Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta yleensä kutsutaan työhaastatteluun?

Vierailija
12.02.2026 |

Kuinka monta yleensä? Mietin vaan tossa. Tuli kutsu vihdoinkin työhaastatteluun. Montakohan noihin kutsutaan? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaahan tohonkin menee. 2 tai 3.  En mää ainakaan itse enempää haastattelisi. 

Vierailija
2/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olin, niin meitä oli kaksi. Mä sain hopeamitskun. Sen jälkeen en ole niihin osallistunut, kun ei ollut meikäläisen juttu. Mutta sen jälkeen myös on soitettu ja kutsuttu suoraan sopimaan työehdoista. Jätetty se paskanjauhamiskierros pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin käytäntö on haastatella ensimmäisellä kierroksella noin 5 parasta ehdokasta, joista jatkoon valitaan 23 henkilöä lopulliseen finaaliin.

Vierailija
4/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että 2. Jos ensimmäinen vaihtoehto ei otakaan vastaan työtä, niin sitten se vara vaihtoehto. 

Vierailija
5/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just yksi asiantuntijapaikka auki. 

8 videohaastatellaan suht lyhyesti, noin 4 kutsutaan livehaastatteluun, ja pomon pomo haluaa valita vielä kahden kärkihakijan väliltä. Eli kolme kierrosta vähenevin määrin.

Vierailija
6/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin käytäntö on haastatella ensimmäisellä kierroksella noin 5 parasta ehdokasta, joista jatkoon valitaan 23 henkilöä lopulliseen finaaliin.

2 viiva 3

Vierailija
7/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 500 hakijaa...

400 lappua menee roskiin parin sekunnin vilkaisun jälkeen.

100 lappua selataan nopeasti läpi, ikä, kansallisuus, viimeisin työ/koulutus.

20 luetaan tarkasti.

Ehkä kuudelle soitetaan tai lähetetään sähköposti, että tulisitko haastatteluun.

2 menee jatkoon joista arpomalla toinen saa töitä.

Vierailija
8/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin 5 mutta paikka menee kaverin vaimolle. Hämäystä vaan koko ilmoitus. Kaveri taas voi palkkaa jonkun mun perheenjäsenen.

Vierailija
9/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa tuo työttömyyskorvauksia nostava seinäntakousnaapuri joka kuitenkin puuhaa kaikenlaista rakennustoimintaa, hän on varsinainen kultakäsi muutamassa viikossa hän saa vanhankin ränsistyneen asunnon näyttää melkein uudelta. Hän siis nostaa työttömyyskorvauksia tekee pimenä remontteja.Hänellä on ruokakaapissa vanhat kahvipurkit täynnä rahaa, kun pankkiin ei voi viedä koska siellä saattaa kysyä että mistä nää rahat on peräisin samoten verottaja voisi niistä kiinnostua. Oikeastihan näistä rahoista puolet kuuluisi minulle työttömälle koska tavallinen yrittäjähän maksaa ensin 25 % Alvi ja sitten 30 r tuloksista ja sitten kun hän nostaa yrityksiltä rahaa hän maksaa taas 30% ja nää kaikki tulee minun käyttööni. Pitäisikö minun käydä kähäveltämässä omat rahani niistä kahvipurkeista pois mitä mieltä olette.

Itse 15 vuotta työttömänä olleena harmittaa ja ärsyttää kun työvoimatoimisto yrittää patistaa minun hakemaan töitä, työnantajalle on vaikea hienovaraisesti ilmoittaa että minulla ei ole tarkoitus ollenkaan ryhtyä töihin mutta pakko tulla hakemaan kun työvoimatoimista painostaa. Onneksi meillä on sdpläinen poliitikko Lindman joka pääsee kohta valtaan ja hänellä on hieno suunnitelma että listaamattomat yritykset pannaan maksaan kunnolla veroa ensin heiltä menee 25% alvia sen jälkeen tuloksesta otetaan 33% veroa ja sitten kuin yrittäjä nostaa itselleen rahaa niin siitä otetaan vielä 30. Ja pääosa näistä rahoista tulee minun työttömän käyttööni ja nyt mä vaadinkin että minulla järjestäisi valtio jotain kivaa vapaan ajan ohjelmaa esimerkiksi ulkomaanmatkoja tai kuitenkin kotimaassakin kaikenlaista kivaa ajanvietetoimintaa. 

Vierailija
10/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - 5 yleensö. Paikastahan se riippuu.

Vierailija
11/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hakemus meni Helsiinkin ja sitten sieltä joku ilmoiitti, , että sinulle soittaa paikkakunnnan esihenkilö ja kutsuu sinut haastatteluun. 

Nyt sitä tämän paikkakunnan esihenkilön puhelua on odotettu kuukausi ja ei ole vieläkään tullut. 

jaa.

Vierailija
12/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä 1-10 ovat kutsuneet.

Vierailija
13/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun sanot yhden väärän lauseen haastattelussa, niin se on sitten siinä. Ei kelpaa. Kokemusta on. 

Vierailija
14/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vastaa tekoälyn esittämiin kysymyksiin ja sen jälkeen tekoäly keskustelee kanssasi chatin kautta. Ilmoitamme mahdollisesta  jatkosta."

Voihan elämä. Siis oikeasti ! Tekoäly valkkaa tekijät. 

Vierailija
15/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut vuokrafirmalta kolme esihaastateltua maksimissaan.

Vierailija
16/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. Varma tieto

Vierailija
17/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit kun sanot yhden väärän lauseen haastattelussa, niin se on sitten siinä. Ei kelpaa. Kokemusta on. 

Tai jos oot jotenkin niiden mielestä ärsyttävä tai outo

Vierailija
18/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ilmoitus että valitettavasti teitä ei ole tällä kertaa valittu ----> ammatti oli väärä, mihin en ollut edes hakenut !

Rekrytoimisto sekoillut eli kategoroinut hakemukseni ....niin miten? Ainakin väärään ammattiin koska olin hakenut muuta ammattia!

Pyysin selitystä. Sähköpostiini ei vaivauduttu vastaamaan yhtään mitään. Hienoa.

Vierailija
19/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae mielelläni paikkoihin joissa rekryfirmalle annettu valta päättää näin tärkeässä asiassa.

Parhaat työpaikat valitsee itse omat osaajansa. Panostaa siihen valintaan.

Vierailija
20/36 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuntarekry niin nolla. Ovat jo valinneet omistaan, kaverit, sukulaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä