Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri siskoineen tarkkaili vuorokauden hoitokodissa. Linkki

Vierailija
24.02.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a3121272-c812-4b1e-aa93-4c9f012cdd44

Tämä on omaisvalvontaa ja muidenkin omaisten kannattaisi hänen mielestään tehdä näin.

Itse olen sitä mieltä, että tallentava kameravalvonta ajaisi saman asia. Voisi laittaa omaisen huoneeseen.

Kurjaa vanhusten joutua olemaan sängyssä noin kauan ilman ruokaa ja vessaan pääsyä. Yö on aivan liian pitkä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitäs mieltä olette tästä. Kannattaisiko muidenkin omaisten toimia noin ja tarvittaessa tehdä kanteluita.

Vierailija
2/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on oikeassa. Omavalvonta ei ole toimiva keino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisten pitäisi viettää aikaa enemmän hoivakodeissa. Saataisiin muutoksia aikaiseksi.

Vierailija
4/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä että omaiset on vanhuksen seurana ja tuleehan siinä valvonta hoidettua samalla kun seuranpitokin.

Vierailija
5/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja ajatus, jos ei auteta vessaan koko yön aikana. Entä, jos on kakkahätä yöllä.

Kamala joutua oleman sängyssä 12 tuntia yöllä ilman ruokaa ja vessa-apua.

Vierailija
6/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, jolla on ollut vanhus tai muu omainen hoitokodissa 2000-luvulla ei ole vähääkään yllättynyt hoidon tason viimeaikaisista paljastuksista.

Vierailija
7/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun siellä käytävillä alkaa parveilla omaisia yöt pääksytysten? Toki oikeella asialla tässä ollaan, mutta miten se sitä ainutta yövuorolaista helpottaa että porukkaa kuljeksii siellä miten sattuu?

Vierailija
8/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö, että meillä kaikilla on tuo sama edessä, jos elää vanhaksi ja jos ei ole superrikas.

Eihän nuo poliitikot itse tuollaiseen hoitopaikkaan joudu.

Vierailija
9/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niiden vanhusten koti ja toki siellä saa olla vieraatkin.

Vierailija
10/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö, että meillä kaikilla on tuo sama edessä, jos elää vanhaksi ja jos ei ole superrikas.

Eihän nuo poliitikot itse tuollaiseen hoitopaikkaan joudu.

Moni ei tätä ymmärrä. Moni ei osaa ajatella, että kohta ovat itse vanhuksia.

Itsekin seuratessani mummini vanhuutta Koukkuniemessä ajattelin, että onneksi minun vanhuudessani kaikki on paremmin. Koko ajan parempaan mennään.

Tuosta on 40 vuotta aikaa ja nyt vanhusten asiat ovat päin vastoin huonommin.

Vierailija
11/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ideatasolla. Kauanko menee, että se tarkkaileva omainen hivutetaan osaksi hoitorutiinia, käyttämään joutessaan vaikkapa sitä mammaansa/pappaansa pesulla ja pisulla, kun sillä hoitajalla on niin julmettu kiire?

Enemmän sinne tarvittaisiin henkilökuntaa kuin toimettomana istuvia kyttääjiä.

Vierailija
12/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kaksi virheellistä ajatustapaa.

Ensinnäkin moni ajattelee, että poliitikot on saatava ymmärtämään, miten huonosti asiat ovat. Kyllä poliitikot tietävät jo asiat. Heillä on omat bisnekset tuossa ja lisäksi haluavat estää verojen nousun. Eli tietävät, mutta eivät halua muutosta.

Toinen virheellinen ajatus on että poliitikot joutuvat tuon itse vanhana kokemaan. Eivät joudu. Heillä on varaa ostaa yltäkylläinen palvelu itselleen.

Vierailija
13/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäritytär kommentoi, että äitinsä hampaita ei pesty sinä iltana. Onko hän itse niin hieno akateeminen, ettei voi vetää hanskoja käteensä ja huljuttaa ne mammansa tekarit?!?! Voi helvetti nyt.

Vierailija
14/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ideatasolla. Kauanko menee, että se tarkkaileva omainen hivutetaan osaksi hoitorutiinia, käyttämään joutessaan vaikkapa sitä mammaansa/pappaansa pesulla ja pisulla, kun sillä hoitajalla on niin julmettu kiire?

Enemmän sinne tarvittaisiin henkilökuntaa kuin toimettomana istuvia kyttääjiä.

Ne kyttääjät saavat ehkä hyvää aikaiseksi, kun tekevät kanteluita ja hoitajia saadaan lisää.

Vierailija
15/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäritytär kommentoi, että äitinsä hampaita ei pesty sinä iltana. Onko hän itse niin hieno akateeminen, ettei voi vetää hanskoja käteensä ja huljuttaa ne mammansa tekarit?!?! Voi helvetti nyt.

Kuuluu hoitajalle eikä lääkärintyttärelle.

Vierailija
16/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tiedä, vaikka olisi tuon tehnytkin. Mutta mitäpä se auttaa yksi kerta.

Hän teki havainnon, että tuoll ei pestä vanhusten hampaita.

Ja siitäkin maksetaan, miksi omaisen pitäisi se tehdä. Sinne on saatava lisää hoitajia, että kaikki tulee tehtyä.

Vierailija
17/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti tuosta osaksi hoitorutiineja hivuttamisesta tuli aika nopeaa todistetuksi...

Vierailija
18/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pointti tuosta osaksi hoitorutiineja hivuttamisesta tuli aika nopeaa todistetuksi...

Totta!

Mieheni tuttava käy joka päivä syöttämässä äitinsä hoivakodissa. Mietin vaan, että ne hoitajat varmaan laskee koko tuon vanhuksen ruokkimisen hänen poikansa hommaksi.

Vierailija
19/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme sentään. Ei kysymys ole lainkaan siitä, etteikö omaiset voisi pestä hampaita, vaan hoito laiminlyödään, vaikka siitä vanhus itse maksaa (hoito ei ole vanhukselle ilmainen) ja osan vielä kaupunki.

Tässäkin on kysymys yksityisestä hoitolaitoksesta, joka maksaa osinkoja osakkeenomistajalle ja muutama vuosi sitten kierrätti veronsa veroparatiisinsä kautta.

Ei liene moraalisesti oikein, jos yritys veloittaa 6000-8000€/kk ja laiminlyö hoidon.

Onko se sinusta ok.

Ihan sama jos tilaat parturiin ajan ja maksat siitä täyden hinnan, mutta sinun hiuksista leikattaisiin vain otsa hiukset.

Vierailija
20/56 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ExoPol' kirjoitti:

Entäs kun siellä käytävillä alkaa parveilla omaisia yöt pääksytysten? Toki oikeella asialla tässä ollaan, mutta miten se sitä ainutta yövuorolaista helpottaa että porukkaa kuljeksii siellä miten sattuu?

Varsinaisesti tuskin ne yleiset tilat esim. käytävät on niitä alueita joissa omaisten on luvallista parveilla yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi