Välillä kadehdin epäakateemisten elämää
Työt eivät seuraa kotiin ja tauolla voi puhua kaikesta turhanpäiväisestä. Ranskalaiset ja kalapuikot on ok ateria. Tosi-tv riittää, joten kirjoihin ei mene rahaa. Lomamatkalle voi lähteä Kanariansaarille ilman, että kokee ahdistusta ilmastonmuutoksesta tai matkan kulttuurisisällöstä. Alkossa ei tarvitse pohtia viinivalintaa, kun voi ostaa x-tra lonkeroita lähikaupasta. Treffejä varten ei tarvitse varata pöytää sushiravintolasta vaan voi lähteä Teboilille.
Olisi mahtavaa välillä olla raha- ja hömppäsuuntautunut eikä tarvitsisi miettiä ollenkaan muita asioita
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miksi palsta viehättää minua kovasti. Palsta toimii eräänlaisena takaikkunana, josta pääsen seuraamaan epäakateemisten elämää ja siihen kuuluvia pierunhajuisia sohvia, lattialle jätettyjä kalsareita, lastensuojeluilmoituksia ja huonosti koulussa pärjääviä lapsia. Toki pääsee kaupassakin seuraamaan arkijuustoa ostavaa väsynyttä äitiä, joka perustelee lapselleen auktoriteettiinsa vetoamalla. Siinä kuitenkin on jossain määrin itse mukana tilanteessa eikä puhtaasti observoimassa eikä tilanteesta pääse pois toiseen välilehteen klikkaamalla
ap
Tähän olisi kiva saada muidenkin akateemisten näkemyksiä. Onko teillä samat fiilikset?
ap
Vierailija kirjoitti:
No mikä oikeasti estää? Senkus teet noin, jos se tuo sulle onnea.
Tieto lisää ap:n tuskaa, oletan. Näin itselläkin. Aiemmassa (AMK-tason) ammatissa työskennellessäni työkaverit söivät huomattavan epäterveellisesti verrattuna nykyiseen (akateemiseen) työympäristööni. Hyvän ravintolaruoan makuun pääseminen taas vaikuttaa siihen, millaiseen ulkona syömiseen haluaa nykyisin tyytyä.
Ymmärrän miksi palsta viehättää minua kovasti. Palsta toimii eräänlaisena takaikkunana, josta pääsen seuraamaan epäakateemisten elämää ja siihen kuuluvia pierunhajuisia sohvia, lattialle jätettyjä kalsareita, lastensuojeluilmoituksia ja huonosti koulussa pärjääviä lapsia. Toki pääsee kaupassakin seuraamaan arkijuustoa ostavaa väsynyttä äitiä, joka perustelee lapselleen auktoriteettiinsa vetoamalla. Siinä kuitenkin on jossain määrin itse mukana tilanteessa eikä puhtaasti observoimassa eikä tilanteesta pääse pois toiseen välilehteen klikkaamalla
ap