Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä kadehdin epäakateemisten elämää

Vierailija
22.02.2019 |

Työt eivät seuraa kotiin ja tauolla voi puhua kaikesta turhanpäiväisestä. Ranskalaiset ja kalapuikot on ok ateria. Tosi-tv riittää, joten kirjoihin ei mene rahaa. Lomamatkalle voi lähteä Kanariansaarille ilman, että kokee ahdistusta ilmastonmuutoksesta tai matkan kulttuurisisällöstä. Alkossa ei tarvitse pohtia viinivalintaa, kun voi ostaa x-tra lonkeroita lähikaupasta. Treffejä varten ei tarvitse varata pöytää sushiravintolasta vaan voi lähteä Teboilille.

Olisi mahtavaa välillä olla raha- ja hömppäsuuntautunut eikä tarvitsisi miettiä ollenkaan muita asioita

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvailema elämäntapa on wt, ei epäakateeminen. Kyllä korkeakoulutuksen käymättömätkin tietävät ja välittävät terveellisestä ruuasta ja monenlaisesta muustakin.

Vierailija
22/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl toi kaikki on sallittua myös akateemiselle. Ihan varmana on myös duunareita jotka elää noiden sun "akateemisten olettamusten" mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kuulosti ihan mun duunipaikan lääkäreiden elämältä. Aina jaksaa ihmetyttää miten ne ehtii seuraamaan jotain selviytyjiä ja temppareita. Mä en ehdi enkä jaksa kiinnostua niistä, enkä ole akateeminen. Joskus näinkin päin.

Vierailija
24/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisissakin on niitä oikeita älykköakateemisia. Sekä myös niitä, jotka ovat keskinkertaisia tutkinnosta huolimatta.

Esim meidän naapurit ovat näitä hirvittävän akateemisia ihmisiä. Turha heille on edes puhua kun ovat niin akateemisen akateemisia, että asiasta pitää jatkuvasti huomauttaa tavallisille ihmisille...

Totta varmasti noinkin. -Toisaalta, jos joku haluaa olla p-tärkeielevä kukkahattutäti (tai setä). niin ei siihen akateemsiuutta tarvita. Mahtaako tai mahtoiko Hyacinth ("Pokka pitää")  Bucket olla akateeminen?

Vierailija
25/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto ja tietoisuus lisää tuskaa. Syy miksi itse toisinaan kaipaan hieman niitä vuosia, jolloin olin vielä lukiossa johtuu siitä, silloin elämä näyttäytyi hyvin mustavalkoisena. Kun nykyään tuntuu, että yhä harvemmassa ovat ne asiat, joista osasiin sanoa suoraan yhtään mitään varmaksi ja ehdottomasti oikeaksi tai vääräksi. Toisaalta on kivaa, että sävyjä j a kirjavuutta on tullut lisää. Toisaalta koen jatkuvaa riittämättömyytta ja turhautumista itseni kanssa ja itseäni kohtaan. 

Vierailija
26/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osuus tuossa aloituksessa oli sellaista, minkä toteuttamiseen ap:lla ei olisi resursseja? Ai niin, päätä kiristävästä vanteesta ei pääse eroon. 

Vierailija
27/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan akateemisen maailma on noin mustavalkoinen?

Duunari+akateeminen, alanvaihtaja

Provotieteiden

Vierailija
28/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus. Näitä "tosi akateemisia" olen tuntenut, melkein avioitunut yhden kanssa. Nyt kun on enemmän kokemusta ja sallitteko - ikää, on nähnyt niin monenlaista, että sivistyksen lajit ovat alkaneet hahmottua. On upeaa, jos saa opiskella unelmaansa, ja toimia sellaisessa ammatissa, esim. auttaa lähimmäisiään sen koulutuksen tuoman taidon avulla.

Mutta akateeminen raami, joka näytetään ympäristöön sen itsensä vuoksi, se on ihan muu juttu. 

Kauheinta on akateeminen sievistely ja älyllinen turhamaisuus. Tässä voi olla jo persoonallisuushäiriön, esim. älyllisen narsismin piirteitä, ja jälki voi olla pahaa. 

Vierailija
29/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. No, meitä akateemisiakin on moneen lähtöön. Itse viihdyn oikein mainiosti Kanariansaarilla. Se on mukava ja monipuolinen matkakohde. Raskaan työpäivän päätteeksi katson tv:stä mielelläni hömppää ja muuta rentouttavaa. Silloin tällöin valmistan kalapuikkoja. Ruuan suhteen en ole muutenkaan nirso. Minulle käyvät hienostoravintolat mutta myös huoltoasemat. Akateemisuus ei rajoita eikä määrittele elämääni millään tavalla.

T: Tuplamaisteri

Vierailija
30/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs jatkaa ap.n listaa: saavat sukunsa hyväksynnän ilman pitkällisiä ja työläitä yo-opintoja. Itse asiassa suku ei vaadi mitään, kunhan et "hienostele".

Vierailija
31/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin kerran hiekkalaatikon laidalla yksi mamma kertoi, kuinka hänen arkensa oli raskaampaa, kun hänellä oli tämä akateemisuus taakkanaan. Koki siis ymmärtävänsä asioita niin paljon syvällisemmin, ja se oli raskasta. Siinä häntä suu auki toljottaessani näytinkin varmaan siltä mitä olen, eli epäakateemiselta.

Oikeasti.. omg. *epäakateemisesti*

Vierailija
32/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHHAHHHAHHHH, kiitos päivän nauruista. 

Onhan se toki raskasta olla tuollainen akateeminen ja sivistynyt henkilö ja viettää tasokasta elämää.

Voi kumpa sinäkin saisit nauttia meidän rahvaiden huveista.  Hehheh. 

Vierailija
33/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Just meiän poliklinikalta lääkäri on lääkärivaimonsa ja lastensa kanssa hiihtolomalla Teneriffalla. Täytyykin kettuilla Kimmolle, kun tulee töihin, että miks te sinne menitte. So noloo.

Vierailija
34/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taitaisit olla liian juntti 'epäakateemiseksi'. Uskomattomat ennakkoluulot :D

Vierailija
35/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän akateemisessa koulussa opeteta mitä pitää viinakaupasta ostaa. Samanlailla akateemikko tuottaa paskaa leivästä kuin Saarioisten linjalla työskentelävä äiti !

Huvittaa että joku pitää itseään parempana kuin muut :D

Vierailija
36/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tutkinto yliopistosta, mutta en ole TÖISSÄ yliopistossa vaan ihan kansainvälisessä firmassa. Näin minullakin on epäakateeminen elämä. Ja tunnenpa yliopistossa työskenteleviäkin ja ei heidänkään elämänsä pyöri sen yliopiston ympärillä, joten heilläkään ELÄMÄ ei ole AKATEEMISTA...

Vierailija
37/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanan rajoittunut ja asenteellinen aloitus! Toki koulutustaso varmaan jossain määrin vaikuttaa noihin asioihin, mutta kyllä akateemisia ja ei-akateemisia on  joka lähtöön. Akateeminen voi olla "tiedostava humanisti" tai "pyrkyri ekonomi" noin kärjistettynä, jälkimmäistä ei ehkä ilmastonmuutos niin paljon nappaa, että rajoittaisi omaa matkustamista. Tai sitten humanisti voikin olla se yksioikoinen suorittaja ja ekonomi pohdiskeleva. Ja kas kummaa, tiedän kyllä ei-akateemisia, jotka harrastavat viinejä muutenkin kuin humaltumistarkoituksessa, miettivät syvällisiä jne. Olen itse akateeminen, poikani suuntaa amikseen; mitenkähän tässä enää kohta kommunikoidaankaan :)

Vierailija
38/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh? Miksi sä mietit ja otat stressiä jostain ravintoloista ja viineistä? Ei ne tuota stressiä kun juo ja syö mistä tykkää. Olet ilmeisesti ulkoaohjautuva "akateeminen" etkä tee mieleisiäsi asoita, vaan sitä mitä kuuluu? Ite en tuo töitä kotiin mutta en syö myöskään kalapuikkoja. En pode huonoa omaatuntoa matkustelusta ja lennän minne tyykkään.

Vierailija
39/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ottako provoa tosissanne. Ihan tavallisia ihmisiä mekin olemme.

Vierailija
40/63 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu sulkemaan itseäni yhteenkään minulle tarjottuun laatikkoon ja itse valitsemanikin vaihdan säännöllisen epäsäännöllisesti.

Terveisin viittä vaille valmis tohtori, joka meditoi tänä aamuna tunnin, söi lounaaksi pussillisen lihapiirakoita käsin ja illalla vedetään halvat kännit tyttöporukalla ja lähdetään Pubiin nauttimaan elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi