavat pihasta ja sitten saa lapsia olla ettimässä naapurustosta. Mä hain nyt yksin huoltajuuden sitten muutenkin, jotta saan päättää itse lasten asioista.

Vierailija
9/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" onhan ne lapset aina ennenkin pärjänneet" . Täytyy ottaa huomioon että nykyisin on lasten tapaturmaiset kuolemat ja onnettomuudetkin vähentyneet siihen aikaan verrattuna kun lapsia ei niin vahdittu vaan uskottiin että elämä kantaa. Jos kysyy vaikka mun mummolta, niin hän luettelee hetkessä paljon lapsia jotka hänen nuoruudessaan kuoli tapaturmaisesti. Samoin äitikin tietää monta tapausta. Minä tiedän vain yhden, enkä enempää halua tietääkään. Tapaturmia voi sattua, mutta niitä voi vähentää ennakoimalla vaarallisia tilanteita.

Vierailija
10/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kauhunhiki kun luin kuvausta mökistä. Itse ostettiin miehen kanssa mökki kuivalta maalta just tuon hukkumisvaaran takia, samoin teki äitini. En todellakaan laskisi lapsia sille mökille tuollaisten isovanhempien valvottavaksi. Eikö sopimusta voi mitenkään muuttaa niin, että lapsia ei saa sinne mökille viedä? Voithan vedota esim. siihen melkein hukkui-tapaukseen ja isän ja isovanhempien huolimattomuuteen lasten kanssa?

Vierailija
11/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 18.05. 10:13 vastaa tähän viestiin (1/1)

Höpön löpön ap. Et voi lapsiasi pumpulissa kasvattaa. Mökkeilystä lapsesi saavat ihania kesämuistoja ja itse saat lapsivapaita päiviä.

Älä estä lapsiasi elämästä ylisuojelulla. Jos alat etukäteen noin synkkiä pohtimaan, niin hae itsellesi ammattiapua. Varmasti miehesikin on lapsuutensa viettänyt mökillä, eikä ne " pedot" nyt ihmisiä jahtaa, vaan kiertävät kaukaa. Ihan varmasti lasten isä kykenee yhdessä isovanhempien kanssa lapsia kaitsemaan.

Vierailija
12/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaralle, joka ei ole " pakollinen" .

Pumpulissa en voi heitä kasvattaa, mutta en myöskään ota tietoisia riskejä! Lapset ovat vielä niin pieniä, että tarvitsevat ihmisen joka pitää heitä silmällä 110%:sti.

-ap

Vierailija
13/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käsittääkseni voi ilman sinun antamaa lupaa viedä lapsia ko mökille, kumpikaan ei saa passia lapsille ilman toisen suostumusta, lapsia ei saa viedä ulkomaille ilman lupaa. minulla on kirjallinen lupa viedä lapseni ulkomaille tiettyyn maahan pappaa tapaamaan. nämä kaikki sen takia, ettei esim. jälkikäteen kumpikaan voi nostaa asioista mekkalaa vaan asiat on tehty täysin oikein!!

Vierailija
14/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yritetään vielä estää miestä olemasta isä lapsilleen. NE LAPSET OVAT EX-MIEHESIKIN LAPSIA! Et sinä omista lapsiasi.

Vierailija
15/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tiedän mihin lapsiani ollaan viemässä. tiedän myös että heillä on turvallinen paikka olla siellä missä ovat. lasten isä nyt ei kauhean innostunut omista lapsistaan koskaan ole edes ollut=(

Vierailija
16/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sudet ja karhut EIVÄT TOSIAAN tule syömään lapsiasi mökin pihasta. Haloo!!! Oletko ehkä hiukkasen vieraantunut luonnosta???

Vierailija
17/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia ihmisiä, jotka eivät luota kun itseensä lasten hoidossa... Paikka voi olla vaarallinen, mutta jo tuo ap:n kuvaus että on käärmeitä, susia, karhuja ymv. kuulostaa hieman suurentelulta... Sillä varmasti sielläkin seudulla asuu ihan onnellisia lapsiperheitä! Tällä tarkoitan sitä, että nuo em. vaaratekijät ovat joillekkin ihan arkipäivää...

Sudet ja karhut eivät tapa ihmisiä, kaupunkilaiset vaan pelkäävät niitä yli hysteerisesti... Käärmeen puremaankaan ei yleensä kuole, ellei ole yliherkkä... Ja kuten olemme lehdistä lukeneet, jopa Pääkaupunki seudun lähiöissä on käärmeitä...;)

Todellisuudessa se, että lapsi saa punkin puremasta aivokalvontulehduksen on paaaaaljon suurempi riski kun mikää em. ja sen punkin pureman voi saada läheisestä leikkipuistostakin...!!!

Mitä tulee korkeisiin pudotuksiin/suohon, niin lapsille pitää opettaa, ettei sinne saa mennä! Toki isän&isovanhempien pitää valvoa lapsia, mutta ei sitä koko ajan perässä tarvitse kulkea, kunhan on katse kontakti lapseen, että ehtii väliin jos jotain sattuu.

Ja jos lapset eivät ole mitään hurjapää villikkoja, niin kyllä he osaavat mökillä olla. Heille voi myös rakentaa majan johonkin turvalliseen paikkaan, niin leikkivät siellä eivätkä säntäile pitkin poikin. Myös puhallettava lsten allas tmv. on hyvä keino saada lapset påysymään aloillaan...;)

Vierailija
18/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te, jotka ovat sillä kannalla, että miehellä on täysi oikeus viedä lapset vaaralliseen paikkaan, antaisitteko omia lapsianne kolmen enemmän ja vähemmän " huithapelin" ihmisen vastuulle paikkaan, jossa lapsista on pidettävä huolta joka sekuntti!?

Ne pelastusliivitkään kun ei auta, jos ne eivät ole lasten päällä...

-ap

Vierailija
19/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" huithapelien" hoidossa... Olisi kannattanut miettiä ennen kun lapsia teit miehesi kanssa...;) Rakastavat lapsia, eivätköhän heistä huolen pidä...! Ja ihmisillä on erilaisia tapoja katsoa lasten perään, joku kitkee rauahassa kasvimaata ja koko ajan tarkkailee tilannetta silmäkulmasta,->saattaa sivusta katsojasta vaikuttaa siltä, ettei ollenkaan katso lasten perään. Joku toinen (arvatenkin tämä on ap:n tyyli...) taas juoksee KOKO ajan lasten perässä ja huutelee perään ja kieltää koko ajan...

Vierailija
20/25 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti voi. Ikävä tilanne, toivottavasti edes tajuaa kuunnella toivettani.

Lastenvalvojan mielipiteen kautta ainakin asia menee kun on ajankohtaista.

-ap