Munanjohtimet tukossa (laparoskopialla todettu) ja silti luomuplussa?
Onko täällä ketään, joka olisi " tukkoinen" --- siis ihan lapsroskopialla todettuna--- ja silti tullut luomusti raskaaksi?
Kommentit (3)
Itse asiassa juuri tuollaista vastausta odotinkin :-)
Itsellänikin on IVF/PAS-lapset ja imetystä taustalla ja nyt on menkat jo 2 viikkoa myöhässä. Tällä viikolla hiipi tuo raskausajatus mieleen. Ei ole tullut mieleenkään käyttää ehkäisyä koska tukossa mikä tukossa. En vain uskalla testata, olen elämässäni testaillut niin monta kertaa turhaan...
Meillä oli sellanen tilanne, että aika uusiin hoitoihin oli tosiaan jo varattuna, kun sitten yht' äkkiä testi olikin positiivinen.
Soitin sitten sinne omalle klinikalle ja olisin perunut ajan, mutta lääkäri meinasikin että riski kohdunulkoiseen on nyt niin suuri, että hän haluaa meidät sinne alkuraskauden ultraan ja mahdollisimman pian, että saadaan asia selvitetyksi.
Eli suosittelen kyllä että testaat ja hakeudut sitten ultraan jos on plussa.
Plussaonnea vielä,
t. Itta :)
Tosin.. pari lieventävää seikkaa on: laparoskopian ja luomuplussan välissä PAS-raskaus ja pitkä imetys.
Eli lapassa -02 todettiin molemmat torvet täysin tukkeutuneiksi. Aloitimme hoidot, pas-lapsi syntyi -04. Imetin 1v2kk, eli imetys loppui viikon sen jälkeen kun ekat menkat tuli.
Ja toisia ei sitten tullutkaan, olin raskaana. Raskaus oli suuri yllätys, tosin hyvin toivottu; aika uusiin hoitoihin oli juuri varattu.
Lääkärien mukaan raskaus, synnytys & pitkä imetys yhdessä olivat niin tehokas " hormoniton kuuri" , että tällainen ihme oli mahdollinen.
~~~~
No, tämä tarinani ei nyt varsinaisesti ollut sellainen jonka halusit kuulla. Mutta kertoihan tämä onnistuneesta lapsettomuushoidostakin :)
Onnea teille, luomusti tai keinosti!
Itta 22+5