Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuorossa laulavat!

Pipariakka
26.02.2019 |

Kysyn täällä kun tätä ei lue missään vaikka googlailin.
Pitääkö osata nuotit voidakseen laulaa kuorossa?
Haluaisin hirveästi aloittaa kuorolaulun, mutta en osaa nuotteja. Kuorojen sivuilla joko mainitaan suoraan prima vista -laulukoe tai sanotaan, että "jokainen saa omat nuotit."

Osaisiko joku vastata tähän suoraan vai riippuuko se kuorosta? Onko siis mahdollista harrastaa kuorolaulua jos ei osaa nuotteja ja on kuitenkin erittäin hyvä sävelkorva ja musikaalisuutta ja laulutaitoa jo valmiiksi? Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuorosta. Joissain on pula laulajista ja toisiin otetaan vain nuorista hyvin ja kauniisti laulavia.

Vierailija
2/4 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia kuoroja. Joissan ei tarvitse osata nuotteja, useimmissa tarvitsee. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan kuoron =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan riippuu kuorosta. Kysymällä selviää. Itse olen ollut parissakin kuorossa ja käytännössä nuotinlukutaidoton mutta pärjännyt. Melodian kun oppii niin helppoa. Luulen että aika moni kuoro ottaa mielellään innokkaita laulajia ilman hirveitä vaatimuksia nuotinlukutaidosta ja muistakaan opeista.

Vierailija
4/4 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii osata. Stemmoja (niitä eri ääniä) mennään läpi soittaen ja laulaen ja ne jää mieleen.

Toki niin ku joku jo sanoi, kuorojakin on moneen lähtöön. Jossain on tarkempaa ku toisessa. Mä olen koko ikäni laulanut erilaisissa (tasokkaissakin, ihan koelaulut ja kaikki) kuoroissa ja laulan vielä nykyäänkin, joskin tää tän hetkinen on vähän sellanen "höntsäkuoro", jossa mekein tärkeämpää kuin loistava lopputulos (vaikka siihenkin usein yllättäen päästään) on se mahtava porukka ja yhteinen tekeminen. Se, että meillä on älyttömän kivaa yhdessä.

Mutta ehdottomasti suosittelen kokeilemaan. Ei se mitään ota, mutta voi antaa TODELLA paljon ❤