Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain gradusta arvosanaksi non sine laude approbatur :(

Vierailija
23.02.2019 |

Kyselin proffalta mikä meni pieleen, kun arvosana noin huono. Proffa vastasi, että mikään ei mennyt pieleen, vaan NSL:n gradu luetaan vielä hyväksi graduksi.

Olen niin pettynyt ja raivoissani, että itkettää vaan...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista mitä sain arvosanaksi. Jonkun keskinkertaisen kai? Mutta eipä sillä ole ollu mitään väliä. Ei ole kukaan koskaan kysynyt. Kunhan on tehty.

FM vuodelta 2005

Vierailija
42/51 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin oletan, että ap:lla on mielessä jatko-opinnot. Eihän sillä arvosanalla ole merkitystä, jos aikoo yliopiston ulkoiseen työelämään. Siksi en ymmärrä näitä "pääasia että on tehty" -kommentteja. Pääasia että on tehty, kun ei pääse sillä paperilla sinne aikomaansa paikkaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, ei haittaa! Mun alallani edes jatko-opintoihin pääsyä ei ole kellään rajoittanut jokin vanha graduarvosana... Jos siis tutkiijainto iskeekin vielä, niin ei sen niin väliä kaikilla aloilla. Oleellisempaa on ollut, millaiselta pohjalta aikoo muuten tutkimustaan tehdä.

Vierailija
44/51 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä yliopistossa annetaan vielä noita vanhoja latinankielisiä arvosanoja? Eikö joka paikassa olla muka jo siirrytty kansainväliseen 1-5 -arviointiasteikkoon?

Muistelen myös nähneeni tämän saman aloituksen täällä ennenkin, hmmm...

Useimmissa yliopistoissa taitaa olla edelleen kirjainasteikko. Miksei olisi, ainakin se on laajempi.

Vierailija
45/51 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä yliopistossa annetaan vielä noita vanhoja latinankielisiä arvosanoja? Eikö joka paikassa olla muka jo siirrytty kansainväliseen 1-5 -arviointiasteikkoon?

Muistelen myös nähneeni tämän saman aloituksen täällä ennenkin, hmmm...

Useimmissa yliopistoissa taitaa olla edelleen kirjainasteikko. Miksei olisi, ainakin se on laajempi.

Siitä ollaan nyt luopumassa. 

Vierailija
46/51 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse magnan ja olin todella iloinen. Koskaan, ikinä, milloinkaan en ole saanut hyötyä siitä. Työpaikka tuli ilman sitäkin. Pääasia, että oli saanut paperit pihalle. Se taitaa kuitenkin olla suurin asia koko hommassa. Onneksi olkoon!

Vierailija
47/51 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä gradun arvosanalla ei todellakaan ole väliä. Ei välttämättä edes akateemisella uralla, jos vaan alkuun pääset. Eri laitoksilla ja yliopistoilla on myös eri tasoja graduissa, joissain saa hyvän arvosanan helpommalla. Mutta yleensä gradun arvosteluun kirjoitetaan perustelut arvostelulle ja joka kohdalle oma arvosana. Eikö sieltä selvinnyt mikä jäi puutteelliseksi?

Vierailija
48/51 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain arvosanaksi Voe Juma Laude ja ihan on hyvin elämä kantanut. Heh heh.

Vierailija
49/51 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kevään arvosanaan pettyneitä linjoilla? Miten tästä yli. Arvosana oli 3.

Vierailija
50/51 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pettynyt arvosanalla 3. Esitarkastuksessa ei tullut oikein mitään korjattavaa ja ohjaaja kertoi työn näyttävän oikein hyvältä ja vielä onnitteli perään. Olen pettynyt ohjausprosessiin, koska ohjaajani tiesi minun tavoittelevan arvosanaa 4, mutta ei silti ohjannut minua korjaamaan työtä.

Vierailija
51/51 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduissa oli omallakin alalla tosi tiukka arvostelu. Sain kursseista parempia arvosanoja. Ei murehduta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä