Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, millaisia ovat älykkäät DI-miehenne?

Vierailija
23.02.2019 |

Olen tutustunut kiinnostavaan mieheen, joka vaikuttaa kunnolliselta, rauhalliselta, mukavalta ja älykkäältä. Tähän asti olen ollut suhteessa vain perusduunarimiesten kanssa. Millaista arkenne on DI-miehen kanssa? Onko hän kiltti vai osoittaako 'ylemmyyttään' joissain asioissa, piikitteleekö yms?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörejä on oikeasti kaikenlaisia. Eivät ole mitenkään heterogeeninen joukko, edes saman pääaineen sisällä. Itsekin olen sellainen, vaikkakin nainen. Tuntuu että mitä vähemmän ihminen meitä tuntee, sitä varmemmin he omasta mielestään tietävät millaisia olemme.

Vierailija
22/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen läheisesti kaksi, toinen kysyi minua suhteeseen. Ensimmäinen oli Besserwisseri, aina oikeassa, puhui numerokieltä ja koodeja. Naiskäsitys "lähäri".

Toisen arvomaailma oli sellainen, etten voinut ajatustakaan uhrata sille, että aloittaisin seurustelun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknilliseen korkeakouluun pääsee niin helposti että ihan taviksia ovat. Joku proffahan valitteli, että DI-koulutuksessa opiskelija-aines on heikentynyt viime vuosina mutta niin se taitaa olla vähän joka alalla.

Aaltoon on kuitenkin vielä jonkinlainen rima. Muihin paikkoihin voi oikeasti päästä kuka vaan.

Vierailija
24/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tietämäni DI, joka on osoittanut "ylemmyyttään", on nainen.

Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap

No mun avoukko (DI) on juuri kuvailemasi kaltainen raivostuttava päsmäröijä ja myös kukkoilija. Sen takia nahistellaan päivittäin, kun itsekään en ole mikään kynnysmatto luonteeltani. Jatkuvasti olen eroa miettinyt juuri ukon hankalan luonteen takia ja haaveillut kiltistä ja ystävällisestä miehestä, jonka kanssa olisi niin paljon helpompaa olla. Mutta meillä on myös lapsi, joten ei se lähteminenkään niin yksinkertaista ole... Mutta ei kai se ammatti tee ihmisen luonteesta tietynlaista, eli suosittelen ap:ta ainakin jonkun aikaa katselemaan, että miltä se mies vaikuttaa. Jos vaikuttaa kuvailemasi kaltaiselta, niin ota jalat alle vaan.

Ehkä tosiaan kannattaa tutustua ensin vähän paremmin, jotta selviää millainen mies on oikeasti. Tuskin kaikki DI:t sentään samanlaisia ovat. Tapailin hetken aikaa todella ihanaa ja kilttiä miestä. Samankaltaisen tyypin kanssa haluaisin jakaa loppuelämäni. Siinä suhteessa oli liian erilaiset tulevaisuuden toiveet ja näin jälkiviisaana, kun ihastumisen silmälaput ovat pudonneet, niin mies oli vähän liian yksinkertainen minulle.  ap

Vierailija
25/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa älykästä dippainssiä.

Kyllähän heitä on, vaikka totta on se että heillä on välillä liian suuret kuvitelmat matemaattis-loogisesta älykkyydestään. Sillä saralla selkeästi paras aines löytyy yliopistojen matemaattis-luonnontieteellisistä tiedekunnista.

Vierailija
26/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di-koulutukseen pääsee lapsellisen helposti. Esimerkiksi Aallon koneelle on viime vuosina riittänyt 12-14 pistettä valintakoejonosta. Tämä tarkoittaa vanhan mallin mukaan pari tehtävää oikein matikan ja fysiikan kokeista. Böndelle pääsee vielä helpommin, Oulun yliopistosta puhumattakaan. Lappeenrantaan riittää 10 pistettä koneelle. 

Vierailija
27/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki DI:t ovat samanlaisia, samoin sairaanhoitajat ja lähihoitajat. Siis tajuatteko, että näin suureen joukkoon mahtuu tyyppejä laidasta laitaan? Olen seurustellut vain DI:en kanssa, jokainen on ollut omanlaisensa. Jos joku yhteinen tekijä olisi pakko valita, niin se olisi säästäväisyys, sekin lienee sattumaa.

Vierailija
28/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nainen ja DI, ja pahimmat besserwisserit olen löytänyt humanisteista ja koulutuksen kesken jättäneistä.

Toki tämä on vin minun näkemykseni, ja olen elämäni aikana tutustunut vain vähäiseen osaan suomalaisista.

Vierailija
29/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tietämäni DI, joka on osoittanut "ylemmyyttään", on nainen.

Yhdellä tutulla on DI-mies ja hän on ärsyttävän 'kaikkitietävä' ja haluaa päteä joka asiassa. Siksi olen vähän varpaillaan. ap

No mun avoukko (DI) on juuri kuvailemasi kaltainen raivostuttava päsmäröijä ja myös kukkoilija. Sen takia nahistellaan päivittäin, kun itsekään en ole mikään kynnysmatto luonteeltani. Jatkuvasti olen eroa miettinyt juuri ukon hankalan luonteen takia ja haaveillut kiltistä ja ystävällisestä miehestä, jonka kanssa olisi niin paljon helpompaa olla. Mutta meillä on myös lapsi, joten ei se lähteminenkään niin yksinkertaista ole... Mutta ei kai se ammatti tee ihmisen luonteesta tietynlaista, eli suosittelen ap:ta ainakin jonkun aikaa katselemaan, että miltä se mies vaikuttaa. Jos vaikuttaa kuvailemasi kaltaiselta, niin ota jalat alle vaan.

Huutista, niin että neiti saa olla mitä vaan mutta ukon pitäisi olla kiukkuneitiä ymmärtävä ja kuuliainen lapanen?

Ajatteletteko te ikinä edes asioita niin että teissäkin voisi joskus olla vikaa? Vai onko kyseessä täydellinen narsismi niin että kaikki kimpoaa teistä pois niinkun vesi hanhen selästä 😂

"eieieiei kaikki muut on väärässä"

Vierailija
30/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole elämässäni seurustellut kuin teekkareiden tai DI:n kanssa, nyt naimisissa yhden sellaisen kanssa. Riippuu tosi paljon miltä linjalta on valmistunut ja mistä korkeakoulusta/yliopistosta. Tutalaiset hakkaavat mennen tullen sähköllä opiskelleet, teknillisen fysiikan puolella ollaan jo todella älykkäitä. Mutta itse olen aviomieheni kohdalla pettynyt keskustelutaitoon, hänellä ei mitään kykyä keskustella esimerkiksi evoluutiosta tai yhteiskunnallisesta kehityksestä, hän ei ymmärtää laajoja kokonaisuuksia, mikä on todella outoa, kun hän hahmottaa esimerkiksi maailmankaikkeuden madonreijät minua huomattavasti paremmin. Hänelle olisi sopinut paremmin joku perässävedettävä huonosti koulutettu alistuja, jonka kanssa ei tarvitse keskustella mahdollisista sukupuoltenvälisistä tasa-arvokysymyksistä. Ja tietenkin se älykkäämpi aina ottaa suhteessa jollain tavalla vallan, tosin et kerro itse kuinka koulutettu olet ja huom. sillä älyllä on tosi paljon merkitystä, vaikka olisit tosi kaunis niin kyllä se älykäs mies sen vallan ottaa.

Ironista. 

Juuri ennen tätä kommenttia oli kommentointia siitä, miten naiset ovat enemmän pätijöitä. Allekirjoitat tuon väitteen kommentoinnillasi hyvin.

Vierailija
31/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nainen ja DI, ja pahimmat besserwisserit olen löytänyt humanisteista ja koulutuksen kesken jättäneistä.

Toki tämä on vin minun näkemykseni, ja olen elämäni aikana tutustunut vain vähäiseen osaan suomalaisista.

Tuntemani bessrwisseri-inssit ovat olleet varakkaita. Humanisteissa on paljon köyhiä, koulutus ei tuo monelle muuta kuin pätkätyöt. Jo tämä rahatilanne on antanut minun inssitutuille aseman jossa olla "ylempi" myös suhteessa humanisteihin ja muihin kuin teknosuomen hittiammatteihin kouluttautuneena. 

Vierailija
32/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mieltä tässäkin keskustelussa on..

Koiraroduista voisi ehkä vielä käydä järkevää keskustelua näin yleisellä tasolla, ei oikein ihmisistä.

Vierailija
33/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän väitteen täysin, erityisesti koulun kesken jättäneiden osalta. Monilla heistä on selkeä tarve ainakin esittää olevansa keskimääräistä fiksumpia, nimenomaan siten että alentaa toisia ja ylentää itseään. Uskon että tämä johtuu siitä että heillä on tarve kompensoida sitä omaa koulupudokkuuttansa jollakin. 

Vierailija
34/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinöörejä on oikeasti kaikenlaisia. Eivät ole mitenkään heterogeeninen joukko, edes saman pääaineen sisällä. Itsekin olen sellainen, vaikkakin nainen. Tuntuu että mitä vähemmän ihminen meitä tuntee, sitä varmemmin he omasta mielestään tietävät millaisia olemme.

Tarkoitat varmaan homogeeninen? ;)

Vierailija
35/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo oma DI-poikaystävä makaa sohvalla krapuloissaan pelkät bokserit jalassa. Illalla varmaan syödään pitsat ja katsellaan jotain älyttömän huonoa scifi-leffaa tms., ja sitten pannaan. Semmosia ne on, nuo DI-miehet. Aivan ihania.

Vierailija
36/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on DI ja itsekin olen. Sovimme hyvin yhteen, olemme rauhallisia, aika konservatiiviset arvomaailmat, mutta kuitenkin uteliaita ja kiinnostuneita maailman menosta ja ilmiöistä. Kovin räväkkä persoona pitäisi miestäni varmaan tylsänä, itselle sopii rauhallinen ja pohdiskeleva tyyppi.

Vierailija
37/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki seurustelu- ja asuinkumppanit ovat olleet koko teekkareita tai dippainssejä (olen itsekin ex-teekkari). Kukin on laisensa, joukkoon mahtuu niin monenlaista kulkijaa. Tietysti jotain yhtäläisyyksiä on, esim. hyvä käsitteellinen ajattelutapa, visionäärisyys ja tietynlainen ryhti.

Dippainssin kanssa pyörineenä ja jopa kosinta liittyi siihen, pakko sanoa että olen pitänyt jollain tasolla luotettavana näitä inssejä. 

Sitten on paljastunut vaikka että "holokausti oli ihan ok". Ihan käsittämättömiä ristiriitaisuuksia. Ei, ei ja vielä kerran ei. Tuota suomen sanaa eivät muuten ole ymmärtäneet, ja naiselle on iso turn off sekin. 

Vierailija
38/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dipoilla on lähes kaikilla vähintään ok tulot. Muuten ovat kovin erilaisia keskenään kaikki. Tutustupa siihen yksilöön ja päätä sitten miten itsellesi sopii. 

Vaput nuo pakkaavat ns. ottamaan vakavasti. :D 

Vierailija
39/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää, uskallanko ihastua mieheen kunnolla ja heittäytyä suhteeseen luottavaisin mielin. ap

Älä pidä MITÄÄN kiirettä. Älä sitoudu, ennen kuin voit tehdä sen koko sydämestäsi.

Älykkyys ja persoonallisuus on kaksi eri asiaa. Vaikka mies olisi älykäs, on ihan syytä varoa, sillä hiljaisempi saattaa kätkeä outouksia. Toisaalta kukaan ei ole täydellinen. Mutta EI KIIRETTÄ!

Vierailija
40/83 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa älykästä dippainssiä.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...

Ei ole happamia. Olen itsekin opiskellut diblomi-insinööriksi. Se ei tuntunutkaan omalta alalta ja olen nykyään ensihoitaja.