Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ja hyvyys. Ujot ovat usein herkkiä ja empaattisia, ainakin kaikki tuonkaltaiset ystäväni ovat!
Itse olen ujo, ja en todellakaan ole hyvä ihminen. Muut kyllä luulevat että olen kiltti kun hymyilen nätisti kaikille, autan pikkuongelmissa ja pidän ovia auki ihmisille. Oikeasti siis olen tosi inhottava, lähinnä tosin vain ajatuksissani, kun en estyneen temperamenttini vuoksi uskalla käyttäytyä niin kuin oikeasti haluaisin. Toki lähipiirini on nähnyt musta sen puheliaankin puolen, mutta heistäkään ei yksi tiedä kuinka kauhea ihminen oikeasti olen.
Suhtaudun muihin ujoihin lähes poikkeuksetta varauksella, koska uskon heidänkin vain peittelevän todellista luonnettaan.
Kivaa yleistystä. Olen tosi ujo ja ihan aidosti tosi hyväntahtoinen ihminen. Eihän temperamentilla ole mitään tekemistä sen kanssa tahtooko muille pahaa vai ei.
Tietää ettei tiedä kaikkea, uskaltaa kyseenalaistaa vallitsevan totuuskäsityksen - älykkyys
Luulee tietävänsä kaiken, uskoo kaiken kyseinalistamatta mitään - tyhmyys
Mitä koulutetumpi sitä naivimpi ja uskoo sokeasti viranomaisia. Oma ajattelu täysin nollissa ja semmonen outo ylimielisyys omien mielipiteiden erinomaiuudesta vaikka yleensä vain toistaa totena jotain mitä on koulussa oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä koulutetumpi sitä naivimpi ja uskoo sokeasti viranomaisia. Oma ajattelu täysin nollissa ja semmonen outo ylimielisyys omien mielipiteiden erinomaiuudesta vaikka yleensä vain toistaa totena jotain mitä on koulussa oppinut.
En ole täysin samaa mieltä. Koulutetuilla on tietty kollektiivinen aivopilvi, johon kaikki koulutetut on enemmän tai vähemmän yhteydessä koko ajan. Tai siis joo muuten olen kanssasi samaa mieltä mutta tämä pilvikoulutettu ei usko viranomaisia elleivät he ole tietyn poliittisen siiven kuosissa kyseisellä hetkellä.
Alhainen älykkyysosamäärä ja defenssien käyttäminen lapsen rikosepäilyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ja hyvyys. Ujot ovat usein herkkiä ja empaattisia, ainakin kaikki tuonkaltaiset ystäväni ovat!
Itse olen ujo, ja en todellakaan ole hyvä ihminen. Muut kyllä luulevat että olen kiltti kun hymyilen nätisti kaikille, autan pikkuongelmissa ja pidän ovia auki ihmisille. Oikeasti siis olen tosi inhottava, lähinnä tosin vain ajatuksissani, kun en estyneen temperamenttini vuoksi uskalla käyttäytyä niin kuin oikeasti haluaisin. Toki lähipiirini on nähnyt musta sen puheliaankin puolen, mutta heistäkään ei yksi tiedä kuinka kauhea ihminen oikeasti olen.
Suhtaudun muihin ujoihin lähes poikkeuksetta varauksella, koska uskon heidänkin vain peittelevän todellista luonnettaan.
Kivaa yleistystä. Olen tosi ujo ja ihan aidosti tosi hyväntahtoinen ihminen. Eihän temperamentilla ole mitään tekemistä sen kanssa tahtooko muille pahaa vai ei.
En tiedä tajuanko nyt mistä puhe, mutta kyllähän se ujokin on ihminen. Kaikilla on hyviä ja huonoja ajatuksia. Ei niitä kamalia asioita tai rakkaimpia tapahtumia jokaiselle julisteta. Läheiset tietää. Eikö se ole normaalia?
Jos huono päivä töissä, edelleen aukaistaan ovi muille ja hymyillään, eikö se ole sitä aikuisuutta? Voi kovastikin harmittaa joku juttu, muttei ole tarvetta sitä kaikille purkaa. Onko tämä estynyttä? Ei minusta, vaan kypsyyttä,
Kotoisin Afrikasta tai Lähi-Idästä <-> puhuu kovalla äänellä
Vierailija kirjoitti:
Kotoisin Afrikasta tai Lähi-Idästä <-> puhuu kovalla äänellä
No siis näinhän se on. Voidaan ihan desibelimittarin kanssa todeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäällä naisella on useimmin komea mies kuin vähemmän älykkäällä.
Tuon voisi formuloida niin että mitä komeampi mies oikeasti on niin sitä vähemmän naisen ulkonäkö vaikuttaa häneen.
Eihän tuossa puhuttu naisen ulkonäöstä mitään. Tosin implikoitiin naisen olevan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäällä naisella on useimmin komea mies kuin vähemmän älykkäällä.
Tuon voisi formuloida niin että mitä komeampi mies oikeasti on niin sitä vähemmän naisen ulkonäkö vaikuttaa häneen.
Eihän tuossa puhuttu naisen ulkonäöstä mitään. Tosin implikoitiin naisen olevan kaunis.
Nyt oli kyllä niin hattara kommentti että en kestä.
Ekstrovertti, keskipisteenä olosta tykkäävä tarinaniskijä, joka pitää vilkkaasta sosiaaliseta elämästä, varsinkin ravintoloissa kulkiessaan, korreloi melko vahvasti petturimaiseen luonteen kanssa.
Kasvotatuoinnit ja huumausaineiden käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriys ja tosikkous/huumorintajuttomuus sekä mielikuvituksettomuus.
Päihteiden käyttö ja narsistisuus.
Hauska mitten erilaisia mielikuvia meillä kaikilla on. Mun mielestä nämä molemmat on just päinvastoin. Päihteitä käyttää usein ihmiset joilla ollut haasteellinen lapsuus, esim narsistivanhempi, ja insinööriopiskelijat Otaniemessä jokunen vuosi sitten ainakin tosis kekseliäästä porukkaa joilla juttu lensi ja nauraa sai
Oikeasti todella komeat ja menestyneet miehet ovat usein feministejä eikä heillä ole tarvetta korostaa maskuliinisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisuus, taikka kiihkeä vasemmistolaisuus ja yksinkertaisuus. Joo antakaa lumihiutaleet vain miinuksia, ei kiinnosta.
Loistava esimerkki projisoinnista, missä oma kiihko ja yksinkertaisuus heijastetaan muihin, tässä tapauksessa persuihin ja vassareihin.
On-topic: Lapsen tasolle jäänyt tunnesäätely ja oman kiinnostumattomuuden alleviivaus ja pre-emptiivinen muiden haukkuminen.
Joku kemia ja yhteenkuuluvaisuuden tunne. Harvoin tapaan sellaisia. Oman mieheni lisäksi on yksi sellainen ystävätär naispuolinen tullut lisäksi elämääni harrastusten parista. En ole pinnallinen ihminen enkä kaipaa tai hae pinnallisia näennäisiä ja teatterimaisia ystävyys suhteita. Some suhteita en halua ollenkaan. Suhteet pitää olla aitoja eikä jotain feikkejä. Ei se määrä vaan laatu on kaikkein tärkeintä. Jos ei oikeasti kemiat eivät synkkaa niin viihdyn ennemmin yksin kuin huonossa seurassa. En hae ihmissuhteita hyötymis ja hyväksikäyttö tarkoituksessa kun näitä tyyppejä olen nähnyt suurimmaksi osaksi. Ne erotan heti välittömästi kun kemiani niin sanoo.
Ohis kommentoi että kukaan persu ei ikinä ole käynyt minun päälle. Demarihullut ja viherhullut on kyllä käyneet päälle. Ihan näin empiirinen havainto ihmisten käyttäytymisestä.