Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo koiranainen aiheutti teinille silmävamman Himoksella

Vierailija
25.02.2019 |

Himoksen laskettelukeskuksessa Jämsässä sattui sunnuntaina onnettomuus, jossa laskettelemassa ollut alaikäinen poika laski päin koiran kelatalutushihnaa eli flexiä.

Kaverinsa kanssa laskemassa ollut poika sai tilanteen seurauksena silmävamman.

Pian 14 vuotta täyttävän pojan äiti Piritta Pasuri kertoo Iltalehdelle tapahtumista. Onnettomuus sattui Murrin rinteen alaosassa sunnuntaina noin kello 19.25.

– Haavaumat ovat tulleet noin 170-senttisen pojan silmien korkeudelle. Poika ja hänen kaverinsa alkoivat kotimatkalla miettiä, että koiran on täytynyt olla naisen sylissä, ja flexin toisessa päässä on ollut naisen seurassa laskettelemassa ollut mies. Poikani oli kaatunut selälleen, kun talutushihna osui häntä kasvoihin. Poika itse arvioi, että vauhtia hänellä on ollut noin 10–15 kilometriä tunnissa siinä kohtaa, Pasuri kuvailee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/66e67b49-8fc0-45fb-882c-5eff778de1bc

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekään, kun suuri osa ihmisistä (minä mukaanlukien) inhoaa koiria ja niiden omistajia. Aina näitä järjen jättiläisiä eksyy uutisiin ja huonontaa koirien ja niiden omistajien mainetta. Lisäksi vielä kun on itsellä huonoja kokemuksia samoista vatipäistä, niin se on sitten siinä.

Minulla on raivostuttava naapuri, joka antaa rakkiensa p*skoa keskelle pihatietäni, eikä edes voi kerätä niitä jätöksiä. Ja antaa niiden tulla ihan reilusti pihatielleni, ettei ole kyse todellakaan siitä, että antaisi niiden tehdä tarpeensa pihatieni päätyyn, vaan parhaimmillaan olen löytänyt niitä kasoja 30m pois julkisesta pyörätiestä. Nyt näin talvella myös näkyy, että k*seksivat myös pihatielleni.

Toinen oma kokemukseni on anoppini rakki, jota hän ei ole kouluttanut. Aina kun joku tulee käymään, se rakki menee aivan sekaisin ja hyppii ja pomppii ja hyppii jalkojen päällä ja se muuten sattuu, kun niillä kynsillä pomppii jalkojen päällä reilut 30kg koiraa.

Kun lapseni oli muutaman kuukauden ikäinen ja kävimme anopilla, niin tämä ihanakultamussukka haukku yritti puraista lastani, kun tämä nukkui kantokopassaan. Ehdin kuitenkin napata sitä niskavilloista kiinni ja sellaista läksytystä se rakki ei ole eläissään saanut, mutta ihme tapahtui. Se rauhoittui ja meni käskystäni omaan petiinsä, vaikka ei koskaan tottele ketään. Anoppi oli kauhean järkyttynyt, miten saatoin tehdä noin, ei sitä nyt olisi tarvinnut komentaa jne.

Toinen kerta saman piskin kanssa oli, kun lapseni oli 2,5v ja kävimme anopilla. Olin riisumassa lapselta vaatteita, kun piski kaatoi lapseni ja hyppi ja pomppi tämän päällä, kun sekosi taas vieraista. Nyt on sitten kauhean hienoa yrittää auttaa lasta pääsemään koirapelostaan eroon näin 4-vuotiaana. Hän on kovin kiinnostunut rauhallisista koirista, mutta pelkää vastaan tulevia koiria, jos ne riehuvat. 

"Suurin osa ihmisistä inhoaa koiria ja niiden omistajia" mistä olet tuon saanut päähäsi?

Toivottavasti anoppisi heittää sut niska perse otteella ulos seuraavan kerran kun rakittelet ja retuutat siellä koiraa niskasta.

Olisi pitänyt antaa purra lasta mielestäsi vai?

Vierailija
82/84 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekään, kun suuri osa ihmisistä (minä mukaanlukien) inhoaa koiria ja niiden omistajia. Aina näitä järjen jättiläisiä eksyy uutisiin ja huonontaa koirien ja niiden omistajien mainetta. Lisäksi vielä kun on itsellä huonoja kokemuksia samoista vatipäistä, niin se on sitten siinä.

Minulla on raivostuttava naapuri, joka antaa rakkiensa p*skoa keskelle pihatietäni, eikä edes voi kerätä niitä jätöksiä. Ja antaa niiden tulla ihan reilusti pihatielleni, ettei ole kyse todellakaan siitä, että antaisi niiden tehdä tarpeensa pihatieni päätyyn, vaan parhaimmillaan olen löytänyt niitä kasoja 30m pois julkisesta pyörätiestä. Nyt näin talvella myös näkyy, että k*seksivat myös pihatielleni.

Toinen oma kokemukseni on anoppini rakki, jota hän ei ole kouluttanut. Aina kun joku tulee käymään, se rakki menee aivan sekaisin ja hyppii ja pomppii ja hyppii jalkojen päällä ja se muuten sattuu, kun niillä kynsillä pomppii jalkojen päällä reilut 30kg koiraa.

Kun lapseni oli muutaman kuukauden ikäinen ja kävimme anopilla, niin tämä ihanakultamussukka haukku yritti puraista lastani, kun tämä nukkui kantokopassaan. Ehdin kuitenkin napata sitä niskavilloista kiinni ja sellaista läksytystä se rakki ei ole eläissään saanut, mutta ihme tapahtui. Se rauhoittui ja meni käskystäni omaan petiinsä, vaikka ei koskaan tottele ketään. Anoppi oli kauhean järkyttynyt, miten saatoin tehdä noin, ei sitä nyt olisi tarvinnut komentaa jne.

Toinen kerta saman piskin kanssa oli, kun lapseni oli 2,5v ja kävimme anopilla. Olin riisumassa lapselta vaatteita, kun piski kaatoi lapseni ja hyppi ja pomppi tämän päällä, kun sekosi taas vieraista. Nyt on sitten kauhean hienoa yrittää auttaa lasta pääsemään koirapelostaan eroon näin 4-vuotiaana. Hän on kovin kiinnostunut rauhallisista koirista, mutta pelkää vastaan tulevia koiria, jos ne riehuvat. 

"Suurin osa ihmisistä inhoaa koiria ja niiden omistajia" mistä olet tuon saanut päähäsi?

Toivottavasti anoppisi heittää sut niska perse otteella ulos seuraavan kerran kun rakittelet ja retuutat siellä koiraa niskasta.

Olisi pitänyt antaa purra lasta mielestäsi vai?

Ei tietenkään niin, vaan hoitaa tilanne käymättä koiraan kiinni. Mistä tiedät että koira yritti puraista lasta? Jos olette senkin jälkeen käyneet anopin luona, ja tällöin koira on osoittanut vain innokkuutta vieraita kohtaan. 

Olet kertonut hyvin selvästi mitä ajattelet koirista, tällöin voit ylireagoida tilanteisiin mitä koiriin tulee.

En voi käsittää tuollaista koira vihaa, eläimet ovat mitä ihanimpia ystäviä kun niitä kohtelee arvokkuudella, ja opettaa käytöstä hellällä tavalla.

Toivon että hillitset itsesi jatkossa. Ethän opeta lastasikaan tukistelemalla ja satuttamalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äiti on poistanut nyt päivityksensä.

Ensiksi poisteli kommentteja keskustelusta, oli muokannut tekstiä niin, että tästä on nyt kaksi tarinaa ja lopuksi poisto.

Ei tainnut nyt mennä ihan pojan kertoman mukaan.

Vierailija
84/84 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan äiti on poistanut nyt päivityksensä.

Ensiksi poisteli kommentteja keskustelusta, oli muokannut tekstiä niin, että tästä on nyt kaksi tarinaa ja lopuksi poisto.

Ei tainnut nyt mennä ihan pojan kertoman mukaan.

Tämä tapaus on loistava esimerkki nykyajan someöyhötyksestä. Joku tekee tunnepitoisen (useimmiten sekavan) tilapäivityksen ja ihmiset nostattaa lynkkausmielialan edes kuulematta toista osapuolta.. Itketään vähän iltapäivälehtiin ja jos asiat ei olekaan kuten aluksi luultiin, niin väärinkäsitysten selventämisen sijaan poistellaan jutut vähin äänin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi