Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu nainen "Ruokaan meni 221,51 euroa. " Viikossa siis!

Vierailija
23.02.2019 |

Minulla menee lapsen kanssa saman verran kuukaudessa.
Sentintarkan ruokapäiväkirjani mukaan. Ravintoaineet tasapainossa ja usein herkuttelemmekin. Liidissä käyn ja joskus pörrismassa.

Mukava se on varmaan hassata mutta en tekisi sitä 1700 euron kuukausipalkalla.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/palkka-…

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenonsa voi pienellä tarkkaivaisuudella valita.

Laadusta tinkimättä voi syödä 5 eur/vrk/ruho.

Helposti lipsahtaa 20 eur/vrk/ruho jos ei seuraa.

Fakiiri pääsee alle tuon 5 ja öykkäri ylittää helposti tuon 20.

Mitä välii jos on varaa, mutta minusta pienituloinen saa suorastaan paremman elämän kun ei hukkaa rahojaan kalliiseen ruokaan.

Vierailija
2/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jäätävää tuon naisen rahankäyttö. Valmisruokia ja jotain valmisruokakasseja kotiin tuotuna, ja joka päivä kauppaan..

Vertailuna oma tilanne: Meitä on 2 aikuista ja 4 kouluikäistä lasta, ja meillä menee tuo sama summa ruokaan/viikko. Eikä syödä lainkaan huonosti tai köyhäillen! Mutta katsotaan mitä ostetaan, tehdään ruuat alusta alkaen itse, ei eineksiä. Työevääksi sitä samaa kotiruokaa, tai itse kootut runsaat salaatit.

Veikkaukseenkin hänellä menee 80e/kk, oliko se todella niin paljon? Sehän tekee 4160e/v!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää varojensa mukaan, ei se kenestäkään hullua tee. Mulla ja mun miehellä on rahaa, ei lapsia, ei velkoja ja me hassataan ruokaan n. 700-800e/kk. Tykätään kokata gurmeeta, syödä ulkona, eikä katsoa mikä nyt on halvin vaan otetaan se mistä tykätään eniten. Jos se mut hulluksi jonkun mielestä tekee että käytän rahani mistä saan nautintoa niin selvä.

Vierailija
4/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin ja minulla kuluu 125 e kuukaudessa ruokaan. Töihin teen evät itse, en osta valmis eineksiä, teen viikonloppuna kerralla isomman satsin ruokaa ja laitan jääkaappiin/pakastimeen. Ruokavalioni on monipuolinen, kasvispainoteinen ja lähiruokaa suosiva. Kausi vihannekset ovat erittäin halpoja. Kuivatut pavut etnisistä kauposta ostettuna erittäin halpoja. Kauppatorista lihat ja kalat, joiden alkuperän voi kysyä lihamestarilta/kalatiskiltä. Jos tekee mieli herkutella silloin tällöin, kaupasta vaan mascarponea ja kananmunaa, kaapissa sokeri, vanilja ja kahvipavut valmiina ja tiramisua vaan espresson kera. Tai itsepoimituilla mustikoilla ja muilla marjoilla  piirakkaa tai syksyisin ranskalaista omenakakkua tai porkkanakakkua. Edullista monipuolista ja hyvää.

Ei mene edes tolkuttomasti aikaa pähkäilyyn ja ruoanlaittamiseen kun etukäteen laatii ruokalistan ja viikon ruokaostokset, eikä myöskään tule tehtyä heräteostoksia. Kun itselle sallii monipuolisen syömisen ilman syyllistämistä ja dietti ym. pakkosyöttö fasismia, niin silloin on oma suhde ruokaan terveellä pohjalla eikä pidä herkuttelua kiellettynä omenana. 

Vierailija
5/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee lapsen kanssa saman verran kuukaudessa.

Sentintarkan ruokapäiväkirjani mukaan. Ravintoaineet tasapainossa ja usein herkuttelemmekin. Liidissä käyn ja joskus pörrismassa.

Mukava se on varmaan hassata mutta en tekisi sitä 1700 euron kuukausipalkalla.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/palkka-…

Millaisia kauppoja ovat Liidi ja Pörrisma?

Onko niissä edullista ruokaa?

Vierailija
6/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan jäätävää tuon naisen rahankäyttö. Valmisruokia ja jotain valmisruokakasseja kotiin tuotuna, ja joka päivä kauppaan..

Vertailuna oma tilanne: Meitä on 2 aikuista ja 4 kouluikäistä lasta, ja meillä menee tuo sama summa ruokaan/viikko. Eikä syödä lainkaan huonosti tai köyhäillen! Mutta katsotaan mitä ostetaan, tehdään ruuat alusta alkaen itse, ei eineksiä. Työevääksi sitä samaa kotiruokaa, tai itse kootut runsaat salaatit.

Veikkaukseenkin hänellä menee 80e/kk, oliko se todella niin paljon? Sehän tekee 4160e/v!!!

1700 tuloilla 80 peleihin on liikaa. Ja Veikkauksella on kaikkein huonoimmat pelit.

Minull einekset kelpaisivat, mutta en osta kun ovat niin tönkkösuolaisia.

Vierailija
7/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 e x 12 kk = 4160 e???

Vierailija
8/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää varojensa mukaan, ei se kenestäkään hullua tee. Mulla ja mun miehellä on rahaa, ei lapsia, ei velkoja ja me hassataan ruokaan n. 700-800e/kk. Tykätään kokata gurmeeta, syödä ulkona, eikä katsoa mikä nyt on halvin vaan otetaan se mistä tykätään eniten. Jos se mut hulluksi jonkun mielestä tekee että käytän rahani mistä saan nautintoa niin selvä.

Meillä vähän sama. Ruoka on arjen pieniä nautintoja.

Vierailija
9/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hiffannut. Pienituloinen saa taatusti paremman elämän käyttämällä niukat rahansa muuhun kuin ylihintaiseen ruokaan. Jos ei hullu niin ainakin tyhymänä pitäisin.

Vierailija
10/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vietnamlaiset ja bengalit kuluttavat ruokaan palkastaan (verojen jälkeen) jopa yli 60% ruokaan. Heille ruoan tuoreus ja hyvyys on tärkeintä ja ruokailu lisää yhteisöllisyyttä. Lisäksi ovat terveellisiäkin. En ymmärrä sitä, että ei ole varaa tuhlailla älyttömästi ja kuitenkin ostelee turhaa sipsiä, karkkia, yms., mutta jos on varaa ja kuluttaa rahansa hyvään ruokaan, esim. lähellä tuotettuun viljaan, juuri pyydettyyn kalaan tai ruoholla ruokittuun nautaan tai karitsaan, niin mitä siitä sitten? Eikö se ole hyvä asia kuluttaa rahaa asioihin, jotka pitää terveenä ja onnellisena? Minä mieluummin syön hyvää ruokaa joka päivä kun säästän rahaa kerran vuodessa jonnekin Thaimaahan matkusteluun

Vierailija
11/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama. Ruoka on arjen pieniä nautintoja.

Mutta kun ihan samaan makuun ja laatuun pääsee niin eri hinnoilla,

Vierailija
12/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaa! Eihän se sinua hulluksi tee, koska sinulla on siihen varaa. Mutta siitähän ei tässä nyt puhuttu.

Vaan jutun nainen maksaa loppukuun luottokortilla, kun tilin tullessa hassaa enemmän kuin tuloihin nähden kannattaisi. Kaksi eri täysin eri asiaa.

Vierailija
13/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkasin juttua töissä ja se ihmetytti, että

1) kotiin tulee joku kauppakassipalvelu

2) sitä ennen kuitenkin työ- ja koulupäivän päälle piti syödä pinaattilettuja ja perunasalaattia kun ei jaksanut odottaa kauppakassia

3) silti seuraavana päivänä piti töihin mennessä ostaa eväät kaupasta = valmisruokaa

Mitä tuolle kauppakassille tapahtui?

Vierailija
14/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hiffannut. Pienituloinen saa taatusti paremman elämän käyttämällä niukat rahansa muuhun kuin ylihintaiseen ruokaan. Jos ei hullu niin ainakin tyhymänä pitäisin.

Mikä sinä oletarvioimaan, mistä tuo pienituloinen nauttii? Yksi saa naitinnon sosiaalisista suhteista, toinen liikunnasta, kolmas juuri tietystä harrastuksesta, neljäs hyvästä ruoasta.

Hedonisminsa kullakin. Jos sinä et saa ruoasta itsellesi mitään, niin ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan saisi.

Esim. Itselläni on aina tuoreita ruusuja kotona. Joku muu voi pitää sitä älyttömänä, mutta minullaihan henki salpautuu aina, kuinka nättejä ne ovat. Ei voi mitään, jos pidät minua tyhmänä, mutta se luksus-fiilis on hintansa väärtti.

Vierailija
15/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti suklaata, taitaa olla voimaantunut.

Vierailija
16/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni enemmänkin, kun lapset (2) oli vielä kotona. Nyt kun ovat muualla opiskelemassa ja me vaimon kanssa vain kaksistaan, niin menee ehkä 200 per viikko, tosin siinä on juomat mukana. Enkä silti pidä itseäni mitenkään erityisen hulluna. (Vaimosta en ole aina niin varma...)

Vierailija
17/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 e x 12 kk = 4160 e???

4158,40 euroa, mutta hän pyöristi ylöspäin.

Vierailija
18/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni enemmänkin, kun lapset (2) oli vielä kotona. Nyt kun ovat muualla opiskelemassa ja me vaimon kanssa vain kaksistaan, niin menee ehkä 200 per viikko, tosin siinä on juomat mukana. Enkä silti pidä itseäni mitenkään erityisen hulluna. (Vaimosta en ole aina niin varma...)

Onneksi lapsillanne on fiksu ja henkisesti terve äiti. Harmi, että hänellä on huono miesmaku.

Vierailija
19/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 e x 12 kk = 4160 e???

4158,40 euroa, mutta hän pyöristi ylöspäin.

Miten minun laskimeni näyttää 960 e?

Vierailija
20/108 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa kiinnitti huomion tuo rahankäyttö ruokaan. Jo pelkästään järkeistämällä sitä, voisi saada luottokorttikierteen katkaistua. Pelkästään valmissalaatteihin menee jo aikamoinen summa.