Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ferritiini hullut jo kaddonneet...? :--D

Vierailija
24.02.2019 |

Eipä ole kuulunut ferritiinistä enään mitään aikoihin... Sanoin kyllä silloin ettei ole mitään yhtä taika ainetta joka selittää kaikki oireenne vaan se taika lääke on terveellinen monipuolinen koti ruoka, liikunta hiihto lenkkeily puntti sali jne ja säännöllinen nukkuminen. Joko ferritiini hullut on tajunneet ettei se raudan popsiminen vienytkään oireita :D sama se, rauta tabletti tehtailia varmasti kiittä kaiken maailman hulluista

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fermentoitu ruoka korjaisi myös Apn oikein hyvin oikein kirjoitus viitseliäisyyttä.

Vierailija
42/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en haluaisi liittyä siihen fb:n ryhmään, koska en halua julkisesti omalla naamalla puhua sairauksistani. Vertaistukea vaan ei taida muualta saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiinnostuin sanasta ferritiini vasta sen jälkeen kun labrojen mukaan hemoglobiini on normaali mutta punasolujen koon yms. mukaan mulla on vuosi vuodelta paheneva raudanpuute. Eli mulla oli raudanpuute jo kaksi vuotta sitten, vuosi sitten se oli pahempi ja nyt taas pahempi. Silti nyt vasta ekaa kertaa sain rautakuurin. Viime vuonna mulla oli nuori mieslääkäri jonka mielestä vissiin raudanpuute on ihan ok 10 kk sitten synnyttäneeltä naiselta. Tänä vuonna mulla oli kokenut naislääkäri joka epäili jo MS tautia raudanpuutosoireiden takia. 3 kk:n rautakuurin jälkeen mitataan se kuuluisa ja ”muotijuttu” ferritiini ja neurologin ajan saan perua.

T: lihava ja väsynyt

Vierailija
44/50 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/50 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut meillä on aina keskuudessamme. Niiden päähänpinttymät vain vaihtuvat lennossa. Mikään ei yhdistä niitä faktaan eikä arkijärkeen.

Sivun oikean reunan palkista näette, että tämän päivän hullut jauhavat akuista ja sähköautoista. Eilen jauhoivat huuhaata polttomoottorikiellosta, jota kukaan ei ole edes esittänyt. Autohan kulkee muillakin polttoaineilla kuin Arabian niemimaalta rahdatulla maaöljyllä, mikä kyllä on jo vähän sivussa aiheesta.

Vierailija
46/50 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on usein hemoglobiini ja/tai ferritiiniarvo huono, koska runsaat kuukautiset. Tätä on miehille näemmä turha selittää. Joka tapauksessa vaiva on todellinen, vaikka joku palstalas.ukka ei sitä ymmärräkään.

Koska runsaat kuukautiset mitä?

Olisiko ”koska HEILLÄ ON runsaat kuukautiset” mitään?

Eikä kaikilla edes ole runsaat.

Vierailija
47/50 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kyse hulluudesta: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/vasymys-aivosumu-ja-turvotus-voivat-olla-merkkeja-raudanpuutteesta-jos-tunnistat-nama-oireet-ferritiinin-mittaus-kannattaa

Itsellä oli sekä ferritiini matala että d-vitamiini. Mittasin https://www.puhti.fi testillä. Olo muuttunut jo aikalailla vaikka vasta kuukausi sitten aloin syödä vitamiineja ja rautaa.

Vierailija
48/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hulluutta täytyy olla, kun verrataan piilevän raudanpuutteen hoidon tärkeyttä syöpähoitoihin. Itsekeskeisyydellä ja itsesäälillä ei myöskään näytä olevan mitään rajaa. En yhtään enää ihmettele, että lääkärit etsivät tiettyjen kohdalla syytä korvien välistä.

Vierailija
50/50 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sana hullua kyllä tarvittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän