Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, millaisia ovat älykkäät DI-miehenne?

Vierailija
23.02.2019 |

Olen tutustunut kiinnostavaan mieheen, joka vaikuttaa kunnolliselta, rauhalliselta, mukavalta ja älykkäältä. Tähän asti olen ollut suhteessa vain perusduunarimiesten kanssa. Millaista arkenne on DI-miehen kanssa? Onko hän kiltti vai osoittaako 'ylemmyyttään' joissain asioissa, piikitteleekö yms?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Di-koulutukseen pääsee lapsellisen helposti. Esimerkiksi Aallon koneelle on viime vuosina riittänyt 12-14 pistettä valintakoejonosta. Tämä tarkoittaa vanhan mallin mukaan pari tehtävää oikein matikan ja fysiikan kokeista. Böndelle pääsee vielä helpommin, Oulun yliopistosta puhumattakaan. Lappeenrantaan riittää 10 pistettä koneelle. 

Tämä on niin totta. Humanististen koulutusohjelmien valintakokeet erottelee paremmin jyvät akanoista. Mukavimmat miehet onkin juuri näitä aloja opiskelleita. Omanikin. :D

Vierailija
62/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani pitää valita ensin järjellä, ja sitten vielä sydämellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan tuo oma DI-po]yödään pitsat ja katsellaan jotain älyttömän huonoa scifi-leffaa tms., ja sitten pannaa]. Semmosia ne on, nuo DI-miehet. Aivan ihania.

Tämä olisi pahin tilanne IKINÄ!

Että joutuisi "panemaan" jonkun deeiin kanssa! Ei oikeesti helvetti! Otan osaa.

Kylmää pitsaa, huonoa scifiä ja lisäksi di panee sua... uugh!! Jos on... mazo.

Mulle kelpaisi tuo kaikki.

Olen N ja DI

Vierailija
64/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan tuo oma DI-po]yödään pitsat ja katsellaan jotain älyttömän huonoa scifi-leffaa tms., ja sitten pannaa]. Semmosia ne on, nuo DI-miehet. Aivan ihania.

Tämä olisi pahin tilanne IKINÄ!

Että joutuisi "panemaan" jonkun deeiin kanssa! Ei oikeesti helvetti! Otan osaa.

Kylmää pitsaa, huonoa scifiä ja lisäksi di panee sua... uugh!! Jos on... mazo.

No EI pane tosiaankaan. Pitsan voin kyllä syödä kylmänä, mutta yksikään typerä di ei tule kotiini.

Vierailija
65/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni kahdesta DI:stä ovat olleet karmivia. Kummatkin ovat älyttömän saitoja, osaavat kaiken paremmin kuin kukaan muu, ovat aina oikeassa, asettavat itsensä jalustalle, eivät tarvitse naista muuhun kuin seksiin, ovat kaiken suhteen kuin putkessa, mitään muuta ei ole kuin heidän kokemus/näkemys asiasta. He arvottavat rahan kaiken ylitse, ovat suuttuessaan aggressiivisia sekä kaiken lisäksi molemmat olivat mustasukkaisia ja kontrolloivia kaiken suhteen. Mitään ei voinut tehdä millään muulla tavalla kuin heidän haluamallaan tavalla. Ja jos yritit tuoda omaa mielipidettäsi julki, sille viitattiin kintaalla. Todella rasittavia, sanoisin. Enää en koske pitkällä tikullakaan mieheen, joka on DI. Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
66/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveriporukka lapsuudesta asti, jossa olen nyt ainut yliopistohumanisti. Kaikki muut kaveri DI:tä. Voin sanoa 100% että en tunne yhtään DI:tä joka ei olisi hiukan kaikkitietävä.

Vaikka käydään ihan rennosti kaljalla jne. aina saa kyllä olla vähän varpaillaan ainakin alussa ennen kuin hiprakka tulee, koska keskustelunaiheet pyörivät aina sellaisissa tekniikan jutuissa ja raha-asioissa, sijoittamisessa, yms. Ei koskaan saa näyttää että ei tiedä jotain joka on "itsestäänselvyys" DI:lle. Puhutaan aina "aikuisten aiheista".

Jotkut ovat todella "jääriä" jo kolmekymppisenä ja eivät senttiäkään anna periksi jos on mielipiteitä jostain yhteiskunnallisesta aiheesta.

Silti ovat tietty todella rakkaita lapsuudenystäviä, mutta välillä tarvitsee kyllä muunlaista rennompaa seuraa. Silloin kun hengaan amistuttujen kanssa huomaa miten paljon rempseämpää meininki on ja ei tarvitse varoa sanomisiaan niin paljon.

Vierailija
67/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tietämäni DI, joka on osoittanut "ylemmyyttään", on nainen.

Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap

No mun avoukko (DI) on juuri kuvailemasi kaltainen raivostuttava päsmäröijä ja myös kukkoilija. Sen takia nahistellaan päivittäin, kun itsekään en ole mikään kynnysmatto luonteeltani. Jatkuvasti olen eroa miettinyt juuri ukon hankalan luonteen takia ja haaveillut kiltistä ja ystävällisestä miehestä, jonka kanssa olisi niin paljon helpompaa olla. Mutta meillä on myös lapsi, joten ei se lähteminenkään niin yksinkertaista ole... Mutta ei kai se ammatti tee ihmisen luonteesta tietynlaista, eli suosittelen ap:ta ainakin jonkun aikaa katselemaan, että miltä se mies vaikuttaa. Jos vaikuttaa kuvailemasi kaltaiselta, niin ota jalat alle vaan.

Huutista, niin että neiti saa olla mitä vaan mutta ukon pitäisi olla kiukkuneitiä ymmärtävä ja kuuliainen lapanen?

Ajatteletteko te ikinä edes asioita niin että teissäkin voisi joskus olla vikaa? Vai onko kyseessä täydellinen narsismi niin että kaikki kimpoaa teistä pois niinkun vesi hanhen selästä 😂

"eieieiei kaikki muut on väärässä"

Onpas sinulla mustavalkoinen ajattelutyyli, kun luulet tietäväsi, että minä olen kiukkuneiti vain sen takia, kun sanoin, etten ole kynnysmatto luonteeltani. Ja minun avoukostani ei saisi kuuliaista lapasta tekemälläkään, mutta en sellaista haluaisikaan. Sinähän et taida paljoa oikeasta elämästä tietää sen kummemmin kuin minun elämästänikään, niin jatka vain noiden aivopierujen jakamista täällä jokaiseen kannanottoon, se kertoo vain sinusta itsestäsi.

Vierailija
68/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:n kandee naida samaa tasoa oleva.

Vierailija
69/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa älykästä dippainssiä.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...

Ei ole happamia. Olen itsekin opiskellut diblomi-insinööriksi. Se ei tuntunutkaan omalta alalta ja olen nykyään ensihoitaja.

Pääsisit varmaan lääkikseen.

Vierailija
70/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknilliseen korkeakouluun pääsee niin helposti että ihan taviksia ovat. Joku proffahan valitteli, että DI-koulutuksessa opiskelija-aines on heikentynyt viime vuosina mutta niin se taitaa olla vähän joka alalla.

Eikö keskustelussa ollut kyse dippainsseistä eikä teekkareista? Sisäänpääsy ei vielä takaa mitään. Matikan laitoksellekin pääsee sisään suht helposti. Poispääsy on hieman eri juttu

Vierailija
71/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknilliseen korkeakouluun pääsee niin helposti että ihan taviksia ovat. Joku proffahan valitteli, että DI-koulutuksessa opiskelija-aines on heikentynyt viime vuosina mutta niin se taitaa olla vähän joka alalla.

Eikö keskustelussa ollut kyse dippainsseistä eikä teekkareista? Sisäänpääsy ei vielä takaa mitään. Matikan laitoksellekin pääsee sisään suht helposti. Poispääsy on hieman eri juttu

Totta. Itsekin pääsin sisälle helposti teknilliseen korkeakouluun aikoinani, mutta valitsin lopulta toisen alan. ap

Vierailija
72/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:t, kuten kaikki ihmisryhmät, sisältävät hyvin monenlaisia ihmisiä. Ehkä voisi yleistää, että yhteisenä piirteenä on kyky loogiseen ajatteluun ja hyvä matikkapää. Luonteeltaan ovat laidasta laitaan.

Tutustu kyseiseen yksilöön ihmisenä äläkä muodosta ennakkokäsitystä sen perusteella että tunnet jonkin ärsyttävän tyypin jolla sama tutkintonimike.

Vierailija
73/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun DI-mieheni on ulospäin suuntautunut, nopea, taipuvainen päsmäröimään, suuttuu ja leppyy nopeasti, hyvä ihmistuntija ja analysoija, oikeudenmukainen ja rehellinen.

Vierailija
74/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen tuo on. Kolaa lumet pipo päässä, pesee autot, grillaa, imuroi, silittää kauluspaitansa, juo olutta, makaa sohvalla jne. Ihminen ei ole sama kuin ammatti tai koulutus.

Tuohon tilanteeseen en haluaisi joutua. Haluan, että minulla on elämä eikä mitään kärvistelyä paskan ukon kanssa.

Vierailija
75/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tietämäni DI, joka on osoittanut "ylemmyyttään", on nainen.

Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap

Ala ratkaisee ja tekee kaltaisekseen. Monet ovat nipottavia besser wissereitä ja miehiset alat tekevät sovinistisiksi ja monille raha on kaikki kaikessa ja se arvottaa elämän. Konsultti-DI:t ovat laskelmoiva ja narsistisia. Tietotekniikan alan DI:t tarvitsevat äidin vaimokseen ja ovat todella pihalla naisen tarpeista. Useimmilta puuttuu tunneäly ja arvot ovat kovia.

Vierailija
76/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole DI miestä, mutta isästä kokemus. 

Ei ollut besserwisser tai yrittänyt päteä, mutta jo vuosikymmeniä sitten, kun elintaso oli nykyistä alhaisempi, piti ostaa yhtä makuuhuonetta suurempi asunto, jotta hänellä oli oma insinöörin mancavensa. 

Lapsena isän kanssa sai unohtaa perinteiset leikit. Muistan että tutkittiin Jekku-lehteä, joka oli sentään lapsille suunnattu ja Tekniikanmaailmaa, olin mukana kolvaamassa, selitti ohmeista,  amplitudeista, satunnaisluvuista ja vei mukanaan paperitehtaan moottoria korjaamaan. Ja tyttölapsi olen =)

Ei ollut mitenkään innostunut kotitöistä tai ruuanlaitosta, mutta kai se oli enemmän sitä sen ajan henkeä, että naiset olivat sekä töissä että hoitivat kotityöt. 

Vierailija
77/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni aika harvoin osoittaa ylemmyyttään, mikä voi johtua sekä hyvästä kotikasvatuksesta, että toisaalta siitä, etten itsekään ole erityisen tyhmä. En usko, että hän olisi edes huolinut kovin ei-älyllistä naista, koska nauttii verbaalisesta sparrauksesta ja ideoiden pallottelusta. Meillä homma toimii, kummankin oma ala täydentää toisen alaa ja saadaan hyvin hedelmällisiä keskusteluja aikaan kun molemmilla on hiukan eri näkökulmia asiaan kuin asiaan, mutta myös riittävästi ymmärrystä toisen osaamisaluetta kohtaan. Olen itse siis humanisti, erikoistumisaloina kasvatustiede ja -psykologia ja mieheni taas eniten kiinnostunut AI:n kehityksestä, johon omalla alallani on valtavasti annettavaa myös. Haaveilemme perustavamme joku päivä oman firman ja hyödyntävämme näin yhteistä osaamistamme.

Joskus mies saattaa väsyneenä piikitellä, mutta se menee mielestäni enemmän hänen lievän add- ja asperger-tyyppisen persoonansa piikkiin kuin koulutuksen. Hän myös sanoo, että olen ensimmäinen, joka kykenee näkemään hänet tässä valossa ja ymmärtämään hänen myös hänen heikkoja puoliaan, enkä vain ihailemaan hyviä. Mielestäni tämä on todella kaunis kohteliaisuus ja mieheni on myös suhteemme aikana kasvanut ja kehittynyt tässä ajoittain ilmenevässä "tunnevammaisuudessaan" kovasti. Hän osaa nykyisin esimerkiksi sanoa olevansa nyt väsynyt ja ettei jaksa sen vuoksi esim. kuunnella, mutta ettei vika ole minussa tai siinä, että se, mitä sanon ei olisi kiinnostavaa. Saatamme sitten palata aiheeseen kun kumpikin on levännyt. Rakastan miestäni ja tiedän, että hän on hyvä ihminen, joka ei vain väsyneenä enää kykene aina käyttäytymään odotusten mukaisesti ja hyväksyn hänet sellaisena kuin hän on.

Vierailija
78/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole DI miestä, mutta isästä kokemus. 

Ei ollut besserwisser tai yrittänyt päteä, mutta jo vuosikymmeniä sitten, kun elintaso oli nykyistä alhaisempi, piti ostaa yhtä makuuhuonetta suurempi asunto, jotta hänellä oli oma insinöörin mancavensa. 

Lapsena isän kanssa sai unohtaa perinteiset leikit. Muistan että tutkittiin Jekku-lehteä, joka oli sentään lapsille suunnattu ja Tekniikanmaailmaa, olin mukana kolvaamassa, selitti ohmeista,  amplitudeista, satunnaisluvuista ja vei mukanaan paperitehtaan moottoria korjaamaan. Ja tyttölapsi olen =)

Ei ollut mitenkään innostunut kotitöistä tai ruuanlaitosta, mutta kai se oli enemmän sitä sen ajan henkeä, että naiset olivat sekä töissä että hoitivat kotityöt. 

Korjaan sen verran, että lehti olikin Jippo, eikä Jekku. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jippo_(lehti)

Vierailija
79/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut kiinnostavaan mieheen, joka vaikuttaa kunnolliselta, rauhalliselta, mukavalta ja älykkäältä. Tähän asti olen ollut suhteessa vain perusduunarimiesten kanssa. Millaista arkenne on DI-miehen kanssa? Onko hän kiltti vai osoittaako 'ylemmyyttään' joissain asioissa, piikitteleekö yms?

Hän on kunnollinen, rauhallinen, mukava, fiksu, hyvin huumorintajuinen, paras kumppani mitä tällainen di-nainen voi toivoa.  Ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta ja lapsiakin on 3.  Turha kai sanoakaan, että myös aivan erinomainen isä lapsilleen.

Vierailija
80/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni kahdesta DI:stä ovat olleet karmivia. Kummatkin ovat älyttömän saitoja, osaavat kaiken paremmin kuin kukaan muu, ovat aina oikeassa, asettavat itsensä jalustalle, eivät tarvitse naista muuhun kuin seksiin, ovat kaiken suhteen kuin putkessa, mitään muuta ei ole kuin heidän kokemus/näkemys asiasta. He arvottavat rahan kaiken ylitse, ovat suuttuessaan aggressiivisia sekä kaiken lisäksi molemmat olivat mustasukkaisia ja kontrolloivia kaiken suhteen. Mitään ei voinut tehdä millään muulla tavalla kuin heidän haluamallaan tavalla. Ja jos yritit tuoda omaa mielipidettäsi julki, sille viitattiin kintaalla. Todella rasittavia, sanoisin. Enää en koske pitkällä tikullakaan mieheen, joka on DI. Kiitos, mutta ei kiitos.

Kohta 10 vuotta DI:nä teknisellä miesvaltaisella alalla ja musta on tulossa samanlainen. Apua! Teen suunnittelutöitä, jolloin tärkeää on ymmärtää miten asiat toimii, eikä mikä on jonkun mielipide. Jos luottaa vain jonkun ylimalkaiseen olan yli heitettyyn kommenttiin, tapahtuu helposti virheitä. Sen takia on tärkeää ymmärtää perinpohjin mitä on tekemässä. Mieheltäni (ei DI) olen saanut kommenttia, että etkö voisi joskus vain luottaa ja uskoa, kun hän jotain sanoo. Kieltämättä myös rahalla on hieman liian suuri merkitys elämässä (vaikka onkin kiva kun on hyvä palkka, joka takaa vapauksia ja tasa-arvoa). Pelottaa, että itsestäni on tulossa kapeakatseinen, kaikkitietävä jankuttaja, työnarkomaani joka juoksee vain rahan perässä. Tästä ei taida olla helppoa ulospääsyä... Onneksi mulla on toistaiseksi kavereita myös muilta aloilta, jotka aina välillä ravistelevat ulos  omasta kuplastani.  

t: DI nainen