Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi suhde olisi mieluisampi?

Vierailija
24.02.2019 |

Voi tietysti ajatella ettei kumpikaan, mutta sitä vaihtoehtoa ei nyt ole.

Kumpi suhde olisi mieluisampi?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena tietenkin välttelisin työntekoa, jos vain mahdollista. Kukapa ei ennemmin lomailisi ilmaiseksi kotona? No, oikeasti tämä ei ole mahdollista ja olen ihan kokopäivätöissä. Kunhan haaveilin.

Vierailija
2/22 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena tietenkin välttelisin työntekoa, jos vain mahdollista. Kukapa ei ennemmin lomailisi ilmaiseksi kotona? No, oikeasti tämä ei ole mahdollista ja olen ihan kokopäivätöissä. Kunhan haaveilin.

Miksi "naisena tietenkin"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista 3/4 ja miehistä 2/3 olisi mielummin kotona. Kuka sitten tekisi töitä?

Vierailija
4/22 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen töitä ja mies opiskelee. Kotihommat jaetaan suunnilleen tasan tai se tekee kummalla on enemmän aikaa.

Vierailija
5/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa kotona yli kahdeksan vuotta ja hoidin lasten lisäksi kodin hyvin. Nuorimman täyttäessä kolme vuotta lähdin töihin, sitä ennen opiskelin iltaisin uuden ammatin, sillä en voi vaan pyöritellä peukaloitani.

Tykkäsin kotona olemisesta lasten kanssa kyllä paljon, mutta nyt en voisi kuvitellakaan olevani enää kotona, kun lapset ovat jo teinejä. Vaikka tämä omakotitalo onkin, niin ei täällä olisi yhtään mitään tekemistä pitkän päivän ajaksi, joten keksisin jotakin, että en olisi enää se kotia täyspäiväisesti hoitava kotiäiti.

Tykkään työstäni hyvin paljon ja tykkään hyvin paljon myös omasta rahasta. Olen huono sietämään tylsyyttä ja tekemättömyyttä. Koti on aina siisti, vaatteet puhtaita ja piha kunnossa nytkin. Mieheni pitää työstään yhtä paljon kuin minäkin pidän omastani, joten hänkään ei kotiin edes ajattelisi jäävänsä. Hän pitää myös pihatöistä ja menee sateessakin pihalle työpäivänsä jälkeen puuhaamaan jotain.

Vierailija
6/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valita vain toinen? En ymmärrä.

Vierailija
7/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttui vaihtoehto jonka olisin valinnut: molemmat käy töissä ja tuo toimeentuloa, kodinhoito jaetaan.

Vierailija
8/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin naisena tietenkin?

Olen nainen ja tykkään käydä töissä. Mulle olis kauhukuva vaan olla kotona, kävis aika pidemmän päälle tylsäksi.

Vierailija
9/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva, jos molemmat kävisivät töissä. Eletäänhän siinä jo kahdessa ihan eri maailmassa, jos toinen on vuosikaudet "vain kotona" ilman työn kaltaista kosketusta ulkomaailmaan.

Vierailija
10/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis aivan ihanaa olla kotona ja mies kävisi töissä. Koti on mulle maailman paras paikka enkä vietä aikaani missään muualla mieluummin kuin kotona. Mulla on kuitenkin myös aika vahva työmoraali ja tykkään käydä töissä, mutta en rakasta työtäni enkä ammattia niin paljon että en mieluummin olisi kotona. Meillä ei ole lapsia, mutta voisin ihan hyvin käyttää sen ajan mitä mies käy töissä kotia hoitaen tai harrastaen. Ajattelen että elämä olisi mulle paljon mielekkäämpää jos saisin olla kotona. Meillä miehellä on huomattavasti isompi palkka kuin mulla, joten se toimisi senkin puolesta paremmin. 

Kaikkein ihanteellisin olisi ehkä kuitenkin se että voisin tehdä lyhyempää viikkoa, esim. 50% työaikaa ja loput ajasta kotona. Jos taas näistä vaihtoehdoista pitää valita niin minä kotona ja mies töissä, mies kun rakastaa työtään ja minä rakastan kotia, toimisi paremmin niin kaikinpuolin.

Vierailija
11/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi, jos pitäisi vain jäädä hoitamaan kotia. Tosin niin tulisi miehenikin.

Vierailija
12/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva, jos molemmat kävisivät töissä. Eletäänhän siinä jo kahdessa ihan eri maailmassa, jos toinen on vuosikaudet "vain kotona" ilman työn kaltaista kosketusta ulkomaailmaan.

Niinpä. Kuinka kukaan haluaisi olla taloudellisesti riippuvainen kumppanistasi? Kuka maksaisi tämän kotona olevan eläkkeen ja sairausvakuutuksen?

Vierailija
13/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttui vaihtoehto jonka olisin valinnut: molemmat käy töissä ja tuo toimeentuloa, kodinhoito jaetaan.

Tämä olisi ehdottomasti minunkin valinta. En kestäisi olla pelkästään kotona, kaipaan työn tuomaa älyllistä haastetta, en jaksa pelkkää lastenhoitoa. Äitiysloman päätteeksi olin aivan innoissani kun pääsin takaisin töihin. Eikä mieskään jäisi pelkästään kotiin mistään hinnasta. Lapsiamme rakastamme kuitenkin yli kaiken

Vierailija
14/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten niin, että molemmat käy töissä ja molemmat osallistuu kotona. Nykyisellä palkallani ei elätetä koko perhettä, joten siksi vastaukseni on hieman epärealistinen, mutta jos voisin tienata tarpeeksi tarjotakseni perheelle sellaisen elintason kuin itse haluan, niin ei mua haittaisi yhtään jos mies jäisi kotiin ja hoitaisi lapset ja kodinhoidon. Mielummin niin kuin toisinpäin, sillä kotona pikkulapsilauman keskellä tulisin hulluksi. Lisäksi omat tulot tuovat itsenäisyyttä ja riippumattomuutta, joka on itselleni tärkeää ihan perusturvallisuudentunteen kannalta.

Vierailija
15/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja rakastan lapsiamme, joten mieluummin olen itse kotona, siis ainakin lasten ollessa lapsia niin, että kodinhoidossa on jotain tehtävääkin. Kouluikäisten kanssa voisin toki olla kotona, mutta vähintään toiminimellä, eihän kodinhengettärellä ole muuten mitään järkevää tekemistä, toki harrastelu. Mutta silloin ei olisi järkeä olla aivan tyhjänpanttina kun omalla työnteolla saisi jo maksettua kodinhoitajalle ja tosiaan pysyisi itsekin järjissään. Mies taas tuskin viihtyisi täyspäiväisesti kotona pitkiä aikoja, oma mieheni siis.

Vierailija
16/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet olisivat vastuullosempia ja aloitekykykin kohdillaan, olisivat perheet onnellisempia ja lapsiakin maa täynnä. Orjuusmarkkinat on lopetettava vain kotikapinoilla!!!!!!!

Miehillä osuus naisten suojelussa valtioiden sortaessa väestöä!

Vierailija
17/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo kotimies mutta naista ei löydy :~(

Vierailija
18/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja rakastan lapsiamme, joten mieluummin olen itse kotona, siis ainakin lasten ollessa lapsia niin, että kodinhoidossa on jotain tehtävääkin. Kouluikäisten kanssa voisin toki olla kotona, mutta vähintään toiminimellä, eihän kodinhengettärellä ole muuten mitään järkevää tekemistä, toki harrastelu. Mutta silloin ei olisi järkeä olla aivan tyhjänpanttina kun omalla työnteolla saisi jo maksettua kodinhoitajalle ja tosiaan pysyisi itsekin järjissään. Mies taas tuskin viihtyisi täyspäiväisesti kotona pitkiä aikoja, oma mieheni siis.

Ikävää, ettei miehesi rakasta lapsiaan. Niin ainakin tuolla lauserakenteella annat ymmärtää.

Vierailija
19/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiset vaihtoehdot. Kun se kaikkein normaalein puuttuu.

Vierailija
20/22 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, ettei miehesi rakasta lapsiaan. Niin ainakin tuolla lauserakenteella annat ymmärtää.

Taidat olla kateellinen, että jollain on mies ja lapsia? Tietenkin rakastaa, se on kai aika yleistä, että isät rakastavat lapsiaan :D Tosiaan, jos saan näistä vaihtoehdoista valita niin mieluummin olen itse kotona koska rakastan lapsiamme ja pidän heidän hoitamisestaan. Mies taas tuskin viihtyisi täyspäiväisesti kotona vaikka lapsia rakastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä