Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitsujen palkat ja niistä itkeminen.

Paperimies
26.02.2019 |

Akka= hoitaja tekee 3 vuoroa, ikälisät ja erikoisosaamista. 2018 tulot 59000 €.
Ei ylitöitä.

Ukko eli minä. Paperitehtaalla 3 vuoroa 2018 ansiot palkkioineen 65900€.
Vähän ylitöitä.

Työkokemusta molemmilla n10vuotta.
Kertokaa mistä hoitajien huonot palkat keskustelu on revitty?

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimies. kirjoitti:

Mua tässä huvittaa nimenomaan se että tämä palkan pienuus yleistetään koskemaan kaikkia hoitajia..

Onhan se nyt oikeasti aika hauskaa jos tuntipalkka on luokkaa 13-17€/tunti + säännöllisen vuorotyön 25-35%. Eli minimissäänkin +16€ todellisuudessa lähempänä 20€.

Tuolla kun on oikeasti aloja jotka tienaavat sen 10€/tunti. Ilman vuorotyö mahdollisuutta.

Miten hemmetissä heistä ei puhuta.

Miten 17€/h palkkaa pidetään jo todella hyvänä. Mutta vuorohoitajien ylittäessä tuo palkka on edelleen huono?

Tämä ! Hoitajilla on jäänyt levy päälle siitä asti kun kokoomus mokasi case Sari Sairaanhoitajan.

Älkää ymmärtäkö väärin tuskin löytyy yhtään palkansaajaa , jolle ei suurempi liksa kelpaisi. Vuorotyö lienee vakio kun puhutaan sairaalatyöstä tai monesta muustakin duunista vaikka niistä paperimiehistä. On ihan turha vertailla jotain peruspalkkaa jota edellyttävää työaikaa kukaan ei tee.

Kouluksesta yleensä maksetaan, mutta ei tämäkään mikään suoraviivainen yhtälö ole. Se riippuu kysynnästä ja tarjonnasta ja maksajasta. Muurahaisten sielunelämään perehtyneistä maistereista on vähemmän kysyntää kuin it ammattilaisista.

Miten niin on turha vertailla peruspalkkaa? Hoitoalalla moni tekee vuorotyötä, mutta kyllä päivätyötä tehdään poleilla, avopuolella terveyskeskuksessa, palvelutaloissa sh:t jne.  Jotkut saavat siis hyvinkin sitä huonoa peruspalkkaansa ilman lisiä uransa alussa.

Muutenkin voidaan hyvin keskustella yleisesellä tasolla siitä kuka on palkkansa ansainnut. Ihan yhtä hyvin voidaan kysyä onko kukaan oikeutettu järjettömiin osinkoihin vaikka firmalla menisi kuinka hyvin, jos ei voida osoittaa että tuon yhden ihmisen työpanos olisi jotenkin erityisen ratkaiseva tai tuonut firmalle lisäarvoa. Yksityinen firma kun monesti saa jollain tasolla tukia myös valtiolta. 

Kysyntä, joo, pitää paikkansa. Pätee hyvin esimerkkinä huippuluokan IT-ammattilaiseen, mutta ei näihin ammatteihin joista puhutaan. Mutta olisivatko paperimiesten palkat niinkään hyviä moniin muihin ammattikoulun käyneisiin nähden jos niitä ei olisi aikoinaan kiristetty ylöspäin lakoilla ja uhkailulla - pahoittelen tätä kärjistystä. Kuka on korvattavissa? Menestyvä vientiala ei riitä selitykseksi. 

Perustutkimusta tehdessä on muuten löydetty ns. sattumalta asioita, joilla voi olla isokin taloudellinen merkitys mm. lääketieteessä. Tämä tiedoksi yliopistoväkeä irviville. 

Vierailija
142/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sairaanhoitaja, pitkä työura ja erikoisosaamista, työ julkisella puolella erikoissairaanhoidossa,

vaativa kolmivuorotyö, tva4 (korkein olisi tva5), tiimivastaavalisä, henkilökohtainen lisä, kaikki kokemuslisät. Palkka 41000 e vuodessa. Siitähän voi laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen sairaanhoitaja, pitkä työura ja erikoisosaamista, työ julkisella puolella erikoissairaanhoidossa,

vaativa kolmivuorotyö, tva4 (korkein olisi tva5), tiimivastaavalisä, henkilökohtainen lisä, kaikki kokemuslisät. Palkka 41000 e vuodessa. Siitähän voi laskea.

Mitä jätät kertomatta.

Teet enimmäkseen aamua, pidät suurjuhlapyhät vapaana vai jotain muuta?

Vierailija
144/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimies. kirjoitti:

Ammattikoulu. Vaan eipä tuolla lähihoitaja vaimollanikaan amk tutkintoa ole.

Mä puhuinkin sairaanhoitajista, niiden palkoistahan kohu on, ei lähärien. Ja niitä verrataan amk-insinöörien palkkaan.

En ymmärrä miten noita verrataan inssien palkkoihin. Inssi saa siitä rahansa että tuottaa rahaa firmalle ja tuolloin voidaan osaavalle henkilölle palkkaa maksaa reilusti. Miksi nämä hoitsut ei sitten itse opiskele insinööriksi jos kerran on niin helppoa?

Vierailija
145/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

Teen kuule ihan sen mukaan töitä, mitä keskitetty työvuorosuunnittelu listassa näyttää. Keskiviikkoisin olen tosin toivonut, ettei iltavuoroa, silloin on jumppa. Yövuoroja on 2-3 listassa, viikonlopputöitä 1-2 viikonloppuna listassa. Juhlapyhinä kukin vuorollaan. Lista on siis 3 viikkoa.

Vierailija
146/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa paskanpuhuminen.

Tes 2017 mukainen lähtöpalkka erikoissairaanhoidossa 2537€/ onko noussut 2018?

Eli 2017 kun keltanokka on aloittanut sairaanhoitajana esh vuosiansiot ovat olleet ILMAN lisiä 35000€.

Google kertoo lisien vaikuttavan n20-35%.

Minimissään tämä uusi hoitaja tienaa siis 40-41 tonttua jos ei tee ylitöitä.

Maksimissaan 47250€.

Vierailija
147/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

Teen kuule ihan sen mukaan töitä, mitä keskitetty työvuorosuunnittelu listassa näyttää. Keskiviikkoisin olen tosin toivonut, ettei iltavuoroa, silloin on jumppa. Yövuoroja on 2-3 listassa, viikonlopputöitä 1-2 viikonloppuna listassa. Juhlapyhinä kukin vuorollaan. Lista on siis 3 viikkoa.

Eli teet kevennettyä 3 vuoroa. 3vuoro tarkoittaa yleisesti sitä että teet saman määrän, aamu,ilta ja yö vuoroja.

Vierailija
148/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh suhteutettuna siihen, että Suomen yhden isoimman kaupungin yliopistosairaalassa erikoistuvan lääkärin palkka on noin 3300e/kk, ei ne hoitajien palkat niin matalia ole...

T. Lääketieteen kandi

Aika pirun hyvä palkka veronmaksajien elättämälle opiskelijalle, koska et todellakaan ole vielä lääkäri. 

Niin siis toi mainitsemani palkka on ihan valmiin lääkärin, joka on erikoistuvana. Itselläni tuosta vähennetään vielä tietty prosenttiosuus, koska en tosiaan ole vielä valmistunut.

Ps. Mitään tukia en saa, mutta yhteiskunnan tarjoamasta koulutuksesta toki kiitollinen

Vierailija
149/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi kaveri tekee hoitajan töitä, on töissä oikeastaan vaan öisin ja viikonloppuisin nii palkka n. 4000-5000kuussa. Se palkka riippuu niin siitä missä on ja mitä vuoroja tekee. Mun kaveri on iltavirkku eikä ole viikonloppu hulluja niin voi uhrata aikansa tollasiin vuoroihin mitä moni ei halua mutta niissä on hyvät lisät.

Ai että 8 työpäivällä kuukaudessa tienaa 4000-5000? Höps. On kovat lisät jos saa noin kolme tonnia kuussa pelkkiä lisiä :D

EI vaan tekee arkisin yövuoroja JA viikonloppu öitä. Tekee siis lähinnä vaan yövuoroja koko kuukauden ehkä muutaman päivä vuoron silloin tällöin, mutta helpompi se on pysyä rytmissä kun tekee koko ajan yö vuoroja. Aina pitää tahallaan ymmärtää väärin. Ihan kun kukaan 8pv kuukaudessa tienaisi tuon verran jösses.

Vierailija
150/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

Eli teet kevennettyä 3 vuoroa. 3vuoro tarkoittaa yleisesti sitä että teet saman määrän, aamu,ilta ja yö vuoroja.

😂😂😂

Missähän terveydenhuollon mestassa mahtaa olla sama miehitys yöllä ja päivällä?

Ota ensin selvää, mitä epäsäännöllinen kolmivuorotyö (mitä terveydenhuollossa tehdään) tarkoittaa...

Vierailija
151/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh suhteutettuna siihen, että Suomen yhden isoimman kaupungin yliopistosairaalassa erikoistuvan lääkärin palkka on noin 3300e/kk, ei ne hoitajien palkat niin matalia ole...

T. Lääketieteen kandi

Aika pirun hyvä palkka veronmaksajien elättämälle opiskelijalle, koska et todellakaan ole vielä lääkäri. 

Niin siis toi mainitsemani palkka on ihan valmiin lääkärin, joka on erikoistuvana. Itselläni tuosta vähennetään vielä tietty prosenttiosuus, koska en tosiaan ole vielä valmistunut.

Ps. Mitään tukia en saa, mutta yhteiskunnan tarjoamasta koulutuksesta toki kiitollinen

Kerro yksikin muu ammatti, jossa jatko-opiskelijalle maksetaan palkkaa? 

Vierailija
152/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää googlea kirjoitti:

Eli 2017 kun keltanokka on aloittanut sairaanhoitajana esh vuosiansiot ovat olleet ILMAN lisiä 35000€.

Maksimissaan 47250€.

Sielläpäin taitaa olla vuodessa enemmän kuukausia kuin täällä meillä, mistäpäin olet?

Vierailija
153/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

😂😂😂

Ota ensin selvää, mitä epäsäännöllinen kolmivuorotyö (mitä terveydenhuollossa tehdään) tarkoittaa...

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Jos tekee 80% aamua 10% iltaa ja 10% yötä. Niin ei kai ne vuorolisät voi olla samat kuin 33/33/33 tekevällä. ..

Vierailija
154/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksimissaan 47250€.

Sielläpäin taitaa olla vuodessa enemmän kuukausia kuin täällä meillä, mistäpäin olet?

Meilläpäin maksetaan lomarahat.

Vierailija
155/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki työttömät äkkiä opiskelemaan hoitoalaa ja saamaan 60 000 euron vuositulot. Huimaa. Miksi kukaan ei ole kertonut, että hoitsut saa noin kovaa palkkaa.

Vierailija
156/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vois paperimiesten palkkaa laskea!

Paperimiehiä , YKSITYISELLÄ työnantajilla noin 10 000 henkilöä, joista kaikki eivät todellakaan ole niitä huipputuloisia.

Hoitajia, JULKISELLA , VEROVAROIN KUSTANNETTAVALLA alalla yli 70 000, joista miltei jokainen tienaa suomalaisen keskiansion mukaan.

Miten hitossa nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? 

Silja Linen laivatyöntekijöiltä kuukausittaiset ostoskiintiöt pois koska VR:n junatyöntekijöillä niitä ei ole?

En ymmärrä, että kunnan veroista pitää maksaa vielä hoitajien palkat. Kaikki paikat pitäisi yksityistää ja palkat maksaa voiton mukaan. Kemissä Mehiläinen jo osti koko sairaalan, mikä on hyvä suuntaus. Moni kunta on myynyt lastensuohelun Nuorten ystäville ja muut palvelut coronarialle tai attendolle.

Palkkaa maksetaan, jos firma tuottaa voittoa ja se ei ole mikään kunnan loisimispaikka, missä vedetään isoa palkkaa oikeita töitä tekevien veroista.

Vierailija
157/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

😂😂😂

Jos tekee 80% aamua 10% iltaa ja 10% yötä. Niin ei kai ne vuorolisät voi olla samat kuin 33/33/33 tekevällä. ..

Eikös täällä puhuttu terveydenhuollon palkoista? Ei meidän alalla vuorot jakaudu kenelläkään tasan, aamuja on yleensä hiukan enempi kuin iltoja, ja yövuoroja yleensä vähiten. Sanoisinko että suhde olisi semmonen 3 yötä, 6 aamua ja 5 iltaa. Esimerkiksi.

Vierailija
158/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksimissaan 47250€.

Meilläpäin maksetaan lomarahat.

Juu niin meilläkin, mutta ei ne ole melkein kahden kuukauden palkkaa...

Vierailija
159/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki työttömät äkkiä opiskelemaan hoitoalaa ja saamaan 60 000 euron vuositulot. Huimaa. Miksi kukaan ei ole kertonut, että hoitsut saa noin kovaa palkkaa.

Ei hoitsuksi palkan takia kannata lähteä. Paska homma. Pakko olla joku sisäinen palo jos jaksaa tuota tehdä eläkkeeseen asti.

Ennemmin tienaa varastolla sen 1000€/kk vähemmän nolla riskisessä työssä.

Vierailija
160/187 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habahaba kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jätät kertomatta.

😂😂😂

Eikös täällä puhuttu terveydenhuollon palkoista? Ei meidän alalla vuorot jakaudu kenelläkään tasan, aamuja on yleensä hiukan enempi kuin iltoja, ja yövuoroja yleensä vähiten. Sanoisinko että suhde olisi semmonen 3 yötä, 6 aamua ja 5 iltaa. Esimerkiksi.

Miksi sitten vertaatte palkkojanne ammatteihin joissa tehdään 33*3 tuntimäärillä?

Onhan se nyt ihan selvä ettei lisien osuus ole niin kova jos ei tee haittatyötä max määriä.