Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia nukahtamis- ja unilääkkeistä

22.02.2019 |

Mistä nukahtamis- ja unilääkkeistä teillä on kokemuksia? Itse olen käyttänyt aikaisemmin Tenoxia ja nyt Melatoniinia.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monia lääkkeitä, joiden pitkäaikaisista vaikutuksista ei tiedetä. Mielialalääkkeet, kolesterolilääkkeet, ja koko ajan tulee uusia lääkkeitä. Kyllä ihmisen hyvinvointia pitää vaalia tässä ja nyt.

Unenpuutteesta hulluna voi vaikka kaatua auton alle ja kuolla. Kiitos sitten siitä että vanhana olisi ollut terävämpi lähimuisti.

Minä ajoin kerran kolarin, kun en ollut nukkunut kunnolla viikkoihin. En nukahtanut rattiin, mutta en tajunnut enää mitään. Edellä ajava jarrutti ja minä paukautin perään. Ei onneksi käynyt mitään ihmisille.

Soitin hädissäni miehelle, joka tuli hakemaan. Tärisin ja itkin. Mies vei lääkärille, joka tarjosi masennuslääkkeitä kun niin itketti. Väkisin väänsin hänet antamaan nukahtamislääkettä. Vetäisin kotona yhden lääkkeen ja nukuin 13 tuntia putkeen. Sen jälkeen reippaana töihin ja kaikki oli kunnossa.

Että en sitten tiedä, ei tuo unettomuus ihan leikin asia ole kuten lääkärit ja hyvin nukkujat luulee. Uskon että usein myös masennus johtuu pitkälti huonosta nukkumisesta, huolet ja murheet tuntuu sata kertaa pahemmilta kuin virkeänä.

Vierailija
42/57 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii Imovane, puolikas riittää ja saan unen. Kellä soi 5.28. Ja vaikka ottaisin sen puolikkaan klo 24.00, niin hyvin nukkuu ja normikunnossa herään töihin.

Muuta en legurilta pyydä kuin että näitä jos kirjoitat niin kaikki on silloin hyvin.

Ovatten välillä tarjonneet jotain masennuslääkettä pienellä annostuksella, että väsyttää, ei toiminut. Otin 6 Mg melatoniinia eikö vaikuttanut lentokorkeuteen yhtään.

Eli en vaihda tästä.

Otan ehkä kerran viikossa puolikkaan. Kerran kuussa kokonaisen. En tajua että tässä olis mitään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ohis, mutta en millään tajua, että ensin kehitetään toimivat lääkkeet unettomuuteen (ns. Z-lääkket, bentsot) ja sitten niitä ei saakaan, vaan pitäisi pärjätä melatoniinilla tai jollain psykoosilääkkeillä, koska *ennakoidaan* jotain hankaluuksia.

Niin kauan kun lääke toimii normaalilla annostuksella ja tekee elämänlaadusta siedettävän, ihmisen pitäisi saada käyttää sitä.

Elämä on tarpeeksi vaikeaa ilman että lääkärit tohtoroivat siitä vielä vaikeampaa.

Ne on kehitetty tilapäiseen, lyhytaikaiseen tarpeeseen. Ei jatkuvaan käyttöön. Kaatumiset vanhana voivat olla niiden seuraus, samoin lähimuistin huononeminen. Tästä olisi toki pitänyt olla tiukempia silloin aikoinaan.

Mieluummin ajetaan ihminen hulluksi valvottamalla yö toisensa jälkeen kuin antamalla lääkkeitä, koska niihin mahdollisesti voi tulla riippuvuus. Mitä väliä, jos unettomuus tekee toimintakyvyttömäksi, kunhan vanhana ei sitten huonone lähimuisti. 

Niin että kuukausia putkeen kokoajan saraslomalla työkyvyttömänä unettomuuden takia " mitä väliä". Mielummin otan sen huonomman lähimuistin että vakiopaikan hullujenhuoneelta

Vierailija
44/57 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä työelämässä käytin Tenoxia.

Oli niin hirveä stressi duunista.

Mulle sopi hyvin.

Kun jäin eläkkeelle lopetin käytön.

Vierailija
45/57 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stilnoct, tenox, opamox, melatoniini, dormonoct

Vierailija
46/57 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä unettomuusjaksojen aikana tsolpideemi (Stilnoct/Stella) + kunnon annos melatoniinia toimii kuin junan vessa. Onneksi tarve ei ole jatkuva.

Vierailija
47/57 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta vain Imovanesta. Käytin vuoden verran satunnaisesti. Nukuin sen avulla yhtenäisesti n. kuusi tuntia.

Vierailija
48/57 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain kesäkuussa kärsittyyn 2viikon unettomuuteen heinäkuussa opamox. Sitten elokuussa oireet taas paheni. Sitten määrättiinki ketipinoria. Sitä en hakenut kun kuulin kauheita tarinoita tuosta. Sitten marraskuussa määrättiin mirtasapin ja opamox yhdessä. 4 päivää toimi tuo yhdistelmä ei sen jälkeen mitään vaikutusta. Soitin lääkäriin niin käskettiin vaa nostaa annostusta. Nostin. Söin vielä viikon ei mitään vaikutusta. Nyt edelleen kärsin unettomuudesta en tiedä enää mikä tähän auttaisi. Osaako joku auttaa et mitä seuraaksi lääkkeeksi ehdotan lääkärille?

Vierailija
49/57 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite sain kesäkuussa kärsittyyn 2viikon unettomuuteen heinäkuussa opamox. Sitten elokuussa oireet taas paheni. Sitten määrättiinki ketipinoria. Sitä en hakenut kun kuulin kauheita tarinoita tuosta. Sitten marraskuussa määrättiin mirtasapin ja opamox yhdessä. 4 päivää toimi tuo yhdistelmä ei sen jälkeen mitään vaikutusta. Soitin lääkäriin niin käskettiin vaa nostaa annostusta. Nostin. Söin vielä viikon ei mitään vaikutusta. Nyt edelleen kärsin unettomuudesta en tiedä enää mikä tähän auttaisi. Osaako joku auttaa et mitä seuraaksi lääkkeeksi ehdotan lääkärille?

Diapam+imovane ja varmasti nukut

Vierailija
50/57 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että kirsikka on ainoa syötävä ruoka-aine, jossa on luontaista melatoniinia. Niitä pitää aloittaa syömään jo aamusta. Ostin ihan kirsikkahilloa, mutta sokerit pomppas kahteen kymppiin, joten odotan ensi kesää ja pakastan kirsikoita.

Vierailija
51/57 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä saa opamoxia 2 viikon unettomuuteen? Itse olen kärsinyt unettomuudesta teinistä asti, nyt olen nelikymppinen, enkä saa edes nukahtamislääkettä! Onko tämä lääkärikohtaista vai pitääkö sinne osata sanoa jotain taikasanoja? 

Vierailija
52/57 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten sain noi opamoxit. Jotenki tuntu että liian helposti ne sain. Ei mitään tutkimuksia tai mitään muutakaan. Ihmettelin iteki et miks määräs niitä. En uskalla niitä syödä kun pelkään et jään niihi koukkuun. Haluan vaa takasi normaalit unet en lääke pöhnä unta.

Vierailija
53/57 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin kuin jollain kommentoijalla, mirtatsapiinilla neljäsosa tabletti nukun hyvin koko yön ja aamulla herään hyvin. Ketipinorilla nukun huonommin, mutta olen koko seuraavan aamupäivän kuitenkin tokkurainen. Opamox paras mulle mutta ei suositella pitempään käyttöön? Melatoniinsta tulee mulla päänsärkyä jos käytän monena perättäisenä yönä, muuten hyvä ja omalla kohdalla tehokkaampi kuin väittävät.

Vierailija
54/57 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 vielä, sekä mirtatsapiini että ketipinor teettää mulla levottomat jalat mutta onneksi lievänä, tuo vaiva oli pahempi silloin kun mulla oli ferritiini tosi matalalla, vaikka en olisi ottanut mitään lääkkeitä. Ja vaihtoehto tosiaan unettomuusjaksojen aikana mulla täysi työkyvyttömyys joten helppo valinta.

Vierailija
55/57 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan jonkun vanhaan ketjuun:

Onko muut saaneet Ketipinorista sydämen rytmihäiriöitä. Mulla on toiminut 1-2 tablettia iltaisin hyvin jo 5 vuotta, mutta nyt on alkanut iltaisin tulla rytmihäiriöitä. Epäilen Ketipinoria. 

Kun yritän rentouttaa lihakseni nukkumista varten, niin en pysty nukkumaan, kun rytmihäiriö häiritsee. En pelästy sitä, mutta se häiritsee rentoutumista ja nukahtamista. 

(Myös levottomat jalat on vaivanneet nykyään iltaisin ketipinorin ottamisen jälkeen. Ei aiemmin.)

Vierailija
56/57 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Tenox - Opamox comboa ja sillä saan 5 tuntia unta. Kärsin pahasta traumasta, joka estää nukkumasta normaalisti. Heti, kun lääkkeen vaikutus lakkaa herään. Mieluummin nämä lääkkeet kuin täysunettomuus. Ilman lääkkeitä en nukahda, tai jos torkahdan, niin havahdun pieneenkin ääneen ja olen täysin valveilla ja hälytystilassa. Keho ja mieli tekee kaikkensa etten vaan edes torkahtaisikaan. Vihaan tätä ja lääkärit ei ymmärrä.

Vierailija
57/57 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan jonkun vanhaan ketjuun:

Onko muut saaneet Ketipinorista sydämen rytmihäiriöitä. Mulla on toiminut 1-2 tablettia iltaisin hyvin jo 5 vuotta, mutta nyt on alkanut iltaisin tulla rytmihäiriöitä. Epäilen Ketipinoria. 

Kun yritän rentouttaa lihakseni nukkumista varten, niin en pysty nukkumaan, kun rytmihäiriö häiritsee. En pelästy sitä, mutta se häiritsee rentoutumista ja nukahtamista. 

(Myös levottomat jalat on vaivanneet nykyään iltaisin ketipinorin ottamisen jälkeen. Ei aiemmin.)

Minä sain rytmihäiriöitä. Lääkärit eivät halunneet uskoa, vaikka se muistaakseni lukee ihan siinä pakkauksen lääkeselosteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi