Kertokaa, millaisia ovat älykkäät DI-miehenne?
Olen tutustunut kiinnostavaan mieheen, joka vaikuttaa kunnolliselta, rauhalliselta, mukavalta ja älykkäältä. Tähän asti olen ollut suhteessa vain perusduunarimiesten kanssa. Millaista arkenne on DI-miehen kanssa? Onko hän kiltti vai osoittaako 'ylemmyyttään' joissain asioissa, piikitteleekö yms?
Kommentit (83)
Ainut tietämäni DI, joka on osoittanut "ylemmyyttään", on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap
Ihan on tavallinen mies, käy jopa vessassa.
No mun inssimies on kiltti, rauhallinen, fiksu ja tavallinen, ei kuvittele itsestään mitään ihmeellistä.
Ei ole olemassa älykästä dippainssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap
Kyllä mäkin kaikkitietäviä pätijöitä tunnen, mutta eivät ole d-inssejä.
t. #6
Omani ja muut tuntemani ovat työorientuneita, rauhallisia ihania nallekarhuja.
En ole elämässäni seurustellut kuin teekkareiden tai DI:n kanssa, nyt naimisissa yhden sellaisen kanssa. Riippuu tosi paljon miltä linjalta on valmistunut ja mistä korkeakoulusta/yliopistosta. Tutalaiset hakkaavat mennen tullen sähköllä opiskelleet, teknillisen fysiikan puolella ollaan jo todella älykkäitä. Mutta itse olen aviomieheni kohdalla pettynyt keskustelutaitoon, hänellä ei mitään kykyä keskustella esimerkiksi evoluutiosta tai yhteiskunnallisesta kehityksestä, hän ei ymmärtää laajoja kokonaisuuksia, mikä on todella outoa, kun hän hahmottaa esimerkiksi maailmankaikkeuden madonreijät minua huomattavasti paremmin. Hänelle olisi sopinut paremmin joku perässävedettävä huonosti koulutettu alistuja, jonka kanssa ei tarvitse keskustella mahdollisista sukupuoltenvälisistä tasa-arvokysymyksistä. Ja tietenkin se älykkäämpi aina ottaa suhteessa jollain tavalla vallan, tosin et kerro itse kuinka koulutettu olet ja huom. sillä älyllä on tosi paljon merkitystä, vaikka olisit tosi kaunis niin kyllä se älykäs mies sen vallan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa älykästä dippainssiä.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...
Mun ex, lapseni isä , on DI. Sulkeutunut, varautunut ja vanhanaikaisen kankea näkökannoiltaan. Pihi ja aseksuaali. Tylsä ihminen. Siksi ex.
Itselläni on kokemusta yhdestä dippainssistä. Hän oli kova tekemään töitä ja oletettavasti myös jollain tavalla fiksu sekä erittäin hyvä työssään. Hän oli kuitenkin myös varsin mielikuvitukseton, tosikkomainen ja monessa asiassa joustamaton. Hänellä oli tapana pitää mykkäkoulua ja murjottaa pitkiä aikoja, avautui vain humalassa ollessaan.
En sopinut yhteen hänen kanssaan, mutta toisaalta hän ei tainnut sopia yhteen juuri kenenkään kanssa. Seurustelumme jälkeen hän meni tietääkseni naimisiin, sai lapsen ja sittemmin erosi. Nyt hän on kuollut (en tiedä kuolinsyytä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun avoukko (DI) on juuri kuvailemasi kaltainen raivostuttava päsmäröijä ja myös kukkoilija. Sen takia nahistellaan päivittäin, kun itsekään en ole mikään kynnysmatto luonteeltani. Jatkuvasti olen eroa miettinyt juuri ukon hankalan luonteen takia ja haaveillut kiltistä ja ystävällisestä miehestä, jonka kanssa olisi niin paljon helpompaa olla. Mutta meillä on myös lapsi, joten ei se lähteminenkään niin yksinkertaista ole... Mutta ei kai se ammatti tee ihmisen luonteesta tietynlaista, eli suosittelen ap:ta ainakin jonkun aikaa katselemaan, että miltä se mies vaikuttaa. Jos vaikuttaa kuvailemasi kaltaiselta, niin ota jalat alle vaan.
En tunne yhtään ylimielistä DI:tä, mutta heillä voi olla vaimo, jolle on noussut kusi päähän miehensä koulutuksesta....
Teknilliseen korkeakouluun pääsee niin helposti että ihan taviksia ovat. Joku proffahan valitteli, että DI-koulutuksessa opiskelija-aines on heikentynyt viime vuosina mutta niin se taitaa olla vähän joka alalla.
Väittäisin, että ei kukaan DI voi olla tyhmä perinteisellä älykkyysmittarilla tarkasteltuna. Jos taas otetaan kukkahattutätien mittarit esiin, niin kaikki ovat tyhmiä.
Mun kaikki seurustelu- ja asuinkumppanit ovat olleet koko teekkareita tai dippainssejä (olen itsekin ex-teekkari). Kukin on laisensa, joukkoon mahtuu niin monenlaista kulkijaa. Tietysti jotain yhtäläisyyksiä on, esim. hyvä käsitteellinen ajattelutapa, visionäärisyys ja tietynlainen ryhti.
Humpuukihumanismi kirjoitti:
Väittäisin, että ei kukaan DI voi olla tyhmä perinteisellä älykkyysmittarilla tarkasteltuna. Jos taas otetaan kukkahattutätien mittarit esiin, niin kaikki ovat tyhmiä.
Ja sovinistejahan DI:t eivät ole. Ööö...
Mietityttää, uskallanko ihastua mieheen kunnolla ja heittäytyä suhteeseen luottavaisin mielin. ap