Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ferritiini hullut jo kaddonneet...? :--D

Vierailija
24.02.2019 |

Eipä ole kuulunut ferritiinistä enään mitään aikoihin... Sanoin kyllä silloin ettei ole mitään yhtä taika ainetta joka selittää kaikki oireenne vaan se taika lääke on terveellinen monipuolinen koti ruoka, liikunta hiihto lenkkeily puntti sali jne ja säännöllinen nukkuminen. Joko ferritiini hullut on tajunneet ettei se raudan popsiminen vienytkään oireita :D sama se, rauta tabletti tehtailia varmasti kiittä kaiken maailman hulluista

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta löytämäni kirjoitus- ja kielioppivirheet listattuna:

- ferritiini hullut

- kaddonneet

- enään

- taika aine

- taika lääke

- koti ruoka

- liikunta hiihto puntti sali jne

- ferritiini hullut

- rauta tabletti tehtailia

- kiittä

- kaikki pisteet ja pilkut puuttuvat

Onnittelut siitä, että et osannut kirjoittaa yhtään virkettä oikein.

Vierailija
22/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ferritiini hullut

- kaddonneet

- enään

- taika aine

- taika lääke

- koti ruoka

- ferritiini hullut

- kiittä

Mitään asiavirheitä et ilmeisesti löytänyt, kun pitää kielioppiin keskittyä😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kuulunut ferritiinistä enään mitään aikoihin... Sanoin kyllä silloin ettei ole mitään yhtä taika ainetta joka selittää kaikki oireenne vaan se taika lääke on terveellinen monipuolinen koti ruoka, liikunta hiihto lenkkeily puntti sali jne ja säännöllinen nukkuminen. Joko ferritiini hullut on tajunneet ettei se raudan popsiminen vienytkään oireita :D sama se, rauta tabletti tehtailia varmasti kiittä kaiken maailman hulluista

Taidat olla juuri sellainen hullu, koska halusit tästä keskustelun.

Vierailija
24/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi opetella kirjoittamaan ennen kuin tulee suoltamaan tuommoista ekaluokkalaisen sormista tullutta tekstiä muiden ihmisten luettavaksi.

Vierailija
25/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutoksesta toiseen kirjoitti:

Ensin kaikillä väsyneillä ja ylipainoisilla oli kilpirauhasen vajaatoimintaa. Nyt ferritiinin puutetta. Jään odottelemaan, mikä on seuraava muotivillitys.

En ole ylipainoinen, päinvastoin. Silti minulla on lääkärin toteama raudanpuute. Sain rautainfuusion. Hauku lääkäriäni sitten muotivillityksestä, älä minua.

Vierailija
26/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi opetella kirjoittamaan ennen kuin tulee suoltamaan tuommoista ekaluokkalaisen sormista tullutta tekstiä muiden ihmisten luettavaksi.

Ja toinen, joka keskittyy muotoon sisällön sijaan! Väittely on myös taito, jota harjoitellaan peruskoulussa, tuliko lintsattua silloin?

Vierailija
27/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo :D

Vierailija
28/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
31/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne ferritiinihullut mahtaa olla?

Mulla on ollut väsymystä koko ikäni, mutta ferritiiniin ei ole koskaan puututtu vaikka punaverisolut on olleet pieniä ja kevyitä, lääkärit on vaan kohauttaneet hartioita että en tiedä miksi... Myöskään d-vitamiinia ei ollut koskaan multa mitattu, luulisi että se tulisi ensimmäisenä mieleen kun potilas valittaa väsymystä. Nyt pyysin syksyllä senkin, ja kappas vaan, aurinkoisen kesänkin jäljiltä se oli vain 19. Olisi vaan pitänyt mennä siihen deevitamiinibuumiin silloin kun se oli.

Ja lääkäri epäili kyllä kilpirauhastakin.

Sokereista ja kolesterolista vouhkaa kaikki lääkärit, ja myös masennuslääkkeitä kirjoittavat joka kerta jos sanoo että olen väsynyt. Miksi ne ei sitten ole mitään muotihullutuksia? Siksi että lääketehtaat tekee kovaa tulosta noilla lääkkeillä, eihän se olisi mistään kotoisin että pelkillä vitamiineilla ihmiset tervehtyisivät ja pysyisivät terveinä.

Mulla oli muutamassa kuukaudessa paha kolesterolikin laskenut vaikka en ole syönyt lääkkeitä enkä elämäntavoissa tehnyt mitään muutosta. Taitaa ne kolesterolilääkkeet olla hömppää. Luulen että se laski koska olen nyt syönyt sitä deetä.

Vierailija
32/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille tänään Kuuluu?

Vierailija
33/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut anemia, on ollut oikeasti alhainen ferritiini, tiedän miltä se väsymys tuntuu ja olen saanut infuusion ihan kinuamatta.

Silti (ja ehkä just siksi) huomaan kyllä kaikki muotisairauden merkit. Yhtäkkiä joku hevosmiesten tietotoimisto nostaa viitearvot sellaisiksi, että yhtäkkiä 80 prosenttia kansasta onkin sairaita. Ja yksityinen lääkäri tarjoilee mielellään apua. Ihan sama juttu kuin näissä vitamiinikeisseissä.

Vierailija
34/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ikäni kasvissyöjä (juon kyllä maitoa, syön juustoa, kalaa jne.) mutta en ole kokenut sellaisia väsymysoireita raudan puutteesta johtuen. Moni kasvissyöjä ei taida muistaa syödä rautaa sisältäviä ruokia ollenkaan ja luopuu myös maidosta. Minä syön kasvisruokien lisäksi myös mm. näitä: vehnä, linssit, pähkinät, kala, kikherneet, soijatuotteet, ksvispihvit, kalaruuat, silloin tällöin hampurilainen. Kikherneissä on jopa enemmän rautaa kuin pihvissä.

Sen sijaan saan kovia väsymysoireita pitkästä kaamosajasta ja jos on D vitamiinin puute. D vitamiinin puute on liian helppoa sekoittaa raudanpuutteeseen, sillä myös siitä tulee väsymysoireet ja kuinkahan moni edes tutkii D vitamiinin puutosta joka on yleinen suomalaisilla. D vitamiinitbletit eivät tehoa edes kaikkiin, vielä ei ole tutkittu tarpeeksi ovatko pillerit yhtä tehokkaat kuin aurinko. Mutta kyllähän sen tietää että aurinko pitää paremmin virkeänä ja piristää kuin pienet purkkipillerit. On myös aika "erikoista" kun eräskin bloggaaja valitti raudanpuutetta, mutta syö silti lihaa koko ajan ja matkustaa etelään D vitamiinin perässä. Tuossa aika selvä D vitaminiin puutos/häiriö.

Vierailija
35/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parhaillaan hemoglobiini 84, ferritiiniä ei ainakaan vielä mitattu. Ajattelin lukea muiden kokemuksia Facebookin raudanpuute-ryhmässä, mutta siellä vouhkattiinkin pelkästään ferritiinistä. 

Vierailija
36/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ferritiini hullut

- kaddonneet

- enään

- taika aine

- taika lääke

- koti ruoka

- ferritiini hullut

- kiittä

Ap on varsi nainen lääke tieteenihme. Kärsinnnee myös ylemmyys kompleksista, katsoo itse olevansa paljonparempi kuin kukaanmuu. Tietää kaiken ferritinistä ja varasto raudanpuutteesta sekä niiden terveys vaikutuksista. Hyvinmenee. 

Vierailija
37/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko täällä joku oikeasti niin, että lääkäreiden nykyinen sana on eksakti fakta? Ei ole. Joku viisaampi aikanaan kertoi, että lääketieteellisen tiedon puoliintumisaika on noin kymmenen vuotta. 

Vierailija
38/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verkkokalvonsyövän tästä aloituksesta

Vierailija
39/50 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi niistä lähti reissuun. Taas.

Vierailija
40/50 |