Tuollaiselle perheenäidille on nimikin, joka toimii kuten Anna 40.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/88650858-b1f8-479a-a9ee-a1ed5b…
Absurdia.
Tämän täytyy olla vitsi!
Peppi meni jumiin.
Lapselle tuli ylen takia paha mieli.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
"Helsingin Kallion alueella kun asuu, ei voi ymmärtää, miten vastenmielinen maailma on ollut vielä vuonna 1996. Olen pahoillani kaikkien lasten puolesta, jotka ovat altistuneet tälle Ylen vihamieliselle ohjelmalle, Anna sanoo"
Näkeehän tuon nyt otsallakin, että toimittajaa on vedätetty 😂
Huomenna menen Kallion kirjastoon ja otan mukaani mustia tusseja. Ensin mustaan Peppi-kirjoista kaikki n-sanat. Siinä menee lounastaukoon saakka. Sitten jatkan Muumi-kirjojen parissa ja väritän jokaisen muumin yhtä mustaksi kuin Haisuli on. Tässä voi mennä muutama päivä, riippuu kokoelman laajuudesta. Jos aikaa jää, pyrin sensuroimaan Marikki- ja Eemeli -kirjoista sukupuolistereotypiat. Mutta se on jo vaikeampi homma, pitäisi korvata se karmea teksti omallani (joka olisi tietenkin parempi) ja pelkään kirjaston henkilöiden huomaavan puhdistukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Helsingin Kallion alueella kun asuu, ei voi ymmärtää, miten vastenmielinen maailma on ollut vielä vuonna 1996. Olen pahoillani kaikkien lasten puolesta, jotka ovat altistuneet tälle Ylen vihamieliselle ohjelmalle, Anna sanoo"
Näkeehän tuon nyt otsallakin, että toimittajaa on vedätetty 😂Huomenna menen Kallion kirjastoon ja otan mukaani mustia tusseja. Ensin mustaan Peppi-kirjoista kaikki n-sanat. Siinä menee lounastaukoon saakka. Sitten jatkan Muumi-kirjojen parissa ja väritän jokaisen muumin yhtä mustaksi kuin Haisuli on. Tässä voi mennä muutama päivä, riippuu kokoelman laajuudesta. Jos aikaa jää, pyrin sensuroimaan Marikki- ja Eemeli -kirjoista sukupuolistereotypiat. Mutta se on jo vaikeampi homma, pitäisi korvata se karmea teksti omallani (joka olisi tietenkin parempi) ja pelkään kirjaston henkilöiden huomaavan puhdistukseni.
Minulla on parempi ehdotus. Mene ja tiukkaa koko kirjasto tuleen, ratkaiset koko ongelman kerralla. Se on muutenkin nykyaikaa, seuraa vaikka vauvapalstan sensuurilinjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon nyt otsallakin, että toimittajaa on vedätetty 😂Huomenna menen Kallion kirjastoon ja otan mukaani mustia tusseja. Ensin mustaan Peppi-kirjoista kaikki n-sanat. Siinä menee lounastaukoon saakka. Sitten jatkan Muumi-kirjojen parissa ja väritän jokaisen muumin yhtä mustaksi kuin Haisuli on. Tässä voi mennä muutama päivä, riippuu kokoelman laajuudesta. Jos aikaa jää, pyrin sensuroimaan Marikki- ja Eemeli -kirjoista sukupuolistereotypiat. Mutta se on jo vaikeampi homma, pitäisi korvata se karmea teksti omallani (joka olisi tietenkin parempi) ja pelkään kirjaston henkilöiden huomaavan puhdistukseni.
Minulla on parempi ehdotus. Mene ja tiukkaa koko kirjasto tuleen, ratkaiset koko ongelman kerralla. Se on muutenkin nykyaikaa, seuraa vaikka vauvapalstan sensuurilinjaa.
Ei vaan lapselle silmät sidotuiksi kuten bird box elokuvassa, ja korviin tampoonit.
Historiaa ei saa koskaan irrottaa ajasta ja paikasta. Vuonna 1945 kirjoitettu lastenkirja on aikansa tuotos. Samoin 1996 tehty kuunnelma. Ei kaikkia nykyajan arvojen mukaan epämiellyttävää historiaa voi pyyhkiä pois.
Äiti joutuu joka tapauksessa selittämään sanan merkityksen ja miksi se ei ole enää ok. Siksi ei pidä antaa moisia kirjoja lapsen käsiin tai kuunnella kuunnelmaa, ennen kuin lapsi on sen ikäinen, että hän voi käsittää asian. Peppi Pitkätossu ei muutenkaan ole 3-vuotiaalle sopiva tarina. Vasta vanhempana sitten.
Eikös ne ole kaikki koskaan valmistumattomia pudokkaita jotka vetää vapaa-aikanaan piriä ja välillä töissäkin.