Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten lausutaan nimi Schmalenbach?
22.02.2019 |
Itse lausun sen "Smahlebag", mutta kaverini sanoo että lausun sen väärin. Hän kuitenkin myöntää ettei itsekkään osaa lausua nimeä ja kutsuu häntä Hasselpähkinäksi. Miten te lausuisitte sen?
Kommentit (9)
"Smaalenbahh" tai jotain sinne päin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kysyisin sukunimen omistajalta, miten se lausutaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alun Sch lausutan suhuässänä. Lopun ch lausutaan h. Muuten lausutaan ihan niin kuin se on kirjoitettu, paitsi että alussa oleva a on pitkä.
Kaverisi siis on oikeassa siinä, että sinä lausut sanan väärin.
Terv. Itävallassa ja Saksassa asunut
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Lausutaan kuten kirjoitetaan. Sch- on kuin suhuäänne. Schmaalenbach, jos yhtään selvittää. Lausut sen väärin, joten kaverisi on oikeassa.