Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Testasin nyt huvikseni ovulaatiotikkua kun tuli muutenkin käytyä ostoksilla, niin sieltähän pärähti tällainen! Testailen huomenna/ylihuomenna uudelleen, jos muistan. Ainakin jotain täällä tapahtuu vuodosta huolimatta.
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Negatiivinenhan tuo on siis selvästi, mutta jotain viivaa siinä ainakin itse näen, eli ovulaatio olisi tulossa/menossa ohitse.
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Niin, ovistikuissa saa siis väri olla tosi tumma, et ovis on just sillon. Raskaustestissä taas haaleakin voi tarkoittaa raskautta.
Saapa nähä, millon itellä on sit kaikkein tummimpana. Selkeesti ovis lähestyy ku limat lisääntyny. Aattelin, et huomenna ja ke saa tapahtua tallettelut😄
Olenko ymmärtänyt oikein, että aamulämpöjen pitäisi jäädä aika tasaisesti ylös jos on tullut raskaaksi? Mulla sahaa lämmöt jopa yli yhden asteen riippuen heräänkö seiskalta vai yheksältä tai sen jälkeen peräti. Isoin ero ollut melkein 1,5 astetta matalimmista lämmöistä laskien ja oli juuri oviksen aikoihin, limat alkoi sen jälkeen mennä poispäin kananmunasta. Itsellä nyt kp81 ja hormoneita syöty kohta pari viikkoa... Vähän ahdistaa että ovuloinko oikeasti viikko sitten vai oliko se taas vaan kropan yritys tuottaa ovis muttei onnistunut.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Heippa kaikille,
Tuntuupa oudolta päästä tänne kirjoittelemaan, toivottavasti mahtuu joukkoon jännäilemään! Taustoista lyhyesti, 29-v ja nyt opiskelut pulkassa ja ura sen verran aluillaan että perheen perustaminen sen puolesta mahdollista. Ristiriitaisesti vauva-aika hiukan kauhistuttaa mutta lasta toivotaan kovasti.
Minipillerit jätetty vuosien käytön jälkeen tasan kaksi viikkoa sitten pois. Lähes vuodoton olin pillerien kanssa ja menkkoja tässä odotellaan (epä)innokkaasti! Jännästi 2. pillerittömänä päivänä aiempia ovulaatiokipuja vastaavat tuntemukset vasemmalla, testejä en kylläkään ollut tajunnut ostaa vielä tuolloin että olis saanut varmistettua. Ihan en kuitenkaan omiin tuntemuksiin luottanut ja nyt edellisenä viikonloppuna ennen työmatkalle lähtöä ovistestiin ensin haalea viiva ja seuraavana päivänä melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva! Matkalla en ehtinyt testailemaan joten ovulaation olemassaolo jäi edelleen mysteeriksi, mutta kaipa sitä jotain hormonitoimintaa vielä löytyy. :D
Pahoittelut pitkästä jaarittelusta, hulluahan tämä testailu ja liian tarkkaan miettiminen tässä vaiheessa on mutta malttamaton luonne kun olen näköjään..
Hirmuisen monta plussauutisia sitten viime palstalla käyntini, ihan huippua! Superisot onnittelut kaikille!
Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?
Kuukautisia ei siis ole näkynyt hormonikierukan poiston jälkeen (myös sen aikana olin täysin vuodoton). Nyt kun aloin tarkastelemaan kalenterimerkintöjä, on minulla kuitenkin ollut kierukan jälkeen aivan säännöllisesti, 35 päivän välein kuukautiskipumaisia kipuja, turvotusta ja samassa syklissä iho-ongelmia. Ja alavatsakivut siis aivan samanlaisia kuin kuukautisten aikaan aiemmin. Eli jonkinlainen kierto yrittää pyöriä, tällaista ei ollut lainkaan kierukan kanssa. Mistähän tämä menkkakipuilu ilman vuotoja voi kieliä? Googletus antoi diagnooseja ovuloimattomuudesta kilpparivaivoihin. Vai pitäisikö vain lakata miettimästä asiaa ja antaa luonnon hoitaa kierto kuntoon ajan kanssa. Mutta kyllä te tiedätte, kun se kuume on niin se kans on! Pääsisi edes yrittämään.
En vielä ole soitellut terveydenhuoltoon asiasta. Omakannasta huomasin, että kierukkaa poistaessa tietoihin oli kirjattu ohjeeksi, että yhteydenotto 5kk jälkeen mikäli vuodot ei ala.. tuntuu vain aika pitkältä ajalta. Vielä pari kuukautta siis. Yksityiselle puolelle kääntyminen houkuttaisi, perus gynekologinen tutkimus tai edes gynen tapaaminen tällaisessa vaivassa tuskin maltaita maksaisi.
28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.
Kultakala, mun mielestä kannattaa tuossa tilanteessa ottaa yhteys omaan terveysasemaan, neuvolaan tms. Ruokalusikallinen kuulostaa ainakin mun korvaan turhan runsaalta ovulaatioon liittyväksi,kuin myös kiinnittymiseen.. Toisaalta nyt ei niin mahdottoman runsastakaan et ei varmaankaan tarvi pelätä että kohtuun ois jääny jotain, voihan olla et ei oo vielä keho km jälkeen vielä tasapainossa. Ainakin jos vielä seuraavassa kierrossa tulee välivuotoa niin kantsii selvitellä.🤔 Mut itse soittaisin neuvolaan ja kysyisin sieltä mielenrauhan vuoksi🙂
Mulla nyt kp25, ja aattelin olla niin pöhkö että teen tässä kohta jo testin 😃
Sain taas toiveet nostettua korkealle muutaman "oireen" vuoksi niin en malta. Varsinki tuo erilainen tissikipu + mulla tais vähän tulla maitoa niin olin heti sillä fiiliksellä et eihän sitä muuten tulis jos en oo raskaana 🥴 imettämisen oon lopettanu vuos sitte et ei pitäis siitä johtuu. Mut kyllä mä jotenki veikkaan et negaa tulee 😒🤭
Haaveilijarouva kirjoitti:
Hirmuisen monta plussauutisia sitten viime palstalla käyntini, ihan huippua! Superisot onnittelut kaikille!
Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?
Kuukautisia ei siis ole näkynyt hormonikierukan poiston jälkeen (myös sen aikana olin täysin vuodoton). Nyt kun aloin tarkastelemaan kalenterimerkintöjä, on minulla kuitenkin ollut kierukan jälkeen aivan säännöllisesti, 35 päivän välein kuukautiskipumaisia kipuja, turvotusta ja samassa syklissä iho-ongelmia. Ja alavatsakivut siis aivan samanlaisia kuin kuukautisten aikaan aiemmin. Eli jonkinlainen kierto yrittää pyöriä, tällaista ei ollut lainkaan kierukan kanssa. Mistähän tämä menkkakipuilu ilman vuotoja voi kieliä? Googletus antoi diagnooseja ovuloimattomuudesta kilpparivaivoihin. Vai pitäisikö vain lakata miettimästä asiaa ja antaa luonnon hoitaa kierto kuntoon ajan kanssa. Mutta kyllä te tiedätte, kun se kuume on niin se kans on! Pääsisi edes yrittämään.En vielä ole soitellut terveydenhuoltoon asiasta. Omakannasta huomasin, että kierukkaa poistaessa tietoihin oli kirjattu ohjeeksi, että yhteydenotto 5kk jälkeen mikäli vuodot ei ala.. tuntuu vain aika pitkältä ajalta. Vielä pari kuukautta siis. Yksityiselle puolelle kääntyminen houkuttaisi, perus gynekologinen tutkimus tai edes gynen tapaaminen tällaisessa vaivassa tuskin maltaita maksaisi.
Voihan olla hyvin mahdollista että nuo kierrot on ollut vielä anovulatorisia jolloin estrogeenipitoisuus voi olla niin matala ettei kohdun limakalvo kasva ja toisaalta progestiiniä ei oo tarpeeksi että limakalvo kehittyis vuotavaksi, mutta voihan olla että nuo hormonit pienempinä pitoisuuksina kuitenkin jo tekee nuo sun oireet. :) Kilpirauhasen vajaatoiminnassa kyllä usein muutakin oiretta antaisi. Varmasti gyneltä voisit saada ainakin mielenrauhaa, ultrallakin voivat katsoa kohdun limakalvon paksuuden yms ja tuskin yli 150e tulis maksamaan!
Nega tuli, toki tuijotuksen tuloksena jotain viivaa nään mut nega silti. Ylihuomenna uutta jos ei menkat tai tiputtelu ala 😄
Nopeat kommentit ennen palstan yötaukoa! Tervetuloa uusille kuumeilemaan :) Ja Julpalle paljon voimia vaikeassa tilanteessa <3
Ikäneito: Akupunktio kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, ja kokeilisin varmaan itsekin, jos tässä pikkukaupungissa olisi joku akupunktioguru :D Kaverini työskenteli jollekin vastaavalle gurulle Helsingissä ja kertoikin, että monet hakee sieltä apuja raskautumiseen, ja jotkut palasikin myöhemmin vauva sylissä kiittämään. Mutta aika hurjilta kuulostaa kyllä nuo ainesosat, aasinpehvat yms :D
Aamulämpöjen mittailusta, itse mittaan arkena heti kun herään (eli 6.30), mutta viikonloppuisin saattaa mennä klo 9 asti. Ihan järkevää graafia näyttäisi siltikin tulevan. Tulppaanitar: Kun itse tulin raskaaksi, niin silloin kun menkkojen piti alkaa, aamulämmöt pomppasivatkin 36,6=>36,9 C, kun ennen ovulaatiota lämpöni oli siinä 36,4 C paikkeilla ja siihen myös putoaa menkkojen alettua. En tiedä selvensikö mitään :D
Sipsi85: Kuulostaa kyllä mälsälle jäädä tuolleen ulkopuoliseksi perheellisten ystäväporukoista. Toki itse olen yhden lapsen äitinä huomannut, että helposti tulee enemmän pidettyä yhteyttä perheellisiin kavereihin, mutta myös panostanut myös lapsettomien kavereiden treffailuun, ja yrittänyt olla puhumatta koko ajan vaan omasta lapsesta ja sen kakan koostumuksesta (vitsi vitsi) ’:)
Terveisiä vaan täältä greippimehulasin ääreltä… Huh kun on karvasta. Täällä meneillään kp 28/31, eilen jo hätähousuna testasin negan (vaikka olin viime kierrossa luvannut itselleni, että testiin kosketaan vasta kun menkat myöhässä… Niin perus). Ollaan Toistatoiveilija melko samoissa asetelmissa siis! Ja olikohan muita piinailuvaiheessa nyt…. Mutta eiköhän tää kierto ollut tässä siis. Olo on kyllä koko ajan ollutkin ”normaali”, ei mitään lupaavia oireita. Tallettelut meni kierrossa hyvin, ainut vaan että ovulaatiopäivänä mies oli muualla, niin se jäi välistä. Oliko sit kuitenkin just kriittinen päivä se, mene ja tiedä…
Olisin halunnut kommentoida vielä muillekin, mutta pakko lähettää tää viesti ennen palstan sulkeutumista, huh!
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Pix 😊
Kultakala tuollaisia ovis testejä minäkin sain kunnes tuli kp12 selvä plussa 😊👍
Toistatoiveilijalle peukut pystyssä että plussa vielä ilmestyy testiin ❤️🌠
Suosittelen Haaveilijarouva menemään gynekologille vaikkei vielä 5kk olekaan täynnä kierukan poistosta 👍 Itsellä palautui kierto heti suht. säännölliseksi joten kokemusta ei valitettavasti ole tuosta ettei menkkoja kuulu.
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Hei, kun on ollut niin kauan näillä palstoilla (1.5v)niin tuntuu jotenkin pakolliselle päivittää kun jotain uutta on tapahtunut, 😅. Edes silloin tällöin.
Meillä alkoi siis hoidot tässä kierrossa inseminaatiolla. Letroja söin kp5-9, luomuovulaatio tuli mahtavasti kp14 (torstai), jolloin inssi ehdittiin tehdä ennen viikonloppua. Sovittiin myös lääkärin kanssa, että ellei luomuplussaa tule torstaina niin pistän irroituspiikin, jottei kierto mene ohi. Se oli tosi huojentavaa.
Mutta letrot sentään. Olen hormoniherkkä, mutta se, miten syvissä vesissä uiskentelin yli viikon niitä syödessä oli jonkinmoinen ylläri. Itkin useamman tunnin päivässä, olin ärtynyt ja ahdistunut, piti lähteä töistä kotiin kun vaan romahtelin. Oli myös jatkuvaa päänsärkyä, pahoinvointia ja huimausta. Sit kun viiden päivän kuuri oli ohi niin meni n vrk niin pahimmat oireet kaikkosivat, jäljelle jäi sellainen tympeän masentunut olo, joka sai epäilemään sekä suhdetta että koko lapsitoivetta. Oli mahtavaa saada ihan ohjeena lääkäriltä, että pitää talletella, mut ei olisi vähemmän voinut tehdä mieli. Pakotin itseni sit, jotta saataisiin edes kerran ennen inssiä ja itku kurkussa olin koko ajan. Aivan hirveää.
Viikko siitä kun olin ottanut vikan pillerin niin tunsin oloni taas normaaliksi, kävin ihan kierroksilla kun oli niin hyvä olla ja mies niin ihana. Energistä ja normaalia olo on nyt kestänyt kolme päivää, mutta nyt sit otan kolmatta päivää lugesteronia. Vielä ei oireita siitä, mut mielenkiinnolla odotan loppukierron PMS-hässäkkää extrahormonien kera.
Kokonaisuutena hoitojen konkreettinen aloitus on ollut erilaista mitä kuvittelin. Rankempaa sekä henkisesti että fyysisesti. Jos ei nyt tärppää niin tarkoitus on vetää suoraan perään samanlainen setti kuin tässä kierrossa, mutta mikäli letrot vaikuttavat yhtä rankasti niin pitää sen jälkeen pitää taukoa. Mielenterveys ei kestä sitä, että kierrossa on vain kourallinen hyviä ja normaaleja päiviä. Kyllä tässä lapsitoivetta koetellaan rankimman kautta, ja meillä sentään vielä sitä kevyttä tasoa!
Mutta näin. Nyt dpo4 ja katsotaan mitä loppukierto tuo tullessaan. Plussan suhteen en ole optimistinen, mutta se on vain realismia.
Mahdollisimman mukavaa viikkoa kaikille omissa kiertotilanteissanne ❤️
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
portland kirjoitti:
Hei, kun on ollut niin kauan näillä palstoilla (1.5v)niin tuntuu jotenkin pakolliselle päivittää kun jotain uutta on tapahtunut, 😅. Edes silloin tällöin.
Meillä alkoi siis hoidot tässä kierrossa inseminaatiolla. Letroja söin kp5-9, luomuovulaatio tuli mahtavasti kp14 (torstai), jolloin inssi ehdittiin tehdä ennen viikonloppua. Sovittiin myös lääkärin kanssa, että ellei luomuplussaa tule torstaina niin pistän irroituspiikin, jottei kierto mene ohi. Se oli tosi huojentavaa.Mutta letrot sentään. Olen hormoniherkkä, mutta se, miten syvissä vesissä uiskentelin yli viikon niitä syödessä oli jonkinmoinen ylläri. Itkin useamman tunnin päivässä, olin ärtynyt ja ahdistunut, piti lähteä töistä kotiin kun vaan romahtelin. Oli myös jatkuvaa päänsärkyä, pahoinvointia ja huimausta. Sit kun viiden päivän kuuri oli ohi niin meni n vrk niin pahimmat oireet kaikkosivat, jäljelle jäi sellainen tympeän masentunut olo, joka sai epäilemään sekä suhdetta että koko lapsitoivetta. Oli mahtavaa saada ihan ohjeena lääkäriltä, että pitää talletella, mut ei olisi vähemmän voinut tehdä mieli. Pakotin itseni sit, jotta saataisiin edes kerran ennen inssiä ja itku kurkussa olin koko ajan. Aivan hirveää.
Viikko siitä kun olin ottanut vikan pillerin niin tunsin oloni taas normaaliksi, kävin ihan kierroksilla kun oli niin hyvä olla ja mies niin ihana. Energistä ja normaalia olo on nyt kestänyt kolme päivää, mutta nyt sit otan kolmatta päivää lugesteronia. Vielä ei oireita siitä, mut mielenkiinnolla odotan loppukierron PMS-hässäkkää extrahormonien kera.
Kokonaisuutena hoitojen konkreettinen aloitus on ollut erilaista mitä kuvittelin. Rankempaa sekä henkisesti että fyysisesti. Jos ei nyt tärppää niin tarkoitus on vetää suoraan perään samanlainen setti kuin tässä kierrossa, mutta mikäli letrot vaikuttavat yhtä rankasti niin pitää sen jälkeen pitää taukoa. Mielenterveys ei kestä sitä, että kierrossa on vain kourallinen hyviä ja normaaleja päiviä. Kyllä tässä lapsitoivetta koetellaan rankimman kautta, ja meillä sentään vielä sitä kevyttä tasoa!
Mutta näin. Nyt dpo4 ja katsotaan mitä loppukierto tuo tullessaan. Plussan suhteen en ole optimistinen, mutta se on vain realismia.
Mahdollisimman mukavaa viikkoa kaikille omissa kiertotilanteissanne ❤️
Mahtavaa, että asiat etenee ❤️😊👍
Aikamoista vuoristorataa olet joutunut kärsimään, huh 😔Pidän peukut pystyssä, että plussa pärähtää testiin tässä kierrossa ❤️🌠
Oo jännää Portland, että teillä starttasi nyt hoidot! Ja voi ei, että sulle osui noin kurjat sivuoireet letroista! Mä niin tiiän, millaista niiden syöminen on... Ens kiertoon pyydän ihan oikeasti kypsyttelyn Gonal-F:llä, en jaksa enää noita letrokiertoja. Ja niinkuin kommentoinkin aiemmin, niin mä saan niistä myös superherkästi tulehduksia, mikä ei varsinaisesti auta, kun pitäis talletella. Monihan niitä syö ongelmitta, mutta sitten ollaan me, jotka saadaan niistä ties mitä haittoja...
Mut hei, me mennään täysin samoissa päivissä! Täällä kans dpo 4 ja perjantaina oli inssi! Mä oon vastoin viime aikoina tässä omalla polulla vallinnutta trendiä yhtäkkiä tosi odottavainen ja innoissani ja kauhuissani mietinkin, että 10 päivän päästä tullaan niin korkealta ja kovaa alas, että en tiä miten siitä selvitään. Mulla oli inssiviikolla aukkari, jonka jo itsessään pitäisi parantaa mahiksia, olin saanut nostettua D-vitamiinin 38-->146 ja ferritiinin 56-->117, inssi oli täydelliseen aikaan, ovisoireet poikkeuksellisesti todella vahvat ja follikkelejakin kaksi kappaletta. Olosuhteet olis niiiiiiiin hyvät, mutta paljostako vetoa, että sama negojen linja jatkuu, mitä aiemminkin... On tää kyllä sellaista henkistä koettelemusta, ettei mitään järkeä. Ja mitä enemmän lukee kaikista mahdollisista ongelmista mitä ihmisillä voi olla, sitä enemmän tuntuu, että miten tässä maailmassa kukaan voi koskaan tulla raskaaksi.
31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.
Kiva kuulla kokemuksia tuosta letrosta, vaikka ei olisikaan hyviä. Itsellä kun alkaa seuraavasta kierrosta letrot myös niin kiva vähän asennoitua että voi olla kaikkea muuta kun ihanaa aikaa.
Tehtiin myös aika iso päätös jo alkuvuodesta, että jään syksyllä pois vakinaisesta työstä ja keskityn seuraavat 6kk tähän projektiin ja omaan hyvinvointiin. Rahaa on kerätty kyllä sukanvarteen hyvin ja toki keikkahommia tulen tekemään mutta todella vapauttavaa ja vähemmän stressiä kun ei tarvitse miettiä työkuvioita tai miten saa inseminaatio ajat ym. lääkäriajat sovittua työnantajan kanssa. Ensiviikolla olisi sitten vika vuoro töissä :), loppuvuosi ajattelin ottaa ihan loman kannalta, niin raskas on kyllä tämä koronakevät/syksy ollut.
N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21
Kävin sit ostamassa kaks testiä! Toinen normi ja toinen clear blue viikko testi. Mietin jos lounaan jälkeen tekis viikko testin... Tänään siis kp25. Menkat alkaa yleensä 25-27 ja keskimäärin kp26. Alavatsaa kolottaa ja semmonen ku menkat ois alkamassa monta päivää. Nyt on sormet ja varpaat kyl ristissä. Km jälkeen en oo mitään muuta halunnutkaan kun olla taas raskaana...
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Huh, kuulostaa todella rankalta, portland. Toivottavasti plussa tulee tässä kierrossa <3
Me ollaan myös mietitty hormonihoitojen aloittamista, mutta pelkään kovasti sivuvaikutuksia, varsinkin noita psyykkisiä. Olen aika herkkä hormonien heilahteluille muutenkin. Alan enemmän ja enemmän kallistua siihen suuntaan, että jäädään yksilapsiseksi perheeksi, jos raskaus ei luomuna ala. Säästyypähän sitten vauva-ajan raskaudelta ja stressiltä.
Halti kirjoitti:
Oo jännää Portland, että teillä starttasi nyt hoidot! Ja voi ei, että sulle osui noin kurjat sivuoireet letroista! Mä niin tiiän, millaista niiden syöminen on... Ens kiertoon pyydän ihan oikeasti kypsyttelyn Gonal-F:llä, en jaksa enää noita letrokiertoja. Ja niinkuin kommentoinkin aiemmin, niin mä saan niistä myös superherkästi tulehduksia, mikä ei varsinaisesti auta, kun pitäis talletella. Monihan niitä syö ongelmitta, mutta sitten ollaan me, jotka saadaan niistä ties mitä haittoja...
Mut hei, me mennään täysin samoissa päivissä! Täällä kans dpo 4 ja perjantaina oli inssi! Mä oon vastoin viime aikoina tässä omalla polulla vallinnutta trendiä yhtäkkiä tosi odottavainen ja innoissani ja kauhuissani mietinkin, että 10 päivän päästä tullaan niin korkealta ja kovaa alas, että en tiä miten siitä selvitään. Mulla oli inssiviikolla aukkari, jonka jo itsessään pitäisi parantaa mahiksia, olin saanut nostettua D-vitamiinin 38-->146 ja ferritiinin 56-->117, inssi oli täydelliseen aikaan, ovisoireet poikkeuksellisesti todella vahvat ja follikkelejakin kaksi kappaletta. Olosuhteet olis niiiiiiiin hyvät, mutta paljostako vetoa, että sama negojen linja jatkuu, mitä aiemminkin... On tää kyllä sellaista henkistä koettelemusta, ettei mitään järkeä. Ja mitä enemmän lukee kaikista mahdollisista ongelmista mitä ihmisillä voi olla, sitä enemmän tuntuu, että miten tässä maailmassa kukaan voi koskaan tulla raskaaksi.
Millä sait ferritiinin nousemaan noin paljon? Loppuviikosta vihdoin itsellä verikokeet missä katsotaan hb ja ferritiini sekä kilpirauhas arvot, kesäkuun lopulla ferritiini oli 38,rautatabletteja olen syönyt nyt tuosta kesäkuun lopusta asti 😊
Flomama kirjoitti:
Kävin sit ostamassa kaks testiä! Toinen normi ja toinen clear blue viikko testi. Mietin jos lounaan jälkeen tekis viikko testin... Tänään siis kp25. Menkat alkaa yleensä 25-27 ja keskimäärin kp26. Alavatsaa kolottaa ja semmonen ku menkat ois alkamassa monta päivää. Nyt on sormet ja varpaat kyl ristissä. Km jälkeen en oo mitään muuta halunnutkaan kun olla taas raskaana...
Hätähousun viikkotesti oli nega 2h pidätyksellä.
Ei kait se auta kun odotella sit et mitä tapahtuu...
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Minä säästin kaikki ovis tikut, aloitin kp7 ja plussa tuli kp12.Flo silti ennusti oviksen kp13 ja eilen kp14 oli vielä kumman liukkaat olot kun talleteltiin 🤔 Sitten tuo lämpö kysymysmerkki, kun tuolle kp13 mittasin 36,6,sitten eilen laski tuosta ja tämä aamuna hieman nousua, muttei kumminkaan samaa lukemaa kun tuo korkein 😕 Toki olen nukkunut huonosti öitäni, 7v heräilee öisin itkemään.Huonosti nukutut yöt voivat kuulemma vaikuttaa lämpötilaan.