Ojenna Kätesi
Kommentit (5)
Annaleena: Tunnen myös erään ihmisen joka on samalla tavalla alkanut pikkuhiljaa voimaan huonommin ja huonommin joka kerralla, vaikka siinä oli kyse verikokeista eikä luovutuksesta. Täytyy toivoa että sinulla joskus helpottaa tuo, ja jossei niin ei sille mitään voi kun kuitenkin tekee parhaansa :) Siitä olen ehdottoman samaa mieltä että olisi hyvä käydä luovuttamassa useamminkin, varsinkin koska joskus voi itse olla vastaanottavassa päässä.
Pikaista paranemista!
Minäkin oli ennen innokas verenluovuttaja, kävin aika säännöllisesti parin kuukauden välein (mitä nyt lävistykset, matkailu tms. joskus pidensivät väliä). Nyt suoraan sanoen tympii, kun ei ole pitkään aikaan päässyt luovuttamaan: ensin koettaa tulla raskaaksi, sitten on raskaana (x2) ja nyt vaan odotellaan, että se vuosi synnytyksestä tulisi täyteen... Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia luovutuksen kanssa, suosittelen kokeilemaan :)
Hei Jenni: mahtava juttu, mene mene!
Hauskaa että päädyin tälle sivulle - etsin itse asiassa tietoa vedenpuhdistusasioista :D
No, joka tapauksessa oli veikeää nähdä tuo kuvakaappauksesi Veripalvelun sivuilta. Kävin itse juuri tänään 18. kerran verenluovutuksessa, enkä oo vielä järkyttävän vanha - käyn aina kun onnistuu. Jokainen kerta on ollut hyvä kokemus! Oon tuota "hätäveriryhmää", joka nytkin näytti olevan tyhjänä...
Kannattaa kerätä kavereita mukaan reissuun, siellä kun helposti vierähtää tovi. Suosittelen myös lähipiirin miesten suostuttelua mukaan! Ja henk.koht. kysymällä mukaan saa sellaisia, jotka eivät muuten ehkä lähtisi. Ja on kauhean kivaa porukalla! Ja on ilmaista kahvia! ;) Ja ja ja ekan kerran jälkeen tuosta tulee helposti tapa, hyvä sellainen!
Yksi ystäväni sai taannoin synnyttäessään kaikki sairaalassa olleet, hänelle sopivat veret. Jäi henkiin, toipui hyvin.
Eräällä kerralla taasen viereisellä luovutuspedillä makoili vanha herra, joka luovutti ensimmäisellä kerrallaan hätätilanteessa suoraan suonestaan suoraan vaimonsa suoneen. Sanoi, että oli ollut hieman motivaatiota tämän jälkeen - ja silloin luovutuksia takana yli 100!
Hyviä luovutuksia sinulle ja muille, niiiiiiin siistiiiiii! :)
Hienoa hienoa! Siskoni käy suht säännöllisesti, mutta ite en oo viel kertaakaa päässy ku ain on ollu jotain estettä, kipeenä/raskaana/just synnyttäny/imettää... Nyt kuhan nää "lehmänhommat" viimein loppus ainaki joksiki aikaa ni ois tarkotus tehä tosta tapa.. :)
Mä kävin ennen luovuttamassa verta säännöllisesti. Sitten syystä tai toisesta aloin pyörtyilemään luovutuksen jälkeen. Ekan kerran laitoin kuumuuden piikkiin vaikka joinkin luovutuksen jälkeen. Tokan ja kolmannen kerran jälkeen luovuin luovuttamisesta. Nyt sitä voisi kokeilla uudelleen mutta juurikin nyt flunssa ja tulehdus sen estää. Hienoa, että otit kuitenkin asian esille. Verenluovutus on erittäin tärkeää ja jokaisen pitäisi sitä tehdä jos vaan voi. Toivottavasti veripankkia saadaan kartutettua. Koskaan ei tiedä milloin tarve iskee omalle kohdalle.