Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskivut ilman kohtua

Vierailija
25.02.2019 |

Te, joilta on poistettu kohtu, mutta munasarjat tallella!

Koska hormonitoiminta säilyy ennallaan eli ovulaatio tapahtuu niin kaiken järjen mukaan ovulaatiokipukin on kohdun poiston jälkeen ennallaan? Onko myös mahdollista tuntea ns. haamukuukautiskipua ainakin heti kohdunpoiston jälkeisinä kuukausina?
Onko kellään kokemusta tällaisesta vai ovatko kierron vaiheen eri kivut loppuneet kohdun poiston jälkeen heti? Ja kyse ei ole nyt endometrioosista, mutta ihmettelen omia kipujani, joiden olisi pitänyt helpottaa kohdun poistoon..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tästä, mutta jos ajattelee, missä synnytyskivut tuntuvat (synnytyskivut ja kuukautiskivut johtuvat kuitenkin samasta syystä), niin nehän tuntuvat eri paikoissa, eivät vain kohdussa. Reisissä, takapuolessa, selässä jne. Äkkiseltään tulee mieleen, että kun hormonitoiminta ja kierto on olemassa, kipuja olisi noissa paikoissa entiseen malliin, vaikka kohtua ei olekaan.

Vierailija
2/6 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen näinä päivinä minulla olisi kuukautiset pahimmillaan, olin kohdun poistossa muutama viikko sitten. Eilen tuntui reisiin asti sellainen menkkamainen juilinta. Tuntui siis melkein kaikkialla missä yleensäkin, paitsi kuin kohdun kohdalla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*-kuin

Vierailija
4/6 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuukautiskivut voi jatkua, jos munasarjat on tallella. Ne samat hormonit, jotka aiheuttavat kk-kipuaikaan kohdun supistelua, supistelevat hermotuksen kautta nimittäin myös suolistoa, ja tämä voi aiheuttaa varsin samantuntuisia tuntemuksia kuin kohdun supistelu. Tästä että kohtua ja suolistoa hermottaa samat hermot johtuu myös se ilmiö, että monella naisella vatsa menee löysälle tai muuten sekaisin menkkojen alkaessa: suolen peristaltiikka vilkastuu kun kroppa komentaa kohtua supistumaan menkkavuodon poistamiseksi.

Vierailija
5/6 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täsmälleen tuo sama tuntemus täällä. Kohtu poistettu tasan kaksi viikkoa sitten ja kuukaustiskipumaista jomotusta nimenomaan sillä alueella, missä kohtu on ollut. Minulla pahimmat kuukautiskipuihin lukeutuvat oireet ovat liittyneet juuri tuohon kohdun jomotukseen ja kohdunsuun aukeamis-/venytyskipuun, jota nyt en tietenkään tunne kun koko kohdunsuu puuttuu (kohdunsuu voi kuukautisten aikana avautua jopa 1 cm). Munasarjat jätettiin, eli uskon että minulla nämä ovat ns. haamukipua vielä normalina etenevän kierron mukaisesti. Kuukautiseni olisivat menossa juuri nyt.

Vierailija
6/6 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettu kohta 10 kk sitten, ja eilen tuli kuin menkkakivut, mutta toosaan. Kun joskushan kuukautiskivut vihloivat ihan siellä ulkosynnyttimissä. Niin sellaiselta tuntui taas.

Mistä tällanen nyt yhtäkkiä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi