Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Lahjaksi Vastasyntyneelle?

keltanokanhautomo
23.06.2012 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Arvelimme että Viktor saisi aika paljon vaatteita lahjaksi, joten siksi emme itsekään ostaneet niitä etukäteen paljon. Ja hyvin pysyi poika puettuna ;)

Vierailija
22/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten hyvä muistaa mainita, jos itse haluaa hiukan päättää mitä lapsi laittaa päälleen.

Muistan että eräs ystäväni kysyi minulta kelpaavatko meille kierrätetyt lastenvaatteet vai haluammeko pukea lapsen vain uusiin kledjuihin. Meille kelpasi kaikki, mutta kuulemma on aika yleistä että varsinkin ensimmäisille lapsille ei haluta ns. hand-me-down:eja. En ollut ennen kuullutkaan sellaisesta ilmiöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on hyvä pointti! Itse muistan vain että jätimme 4 kimppua Naikkarille koska emme yksinkertaisesti saaneet rahdattua kotiin äitiä, vauvaa, tarvikkeita, libero-lahjakassia ja niitä kaikkia kukkia :)

Vierailija
24/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saimme otsamittarin, jonkin Clas Ohlson-version. On muuten ollut niissä korvatulehduksissa aika tiuhaan käytössä joten todellakin on ollut arvostettu lahja meilläkin :)

Vierailija
25/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mammapaketti on myös hieno idea. Äiti varmasti sekä arvostaa että yllättyy.

Ylipäätänsä me Isännän kanssa yllätyimme siitä, miten moni toi jonkin pienen lahjan uudelle vauvalle. Meidän ajatuksemme oli että kiva kun tulevat katsomaan, mutta ihmiset ovat kyllä suorastaan häkellyttävän huomaavaisia.

Vierailija
26/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion koira taitaa olla aikamoinen klassikko :) Näin jossain tuttavaperheessä (varmaan myös Brion?) perässävedättävän krokotiilin, se oli jotenkin aivan tolkuttoman hauska luikerrellessaan taaperon perässä :D

En vain ole sen jälkeen löytänyt sitä mistään leluliikkeestä, yritin parille yksivuotisjuhlijalle etsiä joskus.

Vierailija
27/30 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGH pitkä kommenttini hävisi taas taivaan tuuliin, joten tässä vain lyhyesti listana itse saamamme parhaat lahjat, joista oli iloa niin heti syntymän yhteydessä ensivisiitillä kuin myöhemminkin:

-vaipat

-panadolsupot!!

-ensisoseet

-perunasurvin (kiinteistä kokkareisempaan siirryttäessä)

Itse en kaivannut ja oltaisiin mainiosti pärjätty ilman leluja ja vaatteita yms. Toki muutama tuollainen on kiva muisto, mutta muutama riittää, ja itse liputan enemmän noiden käyttötavaroiden puolesta - varsinkaan kun noista monia (ainakaan suppoja!) emme itse hoksanneet etukäteen hankkia.

Vierailija
28/30 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli jo kaikenlaisia hyviä ideoita, mutta pakko heittää vielä omat:

1. Sophien Le Giraffe -lelu on aivan ylivoimainen! Oikeastaan myös ainoa lelu, jota kenenkään tarvitsisi ostaa. Niitä sitten muuten aina jostakin ilmestyy :)

2. Kestovaippoja! Sä mainitsitkin jo sen vaippapaketin -joka kyllä toimii myös!- mutta sen lisäksi mikäli vanhemmat meinaa kestoilla edes osan aikaa noiden vaippojen kanssa, niin ne on kyllä mahtava lahja. Ovat aika kallista kamaa noin alkusijoituksena, vaikka itsensä maksavatkin takaisin, joten meille ainakin olisi kelvannut mistä vain/mikä vain vaippa, jonka joku olisi halunnut tuoda. Saatiinkin itseasiassa pari käyttämätöntä aiemman vuoden äityspakkausvaippaa muuten vain annettuna, joten siinäkin on ideaa mikäli sille vaippailulinjalle itse lähde ;)

(niin, jos siis ei tosiaan ollenkaan, tai vähempää, voisi haitata ovatkoa vauvan tarvikkeet uusia vaiko vanhoja)

3. Odotusaikana sain mamma-kavereilta lahjoista parhaimman (joka ehkä tällaiselle noviisille ehkä avautuikin kaikessa suurenmoisuudessaan vasta vähitellen :D) Survival-pack, joka sisälsi:

- Lansinoh-nännirasvaa =ylivoimaisen parasta kamaa!

- Rintaliivisuojuksia =aivan välttämätön varuste ainakin nämä ensimmäiset 7kk täysimettäjälle, joka ei kehtaa kokoajan ruiskia viattomien ihmisten naamoille tai valua joka samperin paitansa läpi ensimmäisestä vauvan pärähdyksestä julkisillakaan paikoilla :o

- Vauvan peppupyyhkeitä =meillä käytössä oikeastaan vain matkassa ollessa, mutta käsittääkseni monet tykkäävät käyttää niitä ihan jatkuvasti, ja toimivia ovat.

- Lisäksi äidille teetä ja suklaata =mikäli sitä punkkua ei saa?!

Vierailija
29/30 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kirahvissa muuten lapsia viehättää? Tiedän, että niitä annetaan paljon lahjaksi ja että se on suosittu, mutta en ole koskaan nähnyt sellaista käytössä. Tykkääkö ne pureskella sitä, vai hypistellä, vai onko se hauska vaan siksi että sitä on kiva pällistellä?

Nuo muutkin lahjat olivat tosi hyviä! Meitä ohjeistettiin sairaalasta siihen Lansinohiin, mutta loppupeleissähän sekä se, että ne liivinsuojat menivät kaverille koska maidon kanssa kävi miten kävi. Käyttöön tulivat kuitenkin ;)

Vierailija
30/30 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietty noi rintavarustukset riippuu toki tarpeesta...mutta ainakin Lansinohia voi käyttää hyvin muihinkin rutikuiviin kropan kohtiin, huuliin, sormen -tai vaikka kyynärpäihin, että sen saa toki kulumaan i alla fall.

Ja joo Sohvi-kirahvi tuntuu viehättävän kaikilla tavoilla joilla luvattiinkin: pilkkuja on kiva pällistellä, vinkulelu viihdyttää aina lapsia (ja koiria :D), siitä on helppo napata kiinni, vääntää ja retuuttaa muotoilun ansiosta & tosiaan luonnonkumia on selvästikin mitä maanmainiointa imeä ja järsiä. Meillä ei ollut tuttia käytössä, niin alkuun se oli selvästi mukava imutin ja nyt on toiminut hampaiden tulon aikaan puruluuna ;)