Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5781/6611 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tuota raudanpuutetta, koska mulla on muitakin raudanpuutteeseen viittaavia oireita. Ja raudanpuute kai voi vaikuttaa juurikin limakavoihin?

Söin välillä rautaa, mutta lopetin kun sen ajoittaminen kaikkeen muuhun syömiseen tuotti stressiä (ei maitotuotteita, ei kahvia, ei viljatuotteita) ja oikeastaan suurempi syy oli se, että raudan syönnin aloittamisen jälkeen menkat muuttui niin niukoiksi ja oudoiksi (kesti vain päivän ja sen jälkeen monta päivää tiputtelua), että ajattelin kokeilla palautuuko normaaliksi, jos lopetan syönnin. Vielä en tiedä onko vaikutusta, kun eka kierto menossa tuon lopettamisen jälkeen.

Ehkä jos ei tärppää lähiaikoina niin täytynee aloittaa raudan syönti uudelleen...

5782/6611 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täällä on keskustelu vähän vilkastunut, oli tosiaan vähän hiljaisempi vaihe välissä! Ja harmi, ettei ole nyt tullut tärppejä, vaan monella uusi kierto startannut ja toisilla negatestejä. Hiiviskelijä, ei huono idea tuo kuohari kyllä… Itse oon vaan herkutellut suruun… Esikoishaaveita, mua kanssa kiinnostaa mikä kiertopäivä gynelle kannattaisi mennä, jos sellaisellekin varaisi ajan paikkojen tsekkaukseen… Quinn: Oi, toivottavasti vahvistuu! <3 Sormet ristiin!

Neiti Kesäheinä: Raudasta, sen kanssahan kannattaa nauttia jotain C-vitamiinipitoista, koska se edistää raudan imeytymistä. Itse syön myös rautaa (jos auttaisi raskautumiseen…), mulla monesti on ainakin hemoglobiinit matalalla, varmaan ferritiinikin, vaikken sitä ole tutkituttanut. Mutta itse vetelin viime raskaudessa aina iltapalaksi usean satsuman ja pari Obsidania. Piti ottaa tehostettuna, kun ei lähtenyt hemoglobiini millään nousuun. Mutta lopulta nousi kuitenkin. Ja tosiaan onhan pitkä lista tuotteista, jotka vaikeuttaa raudan imeytymistä…

Nuunulainen: Tervetuloa kuumeilemaan! Ja samanlaisia tunteita täällä… Ja varmasti moni muukin kokee noin. Tällä hetkellä itsestäkin tuntuu, että joka toinen on raskaana. Ja kylläpä olisi kiva tietää syy täälläkin, miksei tärppää. Meidän tapauksessa kuitenkin liian aikaista lähteä tutkimuksiin.

Täällä kp 7, kohta pitäis aloitella taas talletteluputkea. Ovis ensi viikon loppupuolella. Tässä on vedetty foolihappoa, rautaa, d-vitamiinia, greippimehua, gelee royaleja, vehnänalkioöljyä ja macaa. Ei suinkaan lähtenyt lapasesta tämä, vähän saattoi lipsahtaa dopingin puolelle... Toivottavasti näistä ei tule yhteysvaikutuksessa mitään myrkkyä :D Pahin on tuo maca, en tiedä mihin ruokaan se pitäisi piilottaa, kun maistuu niin karsealle.

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5783/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva eilisen illan ja tämän aamun (ylempi) tikuista 25 vahvuudella. Nyt tässä mietin, oliko varhainen km ja plussailen hcg-jämiä kropasta. Oireena arat rinnat ja pientä tiputtelua. Olis ollut mukavaa jos olis saanut iloita ilman epävarmuutta. 😅

♥️♥️♥️

5784/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan ja kysyin mitä pitäisi tehdä, onniteltiin raskaudesta ja vakuuteltiin että ei pitäisi olla raskausoireita jos olisi mennyt kesken. Nyt täytyy kai alkaa uskomaan, että raskaana ollaan! Anteeksi tämä viesteillä pommitus! 😂

♥️♥️♥️

5785/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt iloita täälläkin, kun vihdoin tässä kuussa ovisoireet, ovisplussa ja lämmöt ovat samaa mieltä oviksen ajankohdasta! 😁 Jospa saisi vielä r-testiinkin plussan jonain päivänä. Tässä mennyt jokunen kuukausi kierrot ihan kummiksi, joten ehkä tämä "doping" on toiminut. Tilausta on yritetty laittaa sisään, nyt odotellaan.

Macan syöntiin vinkkinä, että itse sekoitan sen aamupalalla maustamattomaan jogurttirahkaan marjojen kera. Lusikallinen pellavan siemeniä sujahtaa myös joukkoon. Ei maistu enää yhtään se maca sieltä.

Täällä pidän peukkuja Quinn, että olis vaan " valemenkat". Itsellä yhdessä raskaudesta oli paritkin pienet vuotelut juuri silloin, kun olisi pitänyt olla menkat.

5786/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Quinn ☺️

Hirmuisesti tsemppiä kaikille ☀️ meillä alkoi yk8 ihan odotetusti. Olo on aika bläääh koko projektin suhteen. Uskon että jättäydyn vähän taka-alalle täältä, lueskelen kyllä kuulumisia. Vanha lapsettomuuskokemus alkaa nostaa päätään taas. Luultavasti aktivoidun enemmän sitten kun olen tämän kierroksen yrityskuukausien lukumäärän perusteella kelvollinen johonkin pidempään yrittäneiden keskusteluihin. Huomaan etten ole oikein koskaan osannut identifioida itseäni uutena innokkaana yrittäjänä, vaan pikemminkin vanhana konkarina joka on käynyt läpi jo liikaakin tämän asian tiimoilta.

Ihanaa loppusyksyä kaikille 🍁☀️

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

5787/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tänne ketjuun, vaikka voi olla että yrittäminen ei tuota niin nopeasti tulosta kun haluttais ja vauvan syntymä ajoittuu vuodelle 2022. Itsellä on hirmuinen vauvakuume, mutta ollaan suunniteltu että aloitetaan yritys tammikuussa 2021 ja jos hyvin käy, la voisi olla jo loppuvuodesta -21. :) Itse en meinaa pysyä nahoissani ja olisin jo valmis aloittamaan kunnolla yritys saman tien. Mitähän voisi tehdä tässä ootellessa ens kevättä, että mieltä sais vähän hillityksi. Syynä siihen että aloitetaan vasta keväällä yritys, on miehen tahto. Olen kuitenkin tähän ihan tyytyväinen, enkä halua painostaa vaan yritän malttaa odottaa kevääseen. Nyt ollaan menty pelkällä keskeytyksellä jo hetken ja voi että kun toivois pientä vahinkoa. Onko muita vauvakuumeilijoita jotka alkaa yrittämään vasta alkukeväällä? :)

5788/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Quinn :)!

Täällä odotellaan malttamattomana että uusi kierto jo alkaisi. Omat työt loppuu perjantaina ja sen jälkeen pyrin ottamaan keikkahommia 1-2 kertaa viikossa, tulee kyllä tarpeeseen pieni breikki töistä :).

Onneksi ajan saa kyllä kulumaan nopeasti, kun juuri muutettu uuteen kämppään ja pitäisi saada vieras/lastenhuone kuntoon, nyt se on  melkolailla täynnä tavaroita jotka menossa kierrätykseen ja muualle.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

5789/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Quinn plussasta ❤️ Olen todella iloinen puolestasi 😊

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5790/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Soitin neuvolaan ja kysyin mitä pitäisi tehdä, onniteltiin raskaudesta ja vakuuteltiin että ei pitäisi olla raskausoireita jos olisi mennyt kesken. Nyt täytyy kai alkaa uskomaan, että raskaana ollaan! Anteeksi tämä viesteillä pommitus! 😂

En missään nimessä halua lannistaa vaan toivon plussan vahvistumista teille ja että saatte kesällä pienen syliin!

Omalla kohdallani (keskeytynyt keskenmeno) koin lieviä raskausoireita koko ajan. Aina viikolle 9 saakka kunnes tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja itse keskenmeno oli kuitenkin tapahtunut jo viikolla viisi/kuusi. Koin siis kokonaisen kuukauden edelleen raskausoireita ja raskaustesti oli todella vahva. Tämä johtui kuitenkin vain siitä, että istukka oli tiukasti mukana.

5791/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea plussauutisiakin täältä😍 Onnea plussanneille!

Itellä nyt kp 22/29. Pakko varmaan sortua vkl tekee jotain aikaisia testejä taas😁 kyllä tää koko kierto on yhtä piinaa. Ensin oottaa sitä, et tulis plussa ja sit loppukierto menee jännätessä, et miten kävi. Saapa nähä, jos taas menkat alkaa, niin mahdan käydä gynellä. Sillon esikoisen jossain ekassa ultrassa todettiin kysta, niin mistä sitä tietää, vaikka sekin olis siellä haitolla.

5792/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Ihanaa lukea plussauutisiakin täältä😍 Onnea plussanneille!

Itellä nyt kp 22/29. Pakko varmaan sortua vkl tekee jotain aikaisia testejä taas😁 kyllä tää koko kierto on yhtä piinaa. Ensin oottaa sitä, et tulis plussa ja sit loppukierto menee jännätessä, et miten kävi. Saapa nähä, jos taas menkat alkaa, niin mahdan käydä gynellä. Sillon esikoisen jossain ekassa ultrassa todettiin kysta, niin mistä sitä tietää, vaikka sekin olis siellä haitolla.

Minulla menossa kp24/25-28 😊 yksi nega testi tehtynä, seuraava testi kuumottaa kaapissa.Aamulämmöt ainakin vielä korkealla,eikä menkka oireita näy. Minulla oli vuosi sitten munasarjassa kysta, joka puhkesi ja kivut oli ihan järkyttävät, mikään särkylääke ei auttanut, töissä olin melkein kaksin kerroin 😢Nyt keväällä ei näkynyt mitään merkkejä kystistä.

5793/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukkia plussanneille!

Painoindeksi oli noussut 30neen. Nyt sitten ollut syömiset tarkkailussa ja olen yrittänyt lisätä liikuntaa, lähinnä kävelyä.

Tässä kierrossa miehen työt estää tallettelut ovisviikolla, joten siinäkin mielessä hyvä, että voin nyt purhaa turhautumisen liikuntaan, enkä vain syömiseen.

Hiipii väkisin ajatus mieleen, että mahtaako sitä enää ihmettä tapahtua.

5794/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiätulille kirjoitti:

Quinn kirjoitti:

En missään nimessä halua lannistaa vaan toivon plussan vahvistumista teille ja että saatte kesällä pienen syliin!

Omalla kohdallani (keskeytynyt keskenmeno) koin lieviä raskausoireita koko ajan. Aina viikolle 9 saakka kunnes tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja itse keskenmeno oli kuitenkin tapahtunut jo viikolla viisi/kuusi. Koin siis kokonaisen kuukauden edelleen raskausoireita ja raskaustesti oli todella vahva. Tämä johtui kuitenkin vain siitä, että istukka oli tiukasti mukana.

Joo siis itsekin oon pienellä varauksella liikkeellä, varmaan tulee muutama testi kulumaan ja pitää käydä varhaisultrassa. Varovaisen onnellisina. Kiitos kaikille onnitteluista! 🥰

♥️♥️♥️

5795/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Qvinn plussasta, toivottavasti pysyy matkassa ja eiköhän! <3

Jaahas. Piti googlata nuo macat yms., eipä ollut tullut aikaisemmin luettua. Vois huviksi jotakin noista ottaa testiin.

Täällä täyskooma päällä jo monennetta päivää, letrat käytössä ja nukahdan pystyyn. En tiedä liittyykö ikuiseen väsymykseen vai hankaliin työjuttuihin vai peräti kellojen siirtelyyn, mutta töiden jälkeen olisin valmis suurin piirtein yöpuulle! :D

Eli se on kp 6, kyllä ne menkat sitten lopulta alkoivat kaikesta epäröinnistä huolimatta ja se oli mukavaa se!

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

5796/6611 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi pudottaa sellanen kymmenisen kiloa mielellään ennen vuodenvaihdetta ja vaikken pidä

sitä mitenkään mahdottomana, nyt jo -2,5 kg, niin nyt viime viikolla iski kaamosmasennus oikein kunnolla. Voisin elää suklaalla eikä olisi mikään ongelma nukkua 12h vuorokaudessa. Tämä on nyt painon pudotuksen osalta takaisku. 

Tänään mennään jo kiertopäivää 90 ja toivon todella, että jos ei vielä oviksesta napannut bebe kyytiin niin vähintään alkaisi ne menkat.  Nyt on siis viikko arvioidusta oviksesta ja silloin tällöin ollut tuntemuksia vasemmalla alavatsalla. Lämmöt nousi puolisen astetta, jopa vähän päälle. Ja taas närästää ja tekee mieli niitä muroja... :D Ennen maanantaita en kyllä tikuta.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

5797/6611 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 26/30

Vuorokauden aikana rinnat odotetusti turvonneet mutta ei samanlaista kipua tai herkkyyttä kuin aiemmin. Oon ravannu vessassa lähes tunnin välein eilen päivällä ja nyt aamulla, yöllä jouduin nousemaan pari kertaa vaikka en oo juonu normaalia enempää. Alavatsaa myös nipistelee aika ajoin, ihan ku olis jännityksen tunnun ja menkkamaisten kipujen sekotusta. Outo tunne itelle mut pahoin pelkään, että on vaan uusia oireita ennen menkkojen alkua.

Koitin tikutella ovista RFSU:n liuskoilla enkä missään vaiheessa saanut testiviivasta samanväristä kuin kontrolliviivasta, vaikka muiden ”oireiden” perusteella oletin tunnistavani oviksen KP:n 13 – 15 tienoille. Onko muilla minkälaiset kokemukset noista RFSU:n tikuista? Jos testaisin jotain muuta seuraavassa kierrossa.

5798/6611 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä painon kanssa painiville ❤️

Jokaisella meillä pitkään yrittäneillä on omat haasteemme raskautumisesta 😔

Kp25 ja aamulämmöt romahti 😢 Tämä oli kai sitten tässä tämä kierto. Flo ennustaa menkkoja alkavaksi 3 päivän päästä.. Ja taas iski ajatus ettei jaksa jatkaa yrittämistä. Olen nyt kahden vaiheilla jatkaisinko oviksen tikuttelua vai luottaisinko oireisiin ja joka toinen päivä rytmiin 😕🤔 Sama lopputulos näyttää tulevan tikuttaa tai ei..

Nyt alkaa ferritiinin nostatus kuuri, aoin lisätä C-vitamiinia ja ottaa enemmän käyttöön rautapitoisia ruokia 😊Suklaan olen vaihtanut tummaan suklaaseen. Lisäksi toisenlaista rauta valmistetta myös alan ottamaan.

Plussatuulia muille kovasti ❤️

5799/6611 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Quinnille plussasta <3i​​​​

Neiti kesäheinä, toivottavasit olisi vaan jokin yhden päivän lämpötiladroppi. Onhan se mahdollista, että lämmöt vielä nousee.  Ymmärrän paremmin kuin hyvin epätoivoiset fiilikset, itsellä ihan sama juttu, että enää ei meinaa jaksaa. Mulla myös haasteena ferritiini, joka oli viime mittauksessa 4! Oon syönyt nyt 3 kk Obsidania 100-200 mg/vrk, ja käyn kohta mittaamassa arvot uudestaan. Mitään tieteellistä näyttöähän ei ole siitä, että ferritiini vaikuttaisi raskautumiseen, mutta toki oman jaksamisen ja terveyden kannalta olisi hyvä saada arvot kondikseen. 

Meillä tässä kierrossa aika hedelmöitysklinikalle hoitojen suunnitteluun. Ajattelin,että kokeiltaisiin muutama kertaa lääkkeetöntä inseminaatiota. Eikai siinå mitään muuta menetä kuin rahaa.

5800/6611 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn: onnea plussasta! Sitten vaan pidetään peukut pystyssä, että vahvistuu ja pysyy mukana.

Hiiviskelijä: kerro sitten ihmeessä onko rauta noussut tuossa 3kk. Itselläkin kun myös alhainen ferritiini ja olen pohdiskellut sen vaikutusta tähän koko projektiin niin kiinnostaa muiden kokemukset.

Onko joku teistä muuten tullut alhaisesta ferritiinistä huolimatta raskaaksi? Tai jos olette alhaisen ferritiinin kanssa painiskelleet niin onko siihen gynet tai muut lääkärit puuttuneet ja oletteko saaneet apuja?

Meillä siis tosiaan yk6 lähtee kohta, jollei nyt sitten tässä meneillään olleessa kierrossa tärppää. Meillä heti yk1 luulen, että tärppäsi, koska oli selkeitä raskausoireita ja sain r-testiin todella haalean viivan, kun testasin menkkojen ollessa noin 3-4 päivää myöhässä. Ikävä kyllä viiva ei vahvistunut ja menkatkin lopulta muutaman päivän päästä alkoi. Luulen sen olleen kemiallinen. Tuon ekan kerran jälkeen, ei mitään toivonmerkkejä ole ollut.

Miten pitkään ootte muut yrittäneet ennen kuin ootte hakeutuneet johonkin tutkimuksiin?

Me ollaan asiasta kyllä puhuttu muttei vielä tehty mitään asian eteen. Ja itseäni kyllä vähän hirvittää koko tutkimuksiin meno, jos sieltä tuleekin jotain todella huonoja uutisia niin miten sen sitten henkisesti kestää? Toisaalta tässä iässä ei ole aikaa kauheasti odotellakaan.