Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koulussa on parempaa ruokaa kuin kotona

Vierailija
25.02.2019 |

Olin luullut olevani hyvä ruuanlaittaja. Aikuisten makuun teen erittäinkin maistuvaa ruokaa. Mutta tulipas nyt iso henkinen kolaus, kun koulun aloittanut lapseni sanoi, että koulussa on parempaa ruokaa kuin kotona. Kuulemma koulussa ainakin nämä on paremia kuin kotona: salaatit, keitetyt perunat, pyttipannut, uunimakkarat, riisit, pinaattikeitot, aurinkokeitot, kalapuikot. Olin aina luullut, että kouluissa on huonoa ruokaa, mutta nyt minun pitäisikin ottaa oppia kouluruuista.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Kouluruoasta pitäisi tehdä keittokirja!

Vierailija
2/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te sitten syötte kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla, etten ole ainoa!

ap

Vierailija
4/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmissafkaa. Sitä ne koulussakin tarjoaa.

Vierailija
5/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista ruokaa, mutta luultavasti enemmällä maulla kuin koulussa. Salaatit teen aina jostain tummanvihreästä salaatinlehdestä kuten Romaine ja lapsi ei tykkää. Koulussa kuulemma salaatit ovat vaaleanvihreitä tai valkoisia neliöitä. Olisikohan jäävuorisalaattia? Itse taas en pidä jäävuorisalaatista, joten en välitä sitä kotiin ostaa. Mutta jos ostaisin, lapsikin ehkä söisi salaattia.

ap

Vierailija
6/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatonta ja maustamatonta einestä pöytään!

Vierailija
7/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on jo!

Valmisruokapakasteet lukee kannessa.

T.keittäjätäti

Vierailija
8/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta valmissafkaa. Sitä ne koulussakin tarjoaa.

Kieltämättä olen jo katsellut kaupassa tuota pakastealtaan valmista pinaattikeittoa. Se on varmaan samaa kuin mistä lapsi on koulussa tykännyt.

ap

Vierailija
9/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista ruokaa, mutta luultavasti enemmällä maulla kuin koulussa. Salaatit teen aina jostain tummanvihreästä salaatinlehdestä kuten Romaine ja lapsi ei tykkää. Koulussa kuulemma salaatit ovat vaaleanvihreitä tai valkoisia neliöitä. Olisikohan jäävuorisalaattia? Itse taas en pidä jäävuorisalaatista, joten en välitä sitä kotiin ostaa. Mutta jos ostaisin, lapsikin ehkä söisi salaattia.

ap

Pääosin laitoskeittiöt käyttävät valmiiksi pilkottua, kaasuun pakattua jääsalaattia.

Vierailija
10/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se suola ja mausteet tosiaan on se, mikä lapsen näkökulmasta minun tekemissäni ruuissa on vikana. Mutta keitettyihin perunoihin en laita suolaa enkä mausteita. Silti lapsen mielestä kotona keitetty peruna on pahaa ja koulussa parempaa.

ap

Vierailija
11/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi eineslinjalle. Se kostautuu sitten terveyden kanssa. Ota lapsi mukaan suunnittelemaan ja tekemään ruokaa, niin sinullekin selviää mistä tykkää ja voitte miettiä miten sen voisi tehdä terveellisesti. Se maku voi muuttua nopeastikin, niin ehkä kohta maistuu "parempikin" ruoka taas.

Vierailija
12/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävuorisalaatti on hyvää!!

Vierailija
13/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi eineslinjalle. Se kostautuu sitten terveyden kanssa. Ota lapsi mukaan suunnittelemaan ja tekemään ruokaa, niin sinullekin selviää mistä tykkää ja voitte miettiä miten sen voisi tehdä terveellisesti. Se maku voi muuttua nopeastikin, niin ehkä kohta maistuu "parempikin" ruoka taas.

Eineksiä on ihan terveellisiäkin.

Vierailija
14/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiinankaalia taitaa olla.

Vierailija
15/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on tunnelma, joka saa ruuankin maistumaan paremmalta?

Vierailija
16/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se suola ja mausteet tosiaan on se, mikä lapsen näkökulmasta minun tekemissäni ruuissa on vikana. Mutta keitettyihin perunoihin en laita suolaa enkä mausteita. Silti lapsen mielestä kotona keitetty peruna on pahaa ja koulussa parempaa.

ap

Kyse voi olla rakenteesta tai mausta. Ei kaikki keitetyt perunat maistu samalta. Lajikkeissa on eroa.

Vierailija
17/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomiselle lapsi toivoi aurinkokeittoa. Ajattelin kokeilla tällä ohjeella: https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005574609.html

Lapsi ei ole vielä koskaan kuorinut eikä pilkkonut mitään. Minkähän ikäiselle uskaltaisi antaa kuorimaveitsen ja terävän vihannesveitsen käteen?

ap

Vierailija
18/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle ei voi olla jäävuorisalaattia tms.? Vainsitä mistä sinä tykkäät on tarjolla😱

Vierailija
19/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen perunat on virolaisia kumiperunoita viime vuosituhannelta.

Vierailija
20/86 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiinankaalia taitaa olla.

Kiinankaali on yleensä suikaleina, ellei ole niin pieni keittiö, että ihan käsin veitsellä leikataan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän