Hoitsujen palkat ja niistä itkeminen.
Akka= hoitaja tekee 3 vuoroa, ikälisät ja erikoisosaamista. 2018 tulot 59000 €.
Ei ylitöitä.
Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.
Vähän ylitöitä.
Työkokemusta molemmilla n10vuotta.
Kertokaa mistä hoitajien huonot palkat keskustelu on revitty?
Kommentit (187)
No mä olen terveydenhoitaja ja käteen jää 1800€/kk, vuosiansio n. 30-31t. Ihan vastaa neljän vuoden koulutusta... etenkin kun veljeni, joka on putkimies, tienaa vuodessa 45t-50t.
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vaimolla iv lisä 20%/h palkasta.
Yv lisä taisi olla 40%/h
La aamu ja ilta on lisällisiä. La yö lasketaan sunnuntaiksi +100%.
Su lasketaan sunnuntaiksi +100%.
Erityisvastuu lisistä en ole koskaan kysynyt mitä ne on hänellä. Todennäköisesti en ymmärtäisi termejäkään.Nuo muutamat ylityöt mitä tehnyt olleet hälyjä vkl. Ei tee arkena ylitöitä.
Vuorotyötä tekevät nyt saavat erilaisia lisiä työajan perusteella. Työn luonteen perusteella maksetaan kaikenlaista kuten likaisen työn lisää. Ei nuo koske pelkästään hoitotyötä tekeviä.
Totta puhut. Ainut vaan kun usein kirjoitellaan että vaikkapa poliisit tienaa 4000/ paperimiehet 5000jne. Niin pitäisi pysyä todellisuudessa. Molempien palkoissa suuri osa on lisiä. Esim minun palkassani haittalisät meinaavat lähes 40% otetaan se pois ja itketään kun paperimiehet tienaavat vähän.
Ymmärsitkö pointin?
Kerrotko paljonko on paperimiehen peruspalkka ilman mitään lisiä 0-5 vuoden työkokemuksella. Ihan reilusti euroissa ja senteissä.
Teen mielelläni palkkavertailun sairaanhoitajien peruspalkkaan.
Minulla tulee lisineen alle 3000 t kuussa. Ilman lisiä alle 2500.
Itseasiassa en tiedä alkupalkkaa. Pitäisi myös muistaa että palkkaus on tehtävökohtaista. Joku sähkömies/ kattilanhoitaja ei tienaa samaa kuin koneenhoitaja.
Arvauksena kaikkien alojen keskiarvo lähtöpalkka 2500€. Minun lähtöpalkka reilu 10v sitten oli 2200€ nyt 3080€. Tuon saisin siis tekemällä pelkkää päivävuoroa.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen terveydenhoitaja ja käteen jää 1800€/kk, vuosiansio n. 30-31t. Ihan vastaa neljän vuoden koulutusta... etenkin kun veljeni, joka on putkimies, tienaa vuodessa 45t-50t.
Saisiko tähän aivopieruun kaavan?
Antamiesi tietojen valossa maksat veroja n38%
Kyllä vois paperimiesten palkkaa laskea!
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Yv lisä taisi olla 40%/h
Erityisvastuu lisistä en ole koskaan kysynyt mitä ne on hänellä. Todennäköisesti en ymmärtäisi termejäkään.Nuo muutamat ylityöt mitä tehnyt olleet hälyjä vkl. Ei tee arkena ylitöitä.
Vuorotyötä tekevät nyt saavat erilaisia lisiä työajan perusteella. Työn luonteen perusteella maksetaan kaikenlaista kuten likaisen työn lisää. Ei nuo koske pelkästään hoitotyötä tekeviä.
Totta puhut. Ainut vaan kun usein kirjoitellaan että vaikkapa poliisit tienaa 4000/ paperimiehet 5000jne. Niin pitäisi pysyä todellisuudessa. Molempien palkoissa suuri osa on lisiä. Esim minun palkassani haittalisät meinaavat lähes 40% otetaan se pois ja itketään kun paperimiehet tienaavat vähän.
Ymmärsitkö pointin?
Kerrotko paljonko on paperimiehen peruspalkka ilman mitään lisiä 0-5 vuoden työkokemuksella. Ihan reilusti euroissa ja senteissä.
Itseasiassa en tiedä alkupalkkaa. Pitäisi myös muistaa että palkkaus on tehtävökohtaista. Joku sähkömies/ kattilanhoitaja ei tienaa samaa kuin koneenhoitaja.
Arvauksena kaikkien alojen keskiarvo lähtöpalkka 2500€. Minun lähtöpalkka reilu 10v sitten oli 2200€ nyt 3080€. Tuon saisin siis tekemällä pelkkää päivävuoroa.
Joka kerta saa tätä kiertelyä vastaukseksi. Et tiedä oman alasi alkupalkkaa? Kai siellä palkkakuitissa lukee erittely jossa mainittu ikälisät? Kymmenen vuotta vanhoilla palkkatiedoilla voi heittää vesilintua, eivät pätkääkään relevantteja enää.
Ei pitäisi yövuoron välissä yrittää laskea. Siia maksat kaikkineen noin 30% veroja ym. Mites tämä on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Yv lisä taisi olla 40%/h
Ymmärsitkö pointin?
Arvauksena kaikkien alojen keskiarvo lähtöpalkka 2500€. Minun lähtöpalkka reilu 10v sitten oli 2200€ nyt 3080€. Tuon saisin siis tekemällä pelkkää päivävuoroa.Joka kerta saa tätä kiertelyä vastaukseksi. Et tiedä oman alasi alkupalkkaa? Kai siellä palkkakuitissa lukee erittely jossa mainittu ikälisät? Kymmenen vuotta vanhoilla palkkatiedoilla voi heittää vesilintua, eivät pätkääkään relevantteja enää.
No palkkakuitissani lukee peruspalkka 3080€
Ei voisi vähempää kiinnostaa paljonko uusi työntekijä saa lähtöpalkkana.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen koulutus on paperimiehellä? Tuskin amk-tasoinen.
Koulutuksesta ei makseta, vaan työsuoritteesta.
Vierailija kirjoitti:
Paperimiehiä , YKSITYISELLÄ työnantajilla noin 10 000 henkilöä, joista kaikki eivät todellakaan ole niitä huipputuloisia.
Hoitajia, JULKISELLA , VEROVAROIN KUSTANNETTAVALLA alalla yli 70 000, joista miltei jokainen tienaa suomalaisen keskiansion mukaan.
Miten hitossa nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?
Silja Linen laivatyöntekijöiltä kuukausittaiset ostoskiintiöt pois koska VR:n junatyöntekijöillä niitä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Ammattikoulu. Vaan eipä tuolla lähihoitaja vaimollanikaan amk tutkintoa ole.
Mä puhuinkin sairaanhoitajista, niiden palkoistahan kohu on, ei lähärien. Ja niitä verrataan amk-insinöörien palkkaan.
No ei todellakaan verrata. Insinöörien palkka määräytyy tuottavuuden mukaan, kun yksityisellä sekstorilla pääosin töissä kerran ollaan. Sairaanhoitajien palkkatasoa on järkevämpää verrata esim. sosionomien, bioanalyytikkojen, suuhygienistien, yhteisöpedagogien (nuoriso-ohjaajat, nuorisotyöntekijät jne.) ja vaikka tulkkien palkkaan.
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies. kirjoitti:
Yv lisä taisi olla 40%/h
Ymmärsitkö pointin?
Arvauksena kaikkien alojen keskiarvo lähtöpalkka 2500€. Minun lähtöpalkka reilu 10v sitten oli 2200€ nyt 3080€. Tuon saisin siis tekemällä pelkkää päivävuoroa.Joka kerta saa tätä kiertelyä vastaukseksi. Et tiedä oman alasi alkupalkkaa? Kai siellä palkkakuitissa lukee erittely jossa mainittu ikälisät? Kymmenen vuotta vanhoilla palkkatiedoilla voi heittää vesilintua, eivät pätkääkään relevantteja enää.
No palkkakuitissani lukee peruspalkka 3080€
Ei voisi vähempää kiinnostaa paljonko uusi työntekijä saa lähtöpalkkana.
Vit*uako sitten vastailet ketjussa jossa vertaillaan palkkoja? Siinä on aika oleellista tietää lähtöpalkat ilman ikä- tai vuorolisiä.
Ja tuolla logiikalla saa tonnin kuussa ilman lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Paperimies kirjoitti:
Ei ylitöitä.Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.
Vähän ylitöitä.Työkokemusta molemmilla n10vuotta.
Kertokaa mistä hoitajien huonot palkat keskustelu on revitty?Höpö höpö.
Olen erikoissairaanhoitaja, töissä leikkausosastolla. Vuorotyö ja työvuosia takana 30.
Kuukausipalkkani on ikälisineen 2645e. Vuorolisät tuovat kuukaudesta riippuen 0-300e lisää. Vuositulorajani on verokortissa tänä vuonna 36 000e.
Että missäköhän lähihoitajavaimosi on töissä ja mitä erikoisosaamista hänellä on?
2018 bruttotulot 37000 ja lähihoitaja kunnan palveluksessa. 2-vuorotyö, ei ylitöitä.
Pienet on sairaanhoitajien tulot, jos tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimiehiä , YKSITYISELLÄ työnantajilla noin 10 000 henkilöä, joista kaikki eivät todellakaan ole niitä huipputuloisia.
Hoitajia, JULKISELLA , VEROVAROIN KUSTANNETTAVALLA alalla yli 70 000, joista miltei jokainen tienaa suomalaisen keskiansion mukaan.
Silja Linen laivatyöntekijöiltä kuukausittaiset ostoskiintiöt pois koska VR:n junatyöntekijöillä niitä ei ole?
Kun järkiargumentit loppuvat alkaa isoilla kirjaimilla huutaminen.
Laskepa huviksesi palkonko paperin ja ATK:n lakot ovat maksaneet suomalaiselle yhteiskunnalle? Laita myös lapsesi yksityiskouluun ja mene yksityissairaalaan jos olet noin julkista puolta vastaan.
Mua tässä huvittaa nimenomaan se että tämä palkan pienuus yleistetään koskemaan kaikkia hoitajia..
Onhan se nyt oikeasti aika hauskaa jos tuntipalkka on luokkaa 13-17€/tunti + säännöllisen vuorotyön 25-35%. Eli minimissäänkin +16€ todellisuudessa lähempänä 20€.
Tuolla kun on oikeasti aloja jotka tienaavat sen 10€/tunti. Ilman vuorotyö mahdollisuutta.
Miten hemmetissä heistä ei puhuta.
Miten 17€/h palkkaa pidetään jo todella hyvänä. Mutta vuorohoitajien ylittäessä tuo palkka on edelleen huono?
Paperimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tähän aivopieruun kaavan?
Antamiesi tietojen valossa maksat veroja n38%
Palkasta menee myös muita maksuja kuin verot. Esimerkiksi ay-liikkeen jäsenmaksut ym. Tilinauhasta sen näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun järkiargumentit loppuvat alkaa isoilla kirjaimilla huutaminen.
Laskepa huviksesi palkonko paperin ja ATK:n lakot ovat maksaneet suomalaiselle yhteiskunnalle? Laita myös lapsesi yksityiskouluun ja mene yksityissairaalaan jos olet noin julkista puolta vastaan.
Avaa sinä toki tuota omaa logiikkaasi? Kannatatko kenties kommunismia?
Millä järjellä vertaat yhdenkään alan palkkoja toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies kirjoitti:
Ei ylitöitä.Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.
Olen erikoissairaanhoitaja, töissä leikkausosastolla. Vuorotyö ja työvuosia takana 30.
Kuukausipalkkani on ikälisineen 2645e. Vuorolisät tuovat kuukaudesta riippuen 0-300e lisää. Vuositulorajani on verokortissa tänä vuonna 36 000e.
Että missäköhän lähihoitajavaimosi on töissä ja mitä erikoisosaamista hänellä on?
2018 bruttotulot 37000 ja lähihoitaja kunnan palveluksessa. 2-vuorotyö, ei ylitöitä.
Pienet on sairaanhoitajien tulot, jos tuo on totta.
Ihan normia. Lähtöpalkka täällä erikoissairaanhoidossa noin 2450 ja siihen haittalisinä (ei öitä, mutta illat ja viikonloput) harvoin yli 300 euroa. Öitä valvovana saa vähän enemmän. Ei vielä ikälisiä.
Hyvät ikälisät sinulla, arvaan. Peruspalkka ei tuota selitä.
Paperimies. kirjoitti:
Mua tässä huvittaa nimenomaan se että tämä palkan pienuus yleistetään koskemaan kaikkia hoitajia..
Onhan se nyt oikeasti aika hauskaa jos tuntipalkka on luokkaa 13-17€/tunti + säännöllisen vuorotyön 25-35%. Eli minimissäänkin +16€ todellisuudessa lähempänä 20€.Tuolla kun on oikeasti aloja jotka tienaavat sen 10€/tunti. Ilman vuorotyö mahdollisuutta.
Miten hemmetissä heistä ei puhuta.Miten 17€/h palkkaa pidetään jo todella hyvänä. Mutta vuorohoitajien ylittäessä tuo palkka on edelleen huono?
Tämä ! Hoitajilla on jäänyt levy päälle siitä asti kun kokoomus mokasi case Sari Sairaanhoitajan.
Älkää ymmärtäkö väärin tuskin löytyy yhtään palkansaajaa , jolle ei suurempi liksa kelpaisi. Vuorotyö lienee vakio kun puhutaan sairaalatyöstä tai monesta muustakin duunista vaikka niistä paperimiehistä. On ihan turha vertailla jotain peruspalkkaa jota edellyttävää työaikaa kukaan ei tee.
Kouluksesta yleensä maksetaan, mutta ei tämäkään mikään suoraviivainen yhtälö ole. Se riippuu kysynnästä ja tarjonnasta ja maksajasta. Muurahaisten sielunelämään perehtyneistä maistereista on vähemmän kysyntää kuin it ammattilaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperimies kirjoitti:
Pienet on sairaanhoitajien tulot, jos tuo on totta.Ihan normia. Lähtöpalkka täällä erikoissairaanhoidossa noin 2450 ja siihen haittalisinä (ei öitä, mutta illat ja viikonloput) harvoin yli 300 euroa. Öitä valvovana saa vähän enemmän. Ei vielä ikälisiä.
Hyvät ikälisät sinulla, arvaan. Peruspalkka ei tuota selitä.
Eli saat minimissään 2 vuoroa tekemällä vuosiansioiksi 34-35000€. Yövuorolisät puuttuvat.
Eli aloituspalkkainen hoitaja joka tekee vuoroa tienaa sen 40000€/vuosi. Noin 3333€/kk