Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitsujen palkat ja niistä itkeminen.

Paperimies
26.02.2019 |

Akka= hoitaja tekee 3 vuoroa, ikälisät ja erikoisosaamista. 2018 tulot 59000 €.
Ei ylitöitä.

Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.
Vähän ylitöitä.

Työkokemusta molemmilla n10vuotta.
Kertokaa mistä hoitajien huonot palkat keskustelu on revitty?

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten hoitamisesta pitäisi maksaa enemmän kuin laitteiden hoitamisesta.

Vierailija
102/187 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt jokainen käsittää, että Vasemmistoa äänestämällä, turvataan hoitajien palkat ja kansalaisten mahdollisuudet, julkiseenkaan terveyden- ja hammashoitoon. 

Rahalla kehuskelevat, ovat yleensä niitä velkaisimpia kerskakuluttajia, joiden jälkiä joudumme sitten kaikki siivoilemaan ja velkoja makselemaan, halusimme tai emme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi kaveri tekee hoitajan töitä, on töissä oikeastaan vaan öisin ja viikonloppuisin nii palkka n. 4000-5000kuussa. Se palkka riippuu niin siitä missä on ja mitä vuoroja tekee. Mun kaveri on iltavirkku eikä ole viikonloppu hulluja niin voi uhrata aikansa tollasiin vuoroihin mitä moni ei halua mutta niissä on hyvät lisät.

Ai että 8 työpäivällä kuukaudessa tienaa 4000-5000? Höps. On kovat lisät jos saa noin kolme tonnia kuussa pelkkiä lisiä :D

Populistiporvarit täällä liioittelemassa palkkoja ja kehuskelemassa rahalla, hämätäkseen nuoria hoitsuja, nöyristelemään rasismikorttiporvareita. Totuus alalta on, että Vasemmisto vaatii hyviä palkkoja hoitajille ja mahdollisuuksia vahvoihin, julkisen terveyden- ja hammashoidon palveluihin, jokaiselle Suomen kansalaiselle. Sitä myöten äänestäkää.

Vierailija
104/187 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asumme Sisä-Suomessa. Ap

Vierailija
105/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Suomessa.

Vierailija
106/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että röntgenhoitaja painelee vain nappia kopissa 😂 ja kaikki hoitajat suojatyöläisiä, varsinkin ne leikkurissa työskentelevät 😂😂

Juu, ja teho-osastolla, keskosten hoidossa, syöpäosastolla, päivystyksessä, synnytyksessä....

Vierailija
107/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tienaa 90 tonnia vuodessa niin kyllähän sillä elää vaikka Lontoon keskustassa.

Itse tienaan vähä vajaat 100k, mutta eipä silläkään palkalla kummoista asuntoa viitsi ostaa. Verottaja toki on iloinen, mutta koen itseni keskituloiseksi ostovoimani perusteella.

Vierailija
108/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito ap. Mun vaimo on käynyt amk.

Mä tosiaan vaan amiksen.

Aloituksen idea oli kysyä mistä se valitus johtuu? Käytin omaa palkkaani vertauksena koska kuulemma paperimiehet tienaavat älyttömän paljon.

Mitä, tulee kommentteihin jossa teette vuorotyötä ja tienaatte bruttona vaan 30000€/ v. Joko teitä huijataan tai te huijaatte.

Hoitsujen lisät on hyvät. Matemaattisesti mahdotonta tienata bruttona alle 30000€.

2000€ bruttopalkka ma-pe päivätöissä tekee jo vuodessa n26-27000€.

Vierailija
109/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla iv lisä 20%/h palkasta.

Yv lisä taisi olla 40%/h

La aamu ja ilta on lisällisiä. La yö lasketaan sunnuntaiksi +100%.

Su lasketaan sunnuntaiksi +100%.

Erityisvastuu lisistä en ole koskaan kysynyt mitä ne on hänellä. Todennäköisesti en ymmärtäisi termejäkään.

Nuo muutamat ylityöt mitä tehnyt olleet hälyjä vkl. Ei tee arkena ylitöitä.

Vierailija
110/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperimiehet ovat lakkoilleet ahkerasti.

Vierailija
111/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna tuntuu että keskusteluissa halutaan harhauttaa puhumalla peruspalkoista.

Ilman lisiä ei suomessa monikaan tienaa bruttona yli 3000€/kk.

Lisien kanssa tilanne onkin sitten ihan muuta jopa hoitsuilla joiden lisät on minun makuuni aika hyvät.

Vierailija
112/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

senior consultant manager kirjoitti:

Mielestäni palkka on ihan sopiva. Kyseessä kuitenkin siistihkö sisätyö, joka ei vaadi mitään täysin poikkeuksellisia kykyjä. Osaavia hoitajia on riittävästi, joten palkkapaine ei ole ylöspäin. Niukemmista resursseista ollaan valmiita maksamaan enemmän.

Osaavia hoitajia ei tule olemaan riittävästi ja paremmasta tietävät nykynuoret pakenevat alalta muutaman vuoden jälkeen tai etsivät helpoimmat hommat. Jengiä jää tulevina vuosina niin sakeasti eläkkeelle että täällä ollaan vielä ihmeissään. 

Piti tuo titteli sitten laittaa näkyviin:). Läheltä seuranneena tiedän miten etenkin pikkufirmoissa ihmisillä on mitä hienompia nimikkeitä. Itse olen aikaisemmassa elämässäni saanut valita itselleni tittelin. Oikeasti siisteissä sisähommissa olleina voin kertoa että vaikka tiettyjä asiantuntijatyön elementtejä oli enemmän, on sairaalamaailmassa ollut ehdottomasti raskainta, kiireisintä ja vaativinta. 

Tule manageroimaan päiväksi, tervetuloa.

Kyllä tänne muualta saadaan pätevämpiäkin pillerinkiikuttajia vähemmällä palkalla.

Teidän vinkumisenne ei tule loppumaan niin kauan kuin sairaanhoitajia on olemassa. 

Toki, ihan vapaasti. Muista kuitenkin että maksavat elämisestään yhtä paljon ja ovat ehkä vielä kielitaidottomiakin. Vielä halvemmalla saadaan Virosta paperimiehiä. Tekevät taatusti viidenneksellä aikoinaan lakoilla kiristetyistä palkoista. Tai vaihdetaan koko kansa halvempaan. What ever.

Sairaanhoitajilla vain on se etu, että jos tilalle otetaan halvempaa työvoimaa Puolasta ja muualta, niin sairaanhoitajilla riittää kyllä töitä Norjassa ja Ruotsissa ja monissa muissakin maissa. Mutta mites se paperimies tai raksamies tai se paperinpyörittäjä toimistossa. Kun tulee puolalainen korvaamaan halvemmalla, niin minne nämä menevät töihin? Eivät minnekkään.

Joten ihan vapaasti potkitaan suomalaiset hoitajat pois ja otetaan filippiinoja ja puolalaisia ja somalialaisia tilalle pienemmällä palkalla. Uskon, että hoitajat kyllä löytävät itselleen muualta töitä ja tulevat toimeen. Toisin kuin se paperimies, jonka työt on siirretty halvempiin maihin.

Vierailija
113/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä olevalta kirjoittajalta hyvä pointti.

Hoitajilla on erittäin iso bonus se ettei työpaikan takia tarvitse pelätä.

Vaimokin vaihdellut vähän väliä parempaan paikkaan. Työttömänä ei tarvitse olma jos ei itse halua.

On hoitanut hommansa hyvin.

Vierailija
114/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitteiden hoitamiseen oikein viittaat?

Ilman laitteita hoitsutkaan ei tekisi töissään mitään tai ylipäätään eläisi nykyisen kaltaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
115/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimies kirjoitti:

Akka= hoitaja tekee 3 vuoroa, ikälisät ja erikoisosaamista. 2018 tulot 59000 €.

Ei ylitöitä.

Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.

Vähän ylitöitä.

Työkokemusta molemmilla n10vuotta.

Kertokaa mistä hoitajien huonot palkat keskustelu on revitty?

Höpö höpö.

Olen erikoissairaanhoitaja, töissä leikkausosastolla. Vuorotyö ja työvuosia takana 30. 

Kuukausipalkkani on ikälisineen 2645e. Vuorolisät tuovat kuukaudesta riippuen 0-300e lisää. Vuositulorajani on verokortissa tänä vuonna 36 000e.

Että missäköhän lähihoitajavaimosi on töissä ja mitä erikoisosaamista hänellä on?

Avaappa tämä kaava matemaattisesti?

Tuntipalkkasi on 2645/160=16.45€. Teet vuorotyötä. Jolloin saat ilta/yö/la/su lisiä. Miten vuorolisät voivat tuoda kk bruttoon vaan 0-300€?

Vierailija
116/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen viestiin viitaten.

Peruspalkkasi+lomarahat jne tekevät jo yli 340000€ vuosi. Ja teet siis vuorotyötä josta väität saavasi ainoastaan1200-1300€/vuosi lisää?

Tätä mä olen aina ihmetellyt. Tälläiset viestit syövät täysin uskottavuuden. Miettisi edes hetken ennenkuin alkaa valehtelemaan.

Vierailija
117/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperimies. kirjoitti:

Yv lisä taisi olla 40%/h

Erityisvastuu lisistä en ole koskaan kysynyt mitä ne on hänellä. Todennäköisesti en ymmärtäisi termejäkään.

Vuorotyötä tekevät nyt saavat erilaisia lisiä työajan perusteella. Työn luonteen perusteella maksetaan kaikenlaista kuten likaisen työn lisää. Ei nuo koske pelkästään hoitotyötä tekeviä.

Vierailija
118/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitteiden hoitamiseen oikein viittaat?

Ilman laitteita hoitsutkaan ei tekisi töissään mitään tai ylipäätään eläisi nykyisen kaltaisessa yhteiskunnassa.

Se on, mitä arvostaa. Kun olet ollut kolarissa ja makaat teholla, siellä on hienoja laitteita. Mutta jos ei ole ihmistä, joka niitä laitteita käyttää sinun hoitamiseen, niin mites sitten. Onhan tämä aina vähän kakspiippuinen juttu. Terveyttä ei yleensä arvosteta, kuin vasta sitten, kun se on vaarassa itsellä mennä. Jos lapsesi sairastuisi syöpään, olisitko silloinkin valmis huutamaan, että hommataan vaan halpatyövoimaa ulkomailta, pillerin kantajaksi kelpaa kuka tahansa. 

Itse olen ainakin arvostanut ammattitaitoisia hoitajia, kun olen ollut sairaana. He ovat palkkansa ansainneet ja haluaisin pitää palkkatason sen verran korkealla, että niihin töihin hakisi ne ysin keskiarvon opiskelijat, eikä vain kutosen koululaiset, jotka ajattelee, että samahan se on mennä tätä paskaduunia tekemään, kun muuta ei saa.

Vierailija
119/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimies. kirjoitti:

Yv lisä taisi olla 40%/h

Vuorotyötä tekevät nyt saavat erilaisia lisiä työajan perusteella. Työn luonteen perusteella maksetaan kaikenlaista kuten likaisen työn lisää. Ei nuo koske pelkästään hoitotyötä tekeviä.

Totta puhut. Ainut vaan kun usein kirjoitellaan että vaikkapa poliisit tienaa 4000/ paperimiehet 5000jne. Niin pitäisi pysyä todellisuudessa. Molempien palkoissa suuri osa on lisiä. Esim minun palkassani haittalisät meinaavat lähes 40% otetaan se pois ja itketään kun paperimiehet tienaavat vähän.

Ymmärsitkö pointin?

Vierailija
120/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperimies. kirjoitti:

Yv lisä taisi olla 40%/h

Viimeisestä palkkakuitistani kävi ilmi, että ainoat merkittävät lisät tulevat sunnuntai- ja yötöistä. Lauantai- ja iltalisät ovat aivan hyttysen pa...ka, muutaman kympin kuussa eivätkä korvaa menetettyä vapaa-aikaa ja perheen kanssa yhdessä vietettyä aikaa. Muistaakseni vielä se kellonaika jolloin iltalisät alkavat juoksemaan on myöhempi kuin teollisuudessa. Tai sitten tämä voi olla jo vanhentunutta tietoa. t. sh.