Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia nukahtamis- ja unilääkkeistä

22.02.2019 |

Mistä nukahtamis- ja unilääkkeistä teillä on kokemuksia? Itse olen käyttänyt aikaisemmin Tenoxia ja nyt Melatoniinia.

Kommentit (57)

1/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä Tenox-annoksesta silloin tällöin ei ole koskaan ollut mitään haittaa (esim. riippuvuutta). Melatoniini auttaa myös ja keho tiettävästi tuottaa sitä itsekin.

Vierailija
2/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin koukussa Stilnoctiin. Nyt olen jo vuosia nukkunut pitkävaikutteisella melatoniinilla (Circadin). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsopiklonista. Toimii, jos ottaa sen todellakin lähellä normaalia nukkumaankäyntiaikaa. Jos ottaa todella aikaisin, niin tekee vaan höntin olon.

Vierailija
4/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox toimii minulla hyvin, auttaa nukahtamaan ja sen avulla nukun paremmin koko yön, vaikka ei olekaan varsinaisesti uni- vaan nukahtamislääke. Sivuvaikutuksia en ole huomannut, enkä jäänyt koukkuun - ainakaan vielä toistaiseksi.

Melatoniinilla ei mitään vaikutusta.

Vierailija
5/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini - ei toimi

Mirtazapin - ei toimi

Ketipinor - ei toimi

Stilnoct - toimii, mutta reseptin uusiminen on aina epävarmaa

Vierailija
6/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini - ei toimi

Mirtazapin - ei toimi

Ketipinor - ei toimi

Eikö Stilnoctia voi saada jatkuvalla syötöllä?

Vierailija
7/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somnoria noin 20 vuotta. Riippuvuus varmaan on, mutta ei toleranssin kasvua, eli yhdestä nukahdan ja nukun.

Vuorotyö aikoinaan vaati lääkkeen, tosin olen ollut koko ikäni huono nukahtamaan.

Tenoxia on ollut joskus välissä, mutta lääkärit kirjoittavat mieluummin somnoria, yhtä hyviä mielestäni.

Mirtat ja ketipinorit ja muut höpöt toki kokeiltu, ovat itselleni aivan kamalia, tulee pinnallinen ja ahdistava puoliuni ja painava päiväväsymys. Melatoniini ei vaikuta lainkaan.

Vierailija
8/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini - ei toimi

Mirtazapin - ei toimi

Ketipinor - ei toimi

Eikö Stilnoctia voi saada jatkuvalla syötöllä?

Silloin vielä sai, kun olin psykiatrin hoidossa. Tk-lääkärit on aika nihkeitä uusimaan.

Vierailija
9/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox - vaikutus on ollut että pian tulee upea hyvänolontunne, velatkin tuntuvat saatavilta jne. Tekee mieli shoppailla jotain uutta, hilliton nälkä. Tämän jälkeen sammuin kuin saunalyhty.

Imovane- outo maku suussa, nukahtaminen ok.

Melatoniini- toimii jossain määrin. Ei sivuvaikutuksia.

En käytä enää muita kuin melatoniinia, sitäkin harvoin.

Vierailija
10/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat unilääkkeet Tenox, imovane, stlnoct, somnor ym aiheuttaa dementiaa. Älkääpä käyttäkö turhaan

Vierailija
11/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ohis, mutta en millään tajua, että ensin kehitetään toimivat lääkkeet unettomuuteen (ns. Z-lääkket, bentsot) ja sitten niitä ei saakaan, vaan pitäisi pärjätä melatoniinilla tai jollain psykoosilääkkeillä, koska *ennakoidaan* jotain hankaluuksia.

Niin kauan kun lääke toimii normaalilla annostuksella ja tekee elämänlaadusta siedettävän, ihmisen pitäisi saada käyttää sitä.

Elämä on tarpeeksi vaikeaa ilman että lääkärit tohtoroivat siitä vielä vaikeampaa.

Vierailija
12/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat unilääkkeet Tenox, imovane, stlnoct, somnor ym aiheuttaa dementiaa. Älkääpä käyttäkö turhaan

Ei kai niitä kukaan huvikseen käytäkään, äly hoi!

Vierailija
13/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on turhaa? Eiköhän pitkäaikainen univaje aiheuta dementiaa enemmän kuin pieni lääkeannos.

Vierailija
14/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin, toimii mulla nukahtamiseen yleensä. Pari yötä kuussa ei toimi, liekö joku kiertoon liittyvä asia.

Vierailija
15/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox ollu käytössä 11 vuotta . Sillä nukun aamuyön tunneille, estää pahimmat painajaisetkin. Olen vanha. En välitä riippuvuudesta. Ketipinorin kokeilu ihan turha juttu.

Vierailija
16/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenoxilla saan nukuttua.

Pitää vaan ottaa riittävän ajoissa, ei enää puolenyön jälkeen.

Ja heti lääkkeen jälkeen mennä pitkälleen. Joskus olen jäänyt vielä touhuamaan jotain ja uniaika on mennyt ohi.

Yleensä ei ole uniongelmia, mutta sairaalassa en pysty nukkumaan ilman lääkettä. Ja vaativan pitkäaikaissairauden takia joudun joskus olemaan muutaman yön sairaalassa.

Uusilla lääkäreillä tuntuu olevan nihkeätä määrätä Tenoxia.

Kehipinor on viime vuodet ollut se, mitä on tuputettu. Ei toimi mulla. Annos, jolla uni tulee, väsyttää vielä seuraavan päivänkin.

Jäin tähän pöllämystyneenä, että jollakin tulee tuollaiset euforiat,

Vierailija
17/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain imovanesta joka yö hallusinaatioita ja menetin muistin. Aamulla vain löytyi jälkiä siitä mitä olin yöllä puuhannut. Esim laittanut ruokaa.

Vierailija
18/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

…Nyt olen jo vuosia nukkunut pitkävaikutteisella melatoniinilla (Circadin). 

Sama täällä. Circadin toimii minulla kuin unelma.

Vierailija
19/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltäkö te noita saatte vuosikausia? Terveysasemalla aloitetaan juputus jo parin viikon käytön jälkeen.

Vierailija
20/57 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:lle on ensin kokeiltu jotain muuta lääkettä, Tenox on sieltä tujuimmasta päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä