Mitä olette tehnyt cd-levyille?
Meillä on pari pahvilaatikollista niitä ja aloin miettimään mihin ne saisi kiikutettu.
Samoin dvd-leffoja on älyttömästi. Hakiskohan joku ne, jos laitan ilmon facen lahjoitetaan sivulle?
Kommentit (64)
Yhä ovat silloin tällöin kuuntelussa eli en ole mitään tehnyt. TOsin ei mulla ole niitä kovin montaa, pari kymmentä vain. DVD-levyjä on pieni hylly täysi ja niitäkin katson - ja uusiakin hankin yhä silloin tällöin mieluisimpia sarjoja jne.
Tosin kuin moni ikäseni alle kolmekymppinen, en käytä spotifyä lainkaan. Netflix on mutta vähällä käytöllä sekin, tykkään että mieluisimmat jutut ei ole nettiyhteyksien sun muitten vaatimusten takana. Myös tärkeimmät valokuvat teetän kuvakirjoiksi säännöllisesti, n tykkää ajatuksesta että kaikki olisi vain pilvessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen kuuntelen. Miksi niille pitäisi tehdä jotain muuta?
Ap ei ole tajunnut, että niitä voisi kuunnella. On käyttänyt lasinalusina.
Ilmeisesti kirjaston levyjä nimenomaan käytetään lasinalusina ja voileipälautasina. Usein ne joutuu tiskaamaan ennen kuin voi kuunnella ):
Pelkästään DVD ja blueray elokuvat jo kaupoistakin ajettu aika alas kun ennen oli koko seinämäkin ja osa valmistajista jo karsii soittimien valikoimaa.
Säilytän, ja syyt:
-Kaikkia ei löydy esim. Spotifystä/voivat sieltä joskus kadota pois
-Veikkaan että em. palveluiden hinta jossain vaiheessa voi nousta. On fiksua ensin opettaa ihmiset pois "levyistä" ja sitten kun kenelläkään ei enää ole esim. CD-levyjä ainoa vaihtoehto kuulla musiikkia on maksaa itsensä kipeäksi. Joo, varmaan uusi musiikki nousisi johonkin uuteen formaattiin, mutta mites vaikka joku Tehareiden ensimmäinen levy, ei varmasti tulisi "uusintapainoksia" enää.
Myönnän että tilaa levyt vievät, onneksi itsellä kohtuullinen määrä.
Kyllä niitä olen kuunnellut ja joskus vähän pyyhkinyt puhtaaksikin. Olen niitä joskus hajottanutkin mutta vain vahingossa.
Kaipaan kyllä sitä aikaa, kun tuli usein käytyä asematunnelin Anttilan topten myymälässä katsomassa mitä uuta ois tarjolla. Samalla tuli aina kemppari ostoksetkin tehtyä.
CD-levyjä on n. 500 ja lisää tulee 20 kpl vuosivauhdilla. Ei todellakaan ole aikomusta heittää niitä pois, vaikkakin osa on täytynyt viedä varastoon kun pieneen asuntoon ei kaikkia saa mahtumaan. Spotifyä en tule koskaan hankkimaan koska ko. palvelun musiikintekijöille maksettavat korvaukset ovat naurettavan pieniä.
Mulle on jäänyt mieleen joku amerikkalainen ohjelma. Siinä juontajanainen oli mennyt yhteen muuttoa suunnittelevan tms parin luokse. Miehellä oli todella suuri levykokoelma ja nainen vaati niiden vähentämistä. Juontaja ehdotti miehelle että pitää 20 tärkeintä levyä. Tai suorastaan vaati. Muistan miten itsekin järkytyin tuosta.
Fb konmariryhmässä on aina silloin tällöin kysymyksiä miten saa puolison hävittämään esim juuri nuo cd-levyt. Onneksi monella on järki päässä ja sanovat ettei toisen tavaroita saa hävittää ilman lupaa.
Mitä dvd-elokuvia sinulla on?
Onko mitään hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ne cd:t ja dvd:t on samassa kaapissa kuin vinyylit, c-kasetit ja vhs:tkin. Harmillisesti vain vhs:ien katseluun ei ole enää toimivaa laitetta. En ole vielä osannut päättää yrittäisinkö jostain hankkia sellaisen vai heitänkö ne nauhat pois. Kaikkia muita formaatteja pyörittävät vempeleet löytyy, joten miksi esim. niille cd:ille mitään tehdä pitäisi, paitsi kuunnella?
No tottakai hommaat toimivan vhs-laitteen jostain
CD-levyjä tulee ostettua kohtalaisen vähän. Jos ei levyä ole tarjolla vinyylillä niin ostan aika paljon digitaalisina latauksina. Klassinen musiikki mieluiten SACD:nä.
Tein vähän aikaa sitten tilaa CD-hyllyyn poistamalla levyjä joita en ole kuunnellut ikuisuuteen enkä varmasti tule kuuntelemaankaan mutta jäi noita silti about kahdeksan hyllymetriä.
Saa tulla ehdottamaan levyjen konmarittamista. Voi olla antoisa keskustelu kaikille osapuolille.
Olen tehnyt cd-levyistä mukinalusia. Leikkaan askartelupahvista cd:n kokoisen ympyrän ja liimaan päälle. En tietenkään näin tuhoaisi jotain cd:tä jota vielä haluan kuunnella. Mutta esim. yläasteikäisenä upposi gansta rap, mutta enää ei oikein uppoa (nykyään taidan ymmärtää ne sanoitukset hieman paremmin).
Tää ei liity cd-levyihin mutta konmaritukseen. Tällä palstalla oli keskustelua aiheesta, monet innokkaana laittoivat pois vaikka mitä. No joku oli jättänyt itselleen vain kahdet housut ja alkoi miettiä että pärjääkö sittenkään niin vähäisellä määrällä.
Toistaiseksi tulen säilyttämään koska niihin liittyy niin paljon muistojakin. Uusia en enää hanki ja levyjä on noin 200. Harrastus alkoi 1989.
CD-levyt ovat tallessa, enkä niitä ole myymässäkään. DVD:t olen myynyt, mutta blu-ray leffoja on muutama.
Mitä enemmän hävitätte sitä arvokkaammiksi ne tulevat niille jotka eivät hävitä
Musta on hienon näköistä kun satoja cd-levyjä on esillä.
Minä en luovu cd-levyistäni vielä pitkään aikaan. Spotifyn äänentaso on cd-levyihin verrattuna surkea, joten siihen asti kunnes hifi-palvelu toimii kunnolla sieltä, en hävitä cd-levyjäni, vaan ostan niitä lisää.
Lisäksi niiden soittaminen on autosoittimella helppoa, Spotify pätkii minulla aika pahasti autosoittimessa.
Ja mitä tulee dvd:hin, niin niitäkin ostan leffaharrastajana lisää. Käyn kyllä elokuvissakin, mutta uutuuselokuvia on kiva ostaa itsellekin. Kestää helposti vuosi tai parikin ennen kuin niitä tulee Netflixiin ja sinne tulee muutenkin vain hyvin kapea otos elokuvista.
Hyviä viinimarjapuskien yllä heilumassa, räksät pelkäävät.