Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu nainen "Ruokaan meni 221,51 euroa. " Viikossa siis!

Vierailija
23.02.2019 |

Minulla menee lapsen kanssa saman verran kuukaudessa.
Sentintarkan ruokapäiväkirjani mukaan. Ravintoaineet tasapainossa ja usein herkuttelemmekin. Liidissä käyn ja joskus pörrismassa.

Mukava se on varmaan hassata mutta en tekisi sitä 1700 euron kuukausipalkalla.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/palkka-…

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mikä tässä nyt oli ongelma. Eihän jutun nainen valittanut, ettei rahat riitä, eikä yrittänytkään harrastaa mitään köyhäilyä. Mikä itseisarvo se halpisruoka on? Sitäpaitsi kuulosti siltä, että syövät terveellisesti.

Hän on täysin ylivelkaantunut jo valmiiksi. Se on ongelma.

Missä tuossa jutussa kerrotaan hänen olevan ylivelkaantunut?

Minusta ruokaan käytetty raha ei ole edes suuri, jos perheessä äiti, lukioikäinen poika ja vähän vanhempi poika ja vielä äidin miesystävä, joka vierailee naisen luona ja aterioi perheen ruoka-aikana.

Vierailija
102/108 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa joinakin viikkoina mennyt tuon verran. Vajaa 200€/viikko on vakio. Ei syödä ulkona, molemmilla eväät, herkkuja vain viikonloppuisin, itse tehdään kaikki ruoka.

Rahaa menee helposti, jos syö terveellisesti ja oikeasti syö. Eihän sitä rahaa mene ruokaan, jos syö pieniä annoksia ja on vaikka yksi isompi kunnon ruoka vaan päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, mikä tässä nyt oli ongelma. Eihän jutun nainen valittanut, ettei rahat riitä, eikä yrittänytkään harrastaa mitään köyhäilyä. Mikä itseisarvo se halpisruoka on? Sitäpaitsi kuulosti siltä, että syövät terveellisesti.

Hän on täysin ylivelkaantunut jo valmiiksi. Se on ongelma.

Missä tuossa jutussa kerrotaan hänen olevan ylivelkaantunut?

Minusta ruokaan käytetty raha ei ole edes suuri, jos perheessä äiti, lukioikäinen poika ja vähän vanhempi poika ja vielä äidin miesystävä, joka vierailee naisen luona ja aterioi perheen ruoka-aikana.

Blogissaan on kertonut hyvin avoimesti asiasta. Taloudellinen tilanne on huono.

Vierailija
104/108 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin mone kommentoivat että syö paljon sokeria ja makeaa. Melkein kaikki "herkut" ovat rasvattomia ja sokerittomia. Eli mahdollisimman vähän energiaa ja paljon makeutusaineita. Ei ihme, että on koko ajan nälkä ja pitää napostella.

Eli kaikista tyhmintä mitä voi olla ja tehdä.

Vierailija
105/108 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee  kahdestaan enintään 80 euroa viikossa. Ehkä joku 350 on ihan maksimi ruokaan kuukaudessa. Tosin säästää täytyy ihan syystä, kun rahaa ei paljon ole, mutta tuskin siltikään tuhlaisin liikaa ruokaan.

Vierailija
106/108 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruokakassihan on niitävalmiita ateriakassseja, eli siinä tulee ainekset aterioihin, jotka tehdään itse, ohjeen mukaan. Lisäksi ostaa hedelmäkassin samasta palvelusta, koska ei ole autoa. Tuossa tulee todella kalliiksi ateriahinta. Jossain oli laskettu, että 5 euroa per ateria. Se on paljon. Kun kuitenkin käy kaupassa, samalla voisi tuoda repussa kauppaostoksia, ruokaa ym, tulisi halvemmaksi. Ei mitään järkeä tämän rahankäytössä

Vierailija
107/108 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää varojensa mukaan, ei se kenestäkään hullua tee. Mulla ja mun miehellä on rahaa, ei lapsia, ei velkoja ja me hassataan ruokaan n. 700-800e/kk. Tykätään kokata gurmeeta, syödä ulkona, eikä katsoa mikä nyt on halvin vaan otetaan se mistä tykätään eniten. Jos se mut hulluksi jonkun mielestä tekee että käytän rahani mistä saan nautintoa niin selvä.

Meillä vähän sama. Ruoka on arjen pieniä nautintoja.

Mutta kun ihan samaan makuun ja laatuun pääsee niin eri hinnoilla,

Höpö höpö. Juuri eilen kokeilin nuukailua, yleensä tykkään ostaa juuri Apetinan salaattijuustopaloja, mutta nyt päätin säästää 1.5e ja ostin oisko ollut extran vastaavia. Aivan kamalia, en itse eikä myöskään mieheni pitänyt niistä. Siksi erittäin mielelläni maksan vähän ylimääräistä jotta saan just sitä mistä tykkään eniten. Ne on just näitä pieniä iloja mitä saavuttaa rahalla, joihin haluan laittaa ns. ylimääräistä rahaa. Jos jollekulle ruoka ei tuota samaa fiilistä kun mulle, niin hyvä hänelle ja käyttäköön hän rahansa erilailla. Itse tykkään maksaa tietyistä asioista mistä juuri minä tykkään. Vaikka fetasalaatin voit tehdä vaikka pirkan juustokuutioilla, terttutomaateilla, ulkomaisella kurkulla ja jäävuorisalaatilla, minä tykkään laittaa siihen kotimaisia irtotomaatteja, apetinan fetaa, kotimaista kurkkua ja kotimaista jääsalaattia. Lopputulos molemmissa fetasalaatti, mutta minä maksan muutaman euron enemmän jotta saan siihen juuri niitä aineksia mistä minä pidän kaikkein eniten ja nöin saan siitä paremman fiiliksen kun tosta toisesta versiosta.

Sori OT ja näsäviisastelu, mutta kun nyt kerran ruuan laadusta ja mausta on puhe, niin käsittääkseni Apetinalla ei ole fetaa valikoimassaan (en ainakaan ole nähnyt), ainoastaan salaattijuustoa. Ja sehän on eri asia kuin aito feta. Mausta erottaa.

Vierailija
108/108 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää varojensa mukaan, ei se kenestäkään hullua tee. Mulla ja mun miehellä on rahaa, ei lapsia, ei velkoja ja me hassataan ruokaan n. 700-800e/kk. Tykätään kokata gurmeeta, syödä ulkona, eikä katsoa mikä nyt on halvin vaan otetaan se mistä tykätään eniten. Jos se mut hulluksi jonkun mielestä tekee että käytän rahani mistä saan nautintoa niin selvä.

Meillä vähän sama. Ruoka on arjen pieniä nautintoja.

Mutta kun ihan samaan makuun ja laatuun pääsee niin eri hinnoilla,

Höpö höpö. Juuri eilen kokeilin nuukailua, yleensä tykkään ostaa juuri Apetinan salaattijuustopaloja, mutta nyt päätin säästää 1.5e ja ostin oisko ollut extran vastaavia. Aivan kamalia, en itse eikä myöskään mieheni pitänyt niistä. Siksi erittäin mielelläni maksan vähän ylimääräistä jotta saan just sitä mistä tykkään eniten. Ne on just näitä pieniä iloja mitä saavuttaa rahalla, joihin haluan laittaa ns. ylimääräistä rahaa. Jos jollekulle ruoka ei tuota samaa fiilistä kun mulle, niin hyvä hänelle ja käyttäköön hän rahansa erilailla. Itse tykkään maksaa tietyistä asioista mistä juuri minä tykkään. Vaikka fetasalaatin voit tehdä vaikka pirkan juustokuutioilla, terttutomaateilla, ulkomaisella kurkulla ja jäävuorisalaatilla, minä tykkään laittaa siihen kotimaisia irtotomaatteja, apetinan fetaa, kotimaista kurkkua ja kotimaista jääsalaattia. Lopputulos molemmissa fetasalaatti, mutta minä maksan muutaman euron enemmän jotta saan siihen juuri niitä aineksia mistä minä pidän kaikkein eniten ja nöin saan siitä paremman fiiliksen kun tosta toisesta versiosta.

Sori OT ja näsäviisastelu, mutta kun nyt kerran ruuan laadusta ja mausta on puhe, niin käsittääkseni Apetinalla ei ole fetaa valikoimassaan (en ainakaan ole nähnyt), ainoastaan salaattijuustoa. Ja sehän on eri asia kuin aito feta. Mausta erottaa.

Juu kyllä tiedän, niinkun alussa kirjoitinkin että Apetinan salaattijuustopaloja. Itse nyt vaan virheellisesti käytän tuosta (ja kaikista muistakin salaattijuustoista) nimitystä feta, enkä siksi muistanut pysyä tuossa SALAATTIJUUSTOSSA.