Hormonikierukka vei halut ja teki elämästä ilotonta
Ennen hypin tasajalkaa ja innostuin vaikka mistä ja päinvastoin. Olin himokas ja panetti. Eipä enää.
Ikää on 45v ja seksielämä kärsii tästä min tilanteesta. Mikä ehkäsy tilalle?
Kommentit (36)
Sun halut vei vanhuus ja tyhmä mies.
Kakkoselle -Olin puoli vuotta sitten vielä sinkku. Mies on yllättävän fiksu, tosin ihmettelee miksi mua ei paneta. Ja tätä aloin itekin miettiin....ja tajusin et syy on kierukassa.
Mies vasektomiaan. Eihän te enää lapsia tee. Helppo ja nopea, ei mitään ongelmaa enää koskaan. Paitsi sitten kun sulle iskee mummotauti...
Hormoonikierukanhan ei pitäisi estää ovulaatiota? Voi siis olla että taustalla onkin ikä, mullakin tullut ihan yllättäviä kuivia kausia, nyt taas onneks virkeämpää
T. 47-v
Ei oo ovulaatiota ollu sen jälkeen kun on kierukka laitettu. Ap
Miksi käytät hormonaalista ehkäisyä, vaikka olet jo 45? Kuparikierukka olisi järkevä ehkäisy.
Gynefix-kuparikierukka. Ihan mahtava vehje, ei niin mitään pahaa sanottavaa. Enemmänkin pelasti seksielämäni.
Vierailija kirjoitti:
Mies vasektomiaan. Eihän te enää lapsia tee. Helppo ja nopea, ei mitään ongelmaa enää koskaan. Paitsi sitten kun sulle iskee mummotauti...
Tämä. En ymmärrä sitä logiillaa varsinkaan nykyään, että miehet valittavat kun "naiset eivät halua" mutta samaan aikaan pakottavat naisia ottamaan ties mitä hormoneja ynnämuita ehkäisyksi. Miksie miehet ota niitä hormoneja tai käy napsasemassa putket poikki. Varmaan naisillakin nousisi halut takaisin, kun voisivat lopettaa hormonien syönnit
Miksi te postaatte tätä hormoniehkäisyn vastaista sontaa??? Kenen etua se ajaa, että nuoret naiset pelleilevät jollain !"#¤%&/( ehkäisy"tietokoneella"?
Mene lääkäriin, hormonitasot voi mitata. Tuo voi myös olla silkkaa nosebo-vaikutusta, kun olet jostain ääliölähteestä lukenut, että hormonaalinen ehkäisy voi vaikuttaa seksuaaliseen halukkuuteen.
Ja todellakin ihmettelen, että jos sinulla on pysyvä miessuhde, miksei se junttura voi käydä sterilaatiossa, niin hänkin voisi olla loppuikänsä huoleton noissa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Gynefix-kuparikierukka. Ihan mahtava vehje, ei niin mitään pahaa sanottavaa. Enemmänkin pelasti seksielämäni.
No ei kyllä ole ollut minulla mahtava vehje. Kuukautisten pituus kaksinkertaistui ja sain riesakseni toistuvia bakteerivaginooseja.
Mulla oli aika rajut menkat jotka loppui tän kierukan myötä. Kuparia ei edes ehdotettu. Menkkoja mulle ei tuu enää. Mutta mielummin menkat ja halut tilalle kun tää nykytilanne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En ymmärrä sitä logiillaa varsinkaan nykyään, että miehet valittavat kun "naiset eivät halua" mutta samaan aikaan pakottavat naisia ottamaan ties mitä hormoneja ynnämuita ehkäisyksi. Miksie miehet ota niitä hormoneja tai käy napsasemassa putket poikki. Varmaan naisillakin nousisi halut takaisin, kun voisivat lopettaa hormonien syönnit
Näin on. En ole vielä saanut aletuksi vaihdevuosia, vaikka olen yli 50, mutta minulla äärimmäisen hieno ja kiihkeä seksisuhde steriloituun mieheen. Siinä ei katkota hermoja eikä verisuonia, ainoastaan siemenjohtimet. Kaikki pelaa, mutta siittiöt eivät enää pääse penikseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te postaatte tätä hormoniehkäisyn vastaista sontaa??? Kenen etua se ajaa, että nuoret naiset pelleilevät jollain !"#¤%&/( ehkäisy"tietokoneella"?
Mene lääkäriin, hormonitasot voi mitata. Tuo voi myös olla silkkaa nosebo-vaikutusta, kun olet jostain ääliölähteestä lukenut, että hormonaalinen ehkäisy voi vaikuttaa seksuaaliseen halukkuuteen.
Ja todellakin ihmettelen, että jos sinulla on pysyvä miessuhde, miksei se junttura voi käydä sterilaatiossa, niin hänkin voisi olla loppuikänsä huoleton noissa hommissa.
Oletko sinä se sama tyyppi, joka postaa tänne aina hormonimyönteistä SONTAA?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aika rajut menkat jotka loppui tän kierukan myötä. Kuparia ei edes ehdotettu. Menkkoja mulle ei tuu enää. Mutta mielummin menkat ja halut tilalle kun tää nykytilanne. Ap
Menkkakivut lakkaa yleensä synnytyksen jälkeen. Sinun kohdalalsi, pitäisi lakata vaihdevuosien jälkeen (jotka ovat normaalisti viidenkympin paikkeilla).
Minulla on hormonikierukka hirmukuukautisten takia ja sen lisäksi, että olen menettänyt haluni niin olen menettänyt myös elämänhaluni. Voisin vain itkeä. Kohdunpoistoon ei julkisella sektorilla suostuta.
N55
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät hormonaalista ehkäisyä, vaikka olet jo 45? Kuparikierukka olisi järkevä ehkäisy.
Ei ole. Kuparikierukka lisää vuotohäiriöitä, jotka ovat vaihdevuosi-ikäisillä yleisiä muutenkin, mutta hormonikierukka poistaa vuodot jopa viideksi vuodeksi.
Jos seksihalusi ovat menneet, se tarkoittaa, että ehkäisy toimii täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hormonikierukka hirmukuukautisten takia ja sen lisäksi, että olen menettänyt haluni niin olen menettänyt myös elämänhaluni. Voisin vain itkeä. Kohdunpoistoon ei julkisella sektorilla suostuta.
N55
Tuossa iässä halujen puute johtuu estrogeenin puutteesta.
Lämpöpallohoito on varteenotettava hoitomuoto vuotohäiriöihin. Kohdunpoisto on barbaarinen muinaisjäänne, jota ei missään sivistysmaassa tehdä enää, jos voidaan hoitaa konservatiivisin keinoin. Siinähän poistetaan osa sitä lihas-sidekudosjärjestelmää, joka mm. kannattelee emätintä paikallaan. Kun ripustus poistetaan, kaikki vajoaa alas. Lisäksi poistetaan kohdunnapukka, jolla on tärkeä rooli seksuaalinautinnossa.
Kuparikierukka