Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Jos tämä kuvaus sopii sinuun ja lapsuuteesi, olet hyvin suurella todennäköisyydellä emptiakyvyttömämpi ja kylmempi (jopa ilkeämpi) kuin muut ihmiset. Olet kusipäisempi ja kuvittelet olevasi muita tärkeämpi ja parempi kaikilla mahdollisilla tavoilla, ns. maailman napa. Huom. Ei päde kaikkiin, älkää vetäkö herneitä nenään turhasta. Pätee varsinkin niihin, joilla olisi muutenkin taipumusta narsismiin.
- ainut lapsi
- pieni suku, nähdään erittäin harvoin
- ei lemmikkejä lapsuudessa tai aikuisena
- harrastanut vain ja ainoastaan yksilölajeja
- vanhempien lellimä
Luova ihminen - mielenkiintoinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Elämässä menestyminen ja terveyden ylläpitäminen terveellisellä
ruokavaliolla/liikunnalla.
Tää on totta, ne tuntemani ihmiset, jotka ovat menenestyneitä ovat myös niitä, jotka heräävät aamuviideltä juoksulenkille ja heillä on todella hyvä itsekuri myös herkkujen suhteen. Se, että ymmärtää miten tärkeää on syödä terveellisesti kertoo toki myös jonkinlaisesta älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Älyllinen keskinkertaisuus ja kunnianhimo.
Miksihän tätä on paljonkin alapeukutettu? Tottahan se on; tehosuorittaja usein suorittaa kunniaa himoten ulkoapäin saneltuja suorittamisen arvoisia asioita tuntien itsensä päteväksi. Sitten pysähdytään kun ei mikään tunnu miltään. Omaperäiset älykkäät eivät niinkään välitä himoita kunniaa, vaan kehitystä (omaa ja alansa rahan ja titteleiden sijaan).
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kuvaus sopii sinuun ja lapsuuteesi, olet hyvin suurella todennäköisyydellä emptiakyvyttömämpi ja kylmempi (jopa ilkeämpi) kuin muut ihmiset. Olet kusipäisempi ja kuvittelet olevasi muita tärkeämpi ja parempi kaikilla mahdollisilla tavoilla, ns. maailman napa. Huom. Ei päde kaikkiin, älkää vetäkö herneitä nenään turhasta. Pätee varsinkin niihin, joilla olisi muutenkin taipumusta narsismiin.
- ainut lapsi
- vanhempien lellimä
Minun tuntemat, joihin nuo kriteerit sopii, on mitä empaattisimpia ja kilteimpiä ihmisiä. Semmoisia kilttejä suorittajia, jotka tavoittelee täydellisyyttä ja hyväksyntää, ehkä ainoalle lapselle on kasattu paineita jo lapsena? Sitten taas isossa sisarusparvessa kasvaneet ovat oppineet taistelemaan huomiosta ja olemaan liikoja välittämättä muiden mielipiteistä, heidän joukossaan on niitä empatiakyvyttömiä pyrkyreitä.
Suu auki syöminen korreloi mun kokemuksen mukaan koko lailla hyvin itsekkyyden ja henkisen yksinkertaisuuden kanssa.
Ravintola-alan työ ja alkoholismi ja irtosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajuus ja ilkeys
Joo, pitää paikkansa. Missään en ole tavannut yhtä ilkeää porukkaa kuin entisessä opinahjossani ja tämän alan työpaikoilla. T: sh, joka harkitsee alan vaihtamista
Kyllä noita ikäviä tyyppejä löytyy joka ammatista. Toimistotöitä ikäni tehneenä voin sanoa, että siellä niitä kiusaaja kpäitä on. Mutta en yleistä, koska mukavia löytyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ainut lapsi
- vanhempien lellimäMinun tuntemat, joihin nuo kriteerit sopii, on mitä empaattisimpia ja kilteimpiä ihmisiä. Semmoisia kilttejä suorittajia, jotka tavoittelee täydellisyyttä ja hyväksyntää, ehkä ainoalle lapselle on kasattu paineita jo lapsena? Sitten taas isossa sisarusparvessa kasvaneet ovat oppineet taistelemaan huomiosta ja olemaan liikoja välittämättä muiden mielipiteistä, heidän joukossaan on niitä empatiakyvyttömiä pyrkyreitä.
Tietenkin molemmista ryhmistä löytyy säännöstä poikkeavia ihmisiä. Vain yhden kriteerin täyttäminen ei tee ihmisestä automaattisesti ”maailman napaa”.
Jos asiaa miettii hieman pidemmälle niin huomaa helposti, miksi nämä piirteet yhdessä korreloivat vahvasti ”minä minä minä minä olen paras” asenteen kanssa. Jos ihminen ei koskaan joudu jakamaan, hoitamaan toista elävää olentoa tai tekemään yhteistyötä muiden kanssa (sisarukset/pelikaverit) niin tämä todennäköisesti näkyy vahvasti myös aikuisuudessa. Kun ihminen tottuu jatkuvasti saamaan kaiken aina vain itselleen ja olemaan vanhempiensa kaiken huomion keskipisteenä, pysyy tämä ajattelutapa iskostuneena aivoihin myöhemmin elämässä. Miksi tämä ajattelutapa muuttuisi yllättäen aikuisuudessa? Sille on ihan syynsä, miksi ihminen on ns. laumaeläin. Laumassa kasvaneet jälkeläiset ovat olleet tasapainoisempia ja osanneet ottaa huomioon muut lauman jäsenet, jolloin lauman selviytyminen kokonaisuutena on todennäköisempää.
Tyhmät stereotypiaan taipuvat omat uskomukset + palstalla jatkuvasti toisten dissailu alaklikein.
Alhainen henkilökohtainen potentiaali + vasemmiston äänestäminen.
Oma joustamattomuus ja aloitekyvyn puute + "systeemin" jatkuva syyttely omista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja tyhmyys. Tutkimuksiakin aiheesta on, joten kyseessä ei ole pelkkä oma mielipiteeni.
Olen lihava, äo on 129 ja koulutus akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
⁹
Vierailija kirjoitti:
- ainut lapsi
- vanhempien lellimäMinun tuntemat, joihin nuo kriteerit sopii, on mitä empaattisimpia ja kilteimpiä ihmisiä. Semmoisia kilttejä suorittajia, jotka tavoittelee täydellisyyttä ja hyväksyntää, ehkä ainoalle lapselle on kasattu paineita jo lapsena? Sitten taas isossa sisarusparvessa kasvaneet ovat oppineet taistelemaan huomiosta ja olemaan liikoja välittämättä muiden mielipiteistä, heidän joukossaan on niitä empatiakyvyttömiä pyrkyreitä.
Tietenkin molemmista ryhmistä löytyy säännöstä poikkeavia ihmisiä. Vain yhden kriteerin täyttäminen ei tee ihmisestä automaattisesti ”maailman napaa”.
Jos asiaa miettii hieman pidemmälle niin huomaa helposti, miksi nämä piirteet yhdessä korreloivat vahvasti ”minä minä minä minä olen paras” asenteen kanssa. Jos ihminen ei koskaan joudu jakamaan, hoitamaan toista elävää olentoa tai tekemään yhteistyötä muiden kanssa (sisarukset/pelikaverit) niin tämä todennäköisesti näkyy vahvasti myös aikuisuudessa. Kun ihminen tottuu jatkuvasti saamaan kaiken aina vain itselleen ja olemaan vanhempiensa kaiken huomion keskipisteenä, pysyy tämä ajattelutapa iskostuneena aivoihin myöhemmin elämässä. Miksi tämä ajattelutapa muuttuisi yllättäen aikuisuudessa? Sille on ihan syynsä, miksi ihminen on ns. laumaeläin. Laumassa kasvaneet jälkeläiset ovat olleet tasapainoisempia ja osanneet ottaa huomioon muut lauman jäsenet, jolloin lauman selviytyminen kokonaisuutena on todennäköisempää.
Toisaalta:
-moni hemmoteltu lapsi saa lapsena lemmikin, toiset ei
-sisarusparvessa voi myös oppia kyynärpäätekniikkaan
-ainut ja vanhempien lellimä lapsi on voinut saada sitä vanhempien rakkautta ja huomiota tarpeeksi, kun taas monilapsisessa perheessä joku on voinut jäädä ilman
-pieni suku ei ole valinta (mutta jos se on niin ehkä syystäkin). Pieni suku voi myös opettaa pitämään yhtä.
-Yksilölajiharrastus voi kieliä herkkyydestä.
Jokainen näkee asiat just sillai ku tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja tyhmyys. Tutkimuksiakin aiheesta on, joten kyseessä ei ole pelkkä oma mielipiteeni.
Olen lihava, äo on 129 ja koulutus akateeminen.
Akateeminen tarkoittaa kykyä mennä johonkin hyväksyttyyn hyväksyntäputkeen. Ei älykkyyttä. "Colleges hate geniuses, just as convents hate saints."
Palstasta:
Kärkkäimmät kommentoijat vauva.fi-palstalla eivät lue edes kommenttia loppuun tai kunnolla.
Palstasta:
Kärkkäimmät kommentoijat vauva.fi-palstalla eivät lue edes kommenttia loppuun tai kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannattajat ovat helposti suuttuvia, kovaäänisiä meuhkaajia, joiden kanssa ei pysty keskustelemaan, koska he ovat mielestään kaikessa aina oikeassa.
Itse äänestin viimeksi SDP:tä, mutta eikö vihreät ja vasemmisto ole juuri tällaisia?
Vasemmalle kallistuneet pyrkivät myös enemmän sensuroimaan ihmisiä, mikä kielii "minä olen aina oikeassa" mentaliteetista. Vaikka ihmiset vihaavat vastapuolueitaan täytyy välillä katsoa peiliin...
Mystistä. Ensin kommenttia ei näkynyt ja sitten tulikin jo 2 kertaa.
T. 390/391
Söpöys ja mukavuus. Jos pidän jonkun ulkonäköä miellyttävänä, miltei aina myös pidän hänestä muutenkin.
Heikko itsetunto - alapeukuttaa Vauvalla lähes kaikkia kommentteja