Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Nuivanlaiha keski-ikäinen nainen, niuhottaja.
Kalliimmat tai trendikkäät urheiluvaatteet - ei niin hyväkuntoinen kuin näyttää
Pieni munaset ajavat kiiltävillä velka autoilla.
Huvittaa tämä perussuomalaisten leimaaminen tyhmiksi ja matalasti koulutetuiksi. En oman kokemukseni perusteella ihan usko siihen. Mielestäni perussuomalaiset usein ovat loogisesti ja järkevästi ajattelevia eivätkä ideologisia lauman mukana menijöitä. Tämä siis sen perusteella mitä olen tutustunut ihmisiin. Toki somekeskusteluissa tulee sitten myös tämä "öyhöttäjä" puolikin esiin. (Öyhötystä olen kylläkin havainnut vähintään yhtä paljon myös vasemmistolaisten taholta).
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä perussuomalaisten leimaaminen tyhmiksi ja matalasti koulutetuiksi. En oman kokemukseni perusteella ihan usko siihen. Mielestäni perussuomalaiset usein ovat loogisesti ja järkevästi ajattelevia eivätkä ideologisia lauman mukana menijöitä. Tämä siis sen perusteella mitä olen tutustunut ihmisiin. Toki somekeskusteluissa tulee sitten myös tämä "öyhöttäjä" puolikin esiin. (Öyhötystä olen kylläkin havainnut vähintään yhtä paljon myös vasemmistolaisten taholta).
Olen erimieltä. Siltikin persut ovat todella samankaltaisia vihreiden kanssa monessakin merkityksessä.
Samoja piirteitä löytyy muistakin puolueista, mutta vähemmän näkyvästi- satunnaisia piikkejä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erimieltä. Siltikin persut ovat todella samankaltaisia vihreiden kanssa monessakin merkityksessä.
Samoja piirteitä löytyy muistakin puolueista, mutta vähemmän näkyvästi- satunnaisia piikkejä lukuunottamatta.
Jos kuitenkin pitää valita yksi persuja yhdistävä ominaispiirre, niin se on vahva henkilöpalvonta.
Isot tishsit ja äshävika. Kovaaäänisyys ja tyylitajuttomuus samassa paketissa.
Luulevat olevansa. Ovat humaaneja ja avarakatseisia jos vastapuolen mielipide on sama.
Kiusaaminen ja alhainen itsetunto.
Kiusaaminen ja alhainen älykkyysosamäärä.
Itsensä pitäminen muita parempana ja laiton tai arveluttava käytös.
Vierailija kirjoitti:
Minun perheessäni äänestetään persuja ja meistä usealla on yliopistokoulutus. Olemme keskivertoa älykkäämpiä myös.
Vierailija kirjoitti:
Itseään suvaitsevaisena pitävät tuntuvat olevan kaikkein pahimpia vastustamaan heidän mielipiteensä vastaisia mielipiteitä.
Tämä on toistunut ketjussa aika monta kertaa joten pakko kommentoida. En tykkää tuosta suvaitsevainen termistä, mutta menköön koska useimmat varmasti tietävät mitä termillä tarkoitetaan.
En sanoisi että suvaitsevaisiksi itseään tituleeravat ovat ennakkoluuloisimpia, mutta samaa sarjaa esimerkiksi perussuomalaisten kanssa.
Eli avoin r*sismi vs. Tiedostomaton r*sismi.
Tiedostomattomalla tarkoitan sitä, että ihmisiä ei nähdä tasaveroisina. Tämä tulee esiin samalla tavalla kuin tiedostavillakin esimerkiksi siten, että tietyiltä ryhmiltä odotetaan perusteettomasti vähemmän. Tai siten, että tietyt ihmiset voidaan nähdä avustuksen kohteina, muttei esimerkiksi potentiaalisina ja tasaveroisina kavereina.
Luultavasti juuri samanlaisuus aiheuttaa yhteentörmäykset kyseisten ryhmien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen ja alhainen älykkyysosamäärä.
Ei, vaan kiusaaminen ja hyvät manipulointitaidot.
Kiusaaja ei suinkaan aina ole (älyllisesti) tyhmä tai huonoitsetuntoinen, vaan jostain syystä kiukkuinen, manipulointikykyinen ja yksinkertaisesti ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun perheessäni äänestetään persuja ja meistä usealla on yliopistokoulutus. Olemme keskivertoa älykkäämpiä myös.
Keskivertoa älykkäämpi ei ole paljoa älykäs. Yliopistokoulutus ei myöskään kerro älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskivertoa älykkäämpi ei ole paljoa älykäs. Yliopistokoulutus ei myöskään kerro älykkyydestä.
*välttämättä vielä kovin älykäs
0,01% täällä edes ymmärtää koko termiä.
Muiden ongelmien väheksyminen, jopa pois katsominen, sekä omien korostaminen = Narsismi