Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripsienpidennykset ja no brain
Ihanaa naisvihamielisyyttä taas täällä ja vieläpä naisten toimesta todennäköisesti. Laittautuva nainen = tyhmä?
Itse olen mensaan kuuluva lisensiaatti ja minulla on ollut ripsienpidennykset nyt 4 vuotta, mutta kaipa olen "no brain"
Jos todella olet kouluttautunut, tiedät mitä korrelointi tarkoittaa. Se ei ole syy-seuraussuhde ja se ei myökään poissulje muita vaihtoehtoja kyseisissä tilanteissa. Itsekkin olen korkeastikoulutettu maisteri ja minulla on ripsipidennykset ollut monia vuosia, mutta silti peukutin tuota ylöspäin. Koska tottahan se on omien kokemuksieni perusteella. Ei se silti tarkoita, että jokainen ripsipidennykset omaava olisi tyhmä tai että jokainen kananaivo hankkisi ripsipidennykset.
Miehet jotka painottavat herrasmiesmäisyttään ja hyvää luonnettaan naisille: juokse karkuun ja lujaa. Olet juuri törmännyt ilkeään ja epäherrasmiesmäiseen mieheen. Tämä on nähty monet kerrat.
Jos ihminen on sairaalloisen ujo ja estoinen, hän ei välttämättä aina ymmärrä toimia niin kuin olisi parasta. Estoisuus jotenkin sumentaa järkeä, aivotkin on ihan blokkaantuvat. Ihminen pelkää niin paljon, ettei mikään toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolistereotypioiden noudattaminen ja sukupuolineutraaliuden/-sensitiivisyyden vastustaminen korreloi hyvin vahvasti ihmisten alhaisen koulutustason kanssa.
Sitäkin, ja sitten se korreloi uskovaisuuden tai uskonnollisuuden kanssa. On irvokasta, että on uskovia joiden mielestä on olemassa "oikea" mieheys ja naiseus, ja tämä on vieläpä Raamatulla perusteltavissa. Itse en uskovana näin ajattele, enkä usko vanhempien "epänaisellisuuden" tai "epämiehekkytden" tekevän lapsesta homoa.
Eikö joissain tutkimuksissa ole muistaakseni osoitettu uskovaistenkin omaavan keskimäärin matalamman ÄO:n kuin ateistit ja agnostikot, ja varmaan matalamman koulutustason myös?
Sisustustyyli ja persoonallisuus sekä mielenterveyden tila.
Traumaattinen lapsuus ja skitsofrenia. Tutkimuksiakin asiasta on.
Vierailija kirjoitti:
Tämän otsikon alla yksi: häpeä ja muodon katoaminen/poistaminen.
Muodon puuttuminen voi ilmetä juuri sotkuisena sisustuksena. Pukeutumisessa häpeä häivyttää muodon säkkimäisenä ja sukupuolineuraalina vaatetuksena (kaikki spn-pukeutuminen taas ei ole "säkkityyliä"!), ja jopa itse kroppa - häpeäihmisen kroppa voi olla joskus yli- tai alipainoinen, jolloin muoto on häivytetty ja saadaan takaisin vasta painon palauduttua keskiverron tietämille. Tästä on esimerkkejä siinä 300-kiloisten lihavuusohjelmassa. Monen kerrotaan lihonneen seksuaalisen väkivallan (trauman) jälkeen, ja kauniskasvoisina vaikuttaisi olleen ainoa keino estää uudet traumat se lihoaminen. Laihtumisessa taas on kyse paluusta kauniiksi, naisen tai miehen muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja tyhmyys. Tutkimuksiakin aiheesta on, joten kyseessä ei ole pelkkä oma mielipiteeni.
Samaa mieltä, ja olen tällaisen tutkimuksen lukenutkin. Ja kyllähän se kertoo minusta tyhmyydestä jos syöt enemmän kun tarvitset ja tätä kautta suurennat riskiäsi sairastua vakavasti. Siis tietysti sairastua voi muutenkin, mutta onhan se ihan selvä että on tyhmää syödä liikaa ja olla liikkumatta. En ymmärrä miten tuon voi perustella vääräksi ajatukseksi. Mielellään kyllä kuulisin. Ja saahan ihminen olla tyhmäkin, mikäs siinä.
Kannabiksen pössyttely ja "yksilöllinen" boheemi pukeutumistyyli ja rastat.
Vierailija kirjoitti:
Todella suuri ylipaino ja tunnesyöminen/heikot tunnetaidot.
Tai traumat muuntuvat addiktioksi, olipa syöminen, juominen tai muu addiktio?
Voi olla mahdotonta mitata vahvoja tunnetaitoja ihmisestä, jolla ei ole addiktioita, koska voi olla ettei ole traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja tyhmyys. Tutkimuksiakin aiheesta on, joten kyseessä ei ole pelkkä oma mielipiteeni.
Samaa mieltä, ja olen tällaisen tutkimuksen lukenutkin. Ja kyllähän se kertoo minusta tyhmyydestä jos syöt enemmän kun tarvitset ja tätä kautta suurennat riskiäsi sairastua vakavasti. Siis tietysti sairastua voi muutenkin, mutta onhan se ihan selvä että on tyhmää syödä liikaa ja olla liikkumatta. En ymmärrä miten tuon voi perustella vääräksi ajatukseksi. Mielellään kyllä kuulisin. Ja saahan ihminen olla tyhmäkin, mikäs siinä.
Ihminen ei ole pelkästään järkiolento. En pidä irrationaalista käytöstä tyhmyytenä. Fiksu ihminen voi syödä tai juoda tai hamstrata tuskan turruttamiseksi. Äly ei auta emotionaalisissa häiriöissä kuin johonkin asti, ehkä avun hankkimiseen? Parantuakseen pitää fiksunkin käsitellä tunneasiat.
Hyvännäköisyys ja oikeistolaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muodon puuttuminen voi ilmetä juuri sotkuisena sisustuksena. Pukeutumisessa häpeä häivyttää muodon säkkimäisenä ja sukupuolineuraalina vaatetuksena (kaikki spn-pukeutuminen taas ei ole "säkkityyliä"!), ja jopa itse kroppa - häpeäihmisen kroppa voi olla joskus yli- tai alipainoinen, jolloin muoto on häivytetty ja saadaan takaisin vasta painon palauduttua keskiverron tietämille. Tästä on esimerkkejä siinä 300-kiloisten lihavuusohjelmassa. Monen kerrotaan lihonneen seksuaalisen väkivallan (trauman) jälkeen, ja kauniskasvoisina vaikuttaisi olleen ainoa keino estää uudet traumat se lihoaminen. Laihtumisessa taas on kyse paluusta kauniiksi, naisen tai miehen muotoon.
Traumatisoituneet syövät ihan vain turruttaakseen pahaa oloa, sillä ruoka aiheuttaa hyvän olon hormonipuuskia kehoon, ja siitä sitten luonnollisesti seuraa lihomista mistä ei masentuneena jaksa välittää. Sama juttu sotkuisen kodin kanssa. Energiaa ei ole kodista huolehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen pössyttely ja "yksilöllinen" boheemi pukeutumistyyli ja rastat.
Pukeutumistyylin nimittäminen "yksilölliseksi" heti kun kuuluu muuhun kuin puku-/jakkupukuammattikuntaan. Kaveri seurusteli vuosia siten, että kertoi miesystävän "yksilöllisyydestä". Kesäfestareilla, yhden musiikkityylin faneissa, yksilöllisiä oli sitten kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoituneet syövät ihan vain turruttaakseen pahaa oloa, sillä ruoka aiheuttaa hyvän olon hormonipuuskia kehoon, ja siitä sitten luonnollisesti seuraa lihomista mistä ei masentuneena jaksa välittää. Sama juttu sotkuisen kodin kanssa. Energiaa ei ole kodista huolehtimiseen.
Varmasti nämäkin seikat kuuluvat kuvioon, ja nopeuttavat lihomista/sotkua.
Häpeästä parantuneilla on dokumentoitu muodon palautumista. Pitkä prosessi korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköisyys ja oikeistolaisuus.
Tämä on myös tutkittu: "Good-looking individuals are more likely to have right-wing political views than less physically attractive people, according to a university study."
https://sputniknews.com/viral/201801311061239797-physically-attractive-…
https://www.psychologytoday.com/us/blog/caveman-politics/201803/science…
Nopea etenemishalu parisuhteessa ja sairaalloinen mustasukkaisuus
Hauskat miehet ja koomikot ovat usein keskivertoa hieman lyhempiä eivätkä mitenkään klassisen komeita
Vihreiden kannattajat ovat helposti suuttuvia, kovaäänisiä meuhkaajia, joiden kanssa ei pysty keskustelemaan, koska he ovat mielestään kaikessa aina oikeassa.