Tiesittekö, että pk-seudulla yksinasuva työtön saa tukina helposti 1300-1400 euroa kuussa?
Yksiön vuokra noin 700-800 euroa kuussa, toimeentulotuen perusosa noin 500 euroa kuussa sekä sähkölasku, vesilasku, terveydenhoitokulut tms. noin 100 euroa kuussa. Tekee 1300-1400 euroa kuussa.
Sen ymmärtää kuka tahansa, ettei tällä tukitasolla yksilön ole paljon rahallista mieltä mennä tekemään vaikka pienipalkkaista siivoustyötä, lastenhoitotyötä tai tehdastuotannon avustavaa työtä, vaikka sellaista työtä onkin runsaasti saatavilla pääkaupunkiseudulla. Työssäkäyvänä pitää esim. maksaa HSL:n lipusta ja muita kuluja.
Moni alkaa miettiä, että mitä järkeä ylipäätään on siinä, että työttömille mahdollistetaan rahallisesti asuminen pääkaupunkiseudulla.
Kommentit (144)
En jaksa näitä köyhille kateellisia. Sen kun jäät itse työttömäksi jos noin paljon nyppii, katsotaan sitten kuinka tyytyväinen itse olet tuolla summalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtion pitäisi rakennuttaa uusia kerrostaloja kahdella miljardilla, johon vähävaraiset sijoitettaisiin asumaan ja ruokailu tapahtuisi kerrostalon laitosruokailutiloissa. Asukkaat eivät saisi penniäkään asumiseen tukea ja muu rahallinen tuki vedettäisiin minimiin koska asuminen olisi ilmaista ja ruokailu jonkun satasen kuussa.
Tällä liikkeellä valtio säästäisi suunnattomasti varoja sillä tuo 2 miljardia maksetaan asumistukena vuodessa jotka kiertää yksityisiin taskuihin.
Mutta näin ei tehdä koska sosdemkokkeleitten nykyiset businekset sotkeentuisi.
Köyhyyttä on siksi koska rikkaat tarvitsevat köyhiä.
Suunnitelmasi kuullostaa melko paljon Neuvostoliitolta.
Ei pitäisi lukea näitä tarinoita, joissa maaten kotona saa 1500 €. Mulle jää käteen 300 enemmän ja vielä haukut päälle ja kyttäys ja jatkuva muutos.
Melkein yhtä paljon saa kaikkialla muuallakin. Vuokrat on ihan älyttömän korkeita ihan koko Suomessa. Varmaan melkein kaikki työttömät saa vähintään 1000 €/kk, asui sitten missä hyvänsä ja eli sitten miten hyvänsä. Ei vähemmällä Suomessa enää oikein meinaa selviytyä hengissä.