Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso vitsi tuo KELA:n osittainen hoitoraha

Vierailija
13.02.2013 |

1.-2.lk vanhempien tuki lyhennetystä työajasta!Mahdollisuus siis tehdä 6h /päivä tai 4 päivää viikko töitä ja korvaus ruhtinaalliset 96,41 e/kk ja siitä vielä verot pois lisäprosentilla. HehHeh

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260608145854HL?OpenDocument

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallinen korvaus onkin ihan naurettava, mutta pääasia on kai se oikeus tehdä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija
2/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nelivuotiaan kanssa osittaisella hoitovapaalla, teen nelipäiväistä viikkoa, enkä saa senttiäkään! Kyllä kelpaisi vajaa sata euroa ylimääräistä, ILMAISTA rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole oikeus vaan siitä pitää sopia työnantajan kanssa, sanotaan kelan sivuilla

t. ap

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:19"]

Rahallinen korvaus onkin ihan naurettava, mutta pääasia on kai se oikeus tehdä lyhennettyä työaikaa.

[/quote]

Vierailija
4/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se on tarkoitettu niille perheille, joille tuo on iso raha.

Vierailija
5/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta se on ihan hyvä korvaus. Itseäni harmittaa enemmän se, että en ole siihen oikeutettu tällä hetkellä, kun lapset ovat 9, 7 ja 5 v. Eikä siitä mitään lisäprosenttia tietenkään tarvi maksaa, hakee uuden kortin vaan.

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:17"]1.-2.lk vanhempien tuki lyhennetystä työajasta!Mahdollisuus siis tehdä 6h /päivä tai 4 päivää viikko töitä ja korvaus ruhtinaalliset 96,41 e/kk ja siitä vielä verot pois lisäprosentilla. HehHeh http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260608145854HL?OpenDocument  [/quote]

Vierailija
6/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on oikeus, työnantajan ei ravi suotua esim nelipäiväiseen viikkoon vaan voi vaatia pitämään päivät kuustuntisina, mutta oikes se on. Minusta on ihan luonnollista että jos tekee vähempi töitä saa vähempi rahaa. 

Sitäpaitsi kunnsaat vähempipalkkaa, voit tehdä muutosverokortin ja maksaa myös veroja vähempi. Muutosverokortti kannattaa tehdä myös kelaan niin ei tarvi niistäkään maksaa liikaa. 

Vierailija
7/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdetään liikkeelle pienestä palkasta, niin ottaen huomioon veroprosentin vähentymisen ja tuon mielestäsi naurettavan tuen, käteen saattaa jäädä liki sama summa kuin täydellä työajalla. Siinä vaiheessa on helppo valita, viettääkö aikaansa ennemmin lastensa vaiko työnsä seurassa. (Hyvätuloisellahan prioriteetit ovat muutenkin selvät.)

Vierailija
8/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:23"]

Jaa, minusta se on ihan hyvä korvaus. Itseäni harmittaa enemmän se, että en ole siihen oikeutettu tällä hetkellä, kun lapset ovat 9, 7 ja 5 v. Eikä siitä mitään lisäprosenttia tietenkään tarvi maksaa, hakee uuden kortin vaan.

[/quote]

No eikös sulla muka ole ekaluokkalaista? Ensi vuonna sitten ainakin pitäisi olla...

Vierailija
9/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen niin, että kun ollaan miehen kanssa molemmat osittaisella hoitovapaalla 6 vuotta putkeen, saadaan Kelasta noin 11100 euroa käteen sinä aikana.  Halutaan joka tapauksessa hoitaa itse lapset kouluun ja koulun jälkeen.

Ihan kiva raha.  Mutta se on niin, että toisilla puolikas lasi on puoliksi tyhjä, toisilla puoliksi täynnä.

Vierailija
10/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina kummastuttaa noi lisäprosentit.

Itse osittaisella hoitovapaalla ja vero% selä palkasta että Kelan etuudesta 17,5%.

Raha ei ole iso, mutta parempi kuin ei mitään.

Vierailija
11/15 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aikomustakaan tehdä täyttä työaikaa niin pitkään kuin osittaisella saa olla. Ihan sama, paljonko se palkasta syö, sen mukaan eletään. Mikään taha ei korvaa sitä, että saa viettää iltapäivisin aikaa lasten kanssa kotona ja ehtii touhuilemaan yhtä jos toista.

Vierailija
12/15 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelahan ei sitten ole tuota summaa päättänyt, vaan eduskunta. Että parannusehdotukset vaan siihen suuntaan.

Vierailija
13/15 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkä sitä saa jos ei ol esama työnantaja ollut tarpeeksi kauan. ELi esim. minä pätkätyöläisenä sain kyllä olla nelipäiväistä viikkoa, mutta en saa siihen tukea Kelasta :(

Vierailija
14/15 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Jos tämmöinen keskituloinen tekisi 30h viikkoa, niin kuukaudessa ansionmenetys olisi noin 500€. Ei ihan tuo summa kutittaisi sitä. Päivähoitomaksut ei kuitenkaan alenisi, kun sitä varten hoitopäivät pitäisi olla alle 5h.

Mutta tästä oli juuri uutisissa että olisi tulossa korotus, mutta silti se oli pieni. 

Vierailija
15/15 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä millään lisäprosentilla tarvitse maksaa sitä veroa tuosta. Opetelkaa nyt hiukan veroasioita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä